Εικόνες θέματος από MichaelJay. Από το Blogger.

Video

News

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Archive

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Breaking

Fashion

News

Food

Sports

Technology

Technology

Featured

Videos

About us

Tags

Follow Us @soratemplates

Tags

Categories

Sponsor

AD BANNER

Recent News

Popular

Technology

Pages

Recent

Connect With us

Over 600,000+ Readers Get fresh content from FastBlog

Comments

Facebook

ABOUT AUTHOR

test banner

LATEST POSTS


ΟΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΜΑΣ...

- Note: Για κάθε λεπτομέρεια αναφορικά με τις ανακοινώσεις παρακαλούμε όπως επικονωνείτε απευθείας με τον Πρόεδρο ΠΕΑΛΣ:

- ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΕΑΛΣ

- ΠΑΣΣΑΚΟΣ Π. Σπυρίδων (ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ ΛΣ).

- email: p.peals.elakt@gmail.com τηλ: 6946833943.


Τρίτη, 26 Μαρτίου 2013

ΠΕΑΛΣ : Συνάντηση με πολιτική ηγεσία - Οι τελικές προτάσεις της ΠΕΑΛΣ επί σχεδίου νόμου ΥΝΑ

at 17:11


Αριθμ. Πρωτ.: 15/13
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Μετά την ολοκλήρωση σειράς συναντήσεων με την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία καθώς και τον εισηγητή του σχεδίου νόμου του ΥΝΑ Βουλευτή Λασιθίου κ. Γιάννη Πλακιωτάκη, αναφορικά με το υπό προώθηση σχέδιο νόμου, σας γνωρίζουμε ότι για άλλη μια φορά, με καθαρότητα, εκφράσαμε τις θέσεις και τις απόψεις μας, ενώ ταυτόχρονα καταθέσαμε εγγράφως στον κ. ΥΝΑ τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις μας για όλα όσα πρέπει να αλλάξουν αλλά και να προστεθούν ως εξής:
Α. Παρατηρήσεις – προτάσεις επί των άρθρων

ΑΡΘΡΟ 1
--Η παράγραφος 2 εδάφιο (α) να συμπληρωθεί ως ακολούθως:
«2. Αρμοδιότητες:
(α) ………………….η προστασία της δημόσιας τάξης και ασφάλειας στη χωρική αρμοδιότητά του και ο έλεγχος των θαλάσσιων συνόρων.»

--Στην παράγραφο 2 το εδάφιο (γ) να διαγραφεί και να αντικατασταθεί και να προστεθεί εδάφιο «δ» ως ακολούθως:
«2. (γ) Η εποπτεία της οργάνωσης, διοίκησης και λειτουργίας του Λιμενικού Σώματος.»
«2. (γ) Η χάραξη κατεύθυνσης καθώς και η εποπτεία, ο συντονισμός και ο έλεγχος στο πλαίσιο της κυβερνητικής πολιτικής των δράσεων του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος και Υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.
(δ) Η εξασφάλιση της πολιτικής άμυνας της χώρας καθώς και η συμμετοχή στην εξασφάλιση της Εθνικής Άμυνας σε συνεργασία με τις Ένοπλες Δυνάμεις.»

--Στην παράγραφο 3 συστήνεται επιτροπή για την ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική, στην οποία προΐσταται ο Γενικός Γραμματέας του ΥΝΑ. Το έργο της είναι ο συντονισμός των συναρμόδιων Υπουργείων για τη διαμόρφωση των εθνικών θέσεων και προτεραιοτήτων, η παρακολούθηση των συναφών πολιτικών και νομοθετικών πρωτοβουλιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και η προετοιμασία δράσεων με θαλάσσια διάσταση που άπτονται της Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Πολιτικής, η χρηματοδότηση και υλοποίηση των οποίων ανατίθεται στα καθ’ ύλην αρμόδια Υπουργεία. Το έργο όμως αυτό της συγκεκριμένης επιτροπής, όπως αυτό σαφώς περιγράφεται στην παράγραφο 3(α), είναι πανομοιότυπο με επιμέρους ταυτόσημες αρμοδιότητες που έχουν οι διάφορες διευθύνσεις του Αρχηγείου ΛΣ (ΔΙΠΘΑΠ, ΔΑΝ, ΔΕΕΔΟ κ.λπ). Επομένως, σύμφωνα με αυτή τη διάταξη, ουσιαστικά αφαιρείται η αρμοδιότητα της διεθνούς εκπροσώπησης και του χειρισμού θεμάτων από έμπειρους Αξιωματικούς του ΛΣ και ανατίθεται σε μία Υπηρεσία στην οποία ουδείς γνωρίζει ποιοι θα είναι εκείνοι οι οποίοι θα κληθούν να υλοποιήσουν το έργο της.
Έρχεται δε σε πλήρη σύγκρουση με το άρθρο 5 παρ 2εδάφιο θ του σχεδίου αφού και εκεί προβλέπει στην αποστολή του Λ.Σ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΎΘΗΣΗ ,ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΚΑΙ ΠΡΟΏΘΗΣΗ ΤΩΝ Ελληνικών θέσεων. Η θέση μας είναι ότι αυτή η αρμοδιότητα είναι αποκλειστικά και μόνον των ΚΑΤΑ ΛΟΓΟ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ Διευθύνσεων του Αρχηγείου ΛΣ.

--Στην παράγραφο 4 εδάφιο (α) που αφορά την διάρθρωση θα πρέπει να αναφέρεται ρητά το Αρχηγείο ΛΣ ως αυτόνομος φορέας και όχι απλή αναγραφή ως Λιμενικό Σώμα. 

--Στην παράγραφο 4 εδάφιο (β) που αφορά την έκδοση ΠΔ για τον Οργανισμό του Υπουργείου θα πρέπει να αναφέρεται ρητά το Αρχηγείο ΛΣ ως αυτόνομος φορέας και όχι με απλή αναγραφή ως υπηρεσία του Λιμενικού Σώματος . 

--Στην παράγραφο 4 εδάφιο (β) να διαγραφούν τα εξής: «……….. καθώς επίσης να ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με την τοποθέτηση του προσωπικού του Λιμενικού Σώματος και των πολιτικών υπαλλήλων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου σε οργανικές θέσεις αυτού.», καθόσον το ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ έχει αυτοτελείς διατάξεις και εξειδικευμένο νομοθετικό πλαίσιο μεταθέσεων, αποσπάσεων, τοποθετήσεων καθώς και θεσμοθετημένες οργανικές από τον Νόμο θέσεις.
Επίσης με την παρούσα διάταξη επιχειρείται εμμέσως πλην σαφώς η υφαρπαγή των οργανικών θέσεων του ΛΣ και η θεσμοθέτησή τους ως ενιαίων θέσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας.

--Στην παράγραφο 4 εδάφιο (γ), όπου αναφέρεται το εξής: «Συνιστάται Υπηρεσία Εκπαίδευσης Ναυτικών με αρμοδιότητα την παροχή και ανάπτυξη της ναυτικής εκπαίδευσης και πιστοποίησης των ναυτικών και τη διοίκηση και εποπτεία των Σχολών Εμπορικού Ναυτικού.
Επίσης, συνιστάται Διεύθυνση με αρμοδιότητα, μεταξύ άλλων, την εκπόνηση ή ανάθεση εκπόνησης μελετών και την κατασκευή ή βελτίωση των κτιριακών έργων ή εγκαταστάσεων που ανήκουν στο Δημόσιο και στεγάζουν υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, συμπεριλαμβανομένων και αυτών των Δημοσίων Σχολών Εμπορικού Ναυτικού σε όλη την επικράτεια, σύμφωνα με τις διατάξεις της νομοθεσίας περί δημοσίων έργων. Με τις διατάξεις του διατάγματος του στοιχείου β' της παρούσας παραγράφου ρυθμίζονται τα ειδικότερα ζητήματα που αφορούν στην οργανωτική διάρθρωση και τις αρμοδιότητες της Διεύθυνσης αυτής, τα αρμόδια όργανα για τη λήψη αποφάσεων, καθώς και σε κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για τη λειτουργία της.», δεν αποτυπώνεται η υπαγωγή αυτής της Υπηρεσίας αλλά και η σύσταση της Διεύθυνσης είναι αόριστη χωρίς τίτλο και επικαλύπτει αρμοδιότητες της Υπηρεσίας Εκπαίδευσης Ναυτικών της οποίας είναι πρωτογενής αρμοδιότητα οι Δημόσιες Σχολές Εμπορικού Ναυτικού.
ΑΡΘΡΟ 2
Να διαγραφεί το ΤΑΛΣ από τους εποπτευόμενους φορείς και να υπαχθεί στην εποπτεία του Αρχηγού ΛΣ όπως ισχύει σήμερα (άρθρο 5 παρ. 5 του Ν. 3922/2011).

ΑΡΘΡΟ 3

Το εδάφιο (β) να αναδιατυπωθεί ως εξής: «Ο προγραμματισμός και ο απολογισμός δράσης του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος καταρτίζεται από τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος  και υποβάλλεται, κατά τα ανωτέρω, από το Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου..»

ΑΡΘΡΟ 4
--Στην παράγραφο 3 εδάφιο (α) να περιγραφούν επακριβώς ποιες είναι οι Κεντρικές Υπηρεσίες όπως αυτές περιγράφονται στο άρθρο 5 παράγραφος 2 του Ν.3922/2011, το οποίο και ισχύει, και πιο συγκεκριμένα:
«1. Κεντρικές Υπηρεσίες είναι το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος ς και οι υπαγόμενες σε αυτό Υπηρεσίες ως εξής:
α. Η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων.
β. Η Διεύθυνση Παλλαϊκής Αμυνας Πολιτικής Σχεδίασης Εκτακτης Ανάγκης (Π.ΑΜ.- Π.Σ.Ε.Α.), για θέματα σχεδίασης και χρησιμοποίησης των ελληνόκτητων πλοίων προς εξυπηρέτηση αναγκών διεθνών οργανισμών, Ευρωπαϊκής Ενωσης και NATO
γ. Η Υπηρεσία Υγειονομικού.
δ. Οι Σχολές του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής.
ε. Η Διεύθυνση Θαλασσίων Κρατικών Μεταφορών (Δ.Θ.Κ.Μ.) που προβλέπεται από το άρθρο 40 του π.δ. 242/1999.
στ. Η Υπηρεσία Εναέριων Μέσων.
ζ. Η Μονάδα Υποβρυχίων Αποστολών.
η. Το Κέντρο Εφοδιασμού.
θ. Η Επισκευαστική Βάση.
ι. Η Μονάδα Εσωτερικού Οικονομικού Ελέγχου όπως προβλέπεται στο άρθρο 25 του ν. 3871/2010 (ΦΕΚ 41 Α').
ια. Η υπηρεσία Συνδέσμων Διασωστών.
2. Στο Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος λειτουργούν το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού, Ερευνας και Διάσωσης (Ε.Κ.Σ.Ε.Δ.) και το Κέντρο Επιχειρήσεων (Κ.ΕΓΙΙΧ.), τα οποία υπάγονται απευθείας στον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος και υποστηρίζονται διοικητικά και λειτουργικά από τους καθ' ύλην αρμόδιους κλάδους.»
ΑΡΘΡΟ 5
--Στην παράγραφο 2 εδάφιο (γ) να διαγραφεί: «σε συνεργασία με τις Υπηρεσίες του Πολεμικού Ναυτικού» δεδομένου ότι το ΛΣ είναι αποκλειστικά υπεύθυνο και αρμόδιο για την εξασφάλιση των όρων και συνθηκών ασφαλούς ναυσιπλοΐας.
--Η παράγραφος 4 εδάφιο (α) να αναδιατυπωθεί ως ακολούθως: «Οι υπηρεσίες του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος και το προσωπικό του τελούν σε διαρκή ετοιμότητα για την υλοποίηση της αποστολής του και βρίσκονται σε διατεταγμένη υπηρεσία, όταν καθίσταται αναγκαία η επέμβασή του»
--Το άρθρο 23 του Ν.3922/2011 και ειδικότερα η παράγραφος 2, δεν θα πρέπει να καταργηθεί αλλά να εξακολουθήσει να ισχύει,  δεδομένου ότι αφαιρούνται προκλητικά όλα τα περιουσιακά στοιχεία του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος τα οποία έχουν περιέλθει στην κυριότητά του και κυρίως τα ακίνητα, χερσαία, πλωτά και εναέρια μέσα, ο οπλισμός, τα αρχεία και γενικά το κάθε μορφής υλικό και εξοπλισμός των υπηρεσιών του Λιμενικού Σώματος.

--Επίσης να μην καταργηθεί και να διατηρηθεί σε ισχύ η παράγραφος 10 του άρθρου 23 του Ν.3922/2011 (διάταξη η οποία καταργείται με την παρ. 2 του άρθρου 62 του παρόντος σχεδίου νόμου), δεδομένου ότι με τη συγκεκριμένη παράγραφο σταματούσε το πάρεργο των στελεχών του Λιμενικού Σώματος, όσον αφορά την απασχόλησή τους σε παραρτήματα του Οίκου Ναύτου, εντός δύο (2) ετών από τη δημοσίευση του Ν.3922/2011. Σύμφωνα δε με την ισχύουσα αυτή διάταξη, έπρεπε μέσα σε δύο χρόνια από την έναρξη ισχύος του νόμου οι εν λόγω ανάγκες να καλύπτονται από υπαλλήλους του ευρύτερου δημόσιου τομέα, οι οποίοι θα έπρεπε να μεταταχθούν στον Οίκο Ναύτου, υποχρέωση η οποία ουδέποτε υλοποιήθηκε, με αποτέλεσμα με την κατάργηση αυτής της διατάξεως να συνεχίζουν τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος να απασχολούνται με θέματα εκτός αρμοδιότητάς τους και αποστολής τους, όπως είναι αυτά του Οίκου Ναύτου, με όλες τις συνέπειες που απορρέουν από αυτό.

--Να μην καταργηθεί το άρθρο 9 του ν. 3922/2011 . Στην περίπτωση που αυτό δεν είναι δυνατό να συμβεί, να υπάρξει ρητή διάταξη στο νόμο που να καθορίζει την οργανική δύναμη του Σώματος.

Β. Προτάσεις – Προσθήκες

Προτείνουμε να συμπεριληφθούν όλες εκείνες οι διατάξεις που κατά καιρούς καταθέσαμε, αφορούν στα στελέχη ΛΣ και επιλύουν εξαιρετικά σοβαρά χρονίζοντα προβλήματα ή αντιμετωπίζουν δημιουργηθείσες αρνητικές καταστάσεις που επηρεάζουν την εύρυθμη λειτουργία του ΛΣ, ως εξής:


Άρθρο .....
Λοιπές δαπάνες προσωπικού Λιμενικού Σώματος

1
. Στο στρατιωτικό προσωπικό του Λιμενικού Σώματος που υπηρετεί στα περιπολικά, ναυαγοσωστικά και αντιρρυπαντικά πλοία/σκάφη καταβάλλεται ημερήσια αποζημίωση σε βάρος των πιστώσεων που εγγράφονται για το σκοπό αυτό στον προϋπολογισμό εξόδων του Λιμενικού Σώματος. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας και Αιγαίου, το ύψος της αποζημίωσης και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά δαπάνης. 

2
. Για την αποζημίωση των ιατρικών επισκέψεων των στελεχών του Λιμενικού Σώματος, καθώς και των μελών των οικογενειών αυτών, εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 1 του π.δ. 127/2005 (Α΄ 182). Οι διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου έχουν αναδρομική ισχύ από01/01/2012.

3. Πόροι που προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία και πιστώσεις που έχουν εγγραφεί στον προϋπολογισμό για το Λιμενικό Σώμα μεταφέρονται με την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου στους αντίστοιχους κωδικούς εσόδων – εξόδων του Ειδικού Φορέα «Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή».

4. Στην παράγραφο 4 του άρθρου 26 του ν. 2362/1995 (Α΄ 247), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 26 του ν. 3871/2010 (Α΄ 141), το εδάφιο μόνο αριθμείται ως περίπτωση α΄ και προστίθεται περίπτωση β΄ ως ακολούθως: 
«β. Στο Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος συνιστάται Ελεγκτήριο Υγειονομικών Δαπανών Λιμενικού Σώματος για την εκκαθάριση των υγειονομικών δαπανών του προσωπικού του Λιμενικού Σώματος και των προστατευόμενων μελών αυτού. Με κοινή απόφαση που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Οικονομικών, Υγείας και Ναυτιλίας και Αιγαίου καθορίζονται η οργάνωση και λειτουργία του Ελεγκτηρίου, οι αρμοδιότητες των οργάνων του και κάθε ζήτημα σχετικό με τη διαδικασία εκκαθάρισης των παραπάνω υγειονομικών δαπανών».

Άρθρο...
Κατ’ έτος εισαγωγή στελεχών Λιμενικού Σώματος

1. α) Προς κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων στελεχών Λιμενικού Σώματος, εντός του μηνός Ιανουαρίου κάθε έτους με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας και Αιγαίου ορίζεται ο αριθμός υποψηφίων προς κατάταξή τους ως δοκίμων το έτος αυτό στις παραγωγικές Σχολές Αξιωματικών, Υπαξιωματικών Λιμενικού Σώματος και Λιμενοφυλάκων, οι οποίοι δεν μπορεί να είναι λιγότεροι από:
αα. Δόκιμοι Σημαιοφόροι Λιμενικού Σώματος σαράντα (40)
ββ. Δόκιμοι Υπαξιωματικοί Λιμενικού Σώματος ογδόντα (80)
γγ. Δόκιμοι Λιμενοφύλακες εκατόν ογδόντα (180)
Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου μετά από εισήγηση του Αρχηγού Λιμενικού Σώματος δύναται να ορίζεται αριθμός Αξιωματικών απευθείας κατάταξης ειδικότητας Τεχνικού, Οικονομικού, Νομικού, Υγειονομικού και Ιερέα, με αντίστοιχη μείωση του αριθμού των Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος του προηγούμενου εδαφίου, που δεν θα ξεπερνά το 20%.
β) Εντός του πρώτου δεκαήμερου μηνός Μαρτίου εκάστου έτους με αποφάσεις του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου καθορίζεται για κάθε μία παραγωγική Σχολή Λ.Σ. το ακριβές χρονοδιάγραμμα προκήρυξης των διαγωνισμών κατάταξης των δοκίμων της προηγούμενης περίπτωσης καθώς και τα επιμέρους θέματα που προβλέπουν τα άρθρα 1,2,3,4 και 5 του ν. 3079/2002 «Κύρωση του Κώδικα του Προσωπικού Λιμενικού Σώματος» (Α΄311).
γ) Για την εφαρμογή των διατάξεων της περίπτωσης (α) εγγράφονται κατ’ έτος στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, οι ανάλογες πιστώσεις.
δ) Για την πρώτη εφαρμογή του παρόντος άρθρου εντός του έτους 2013, οι αναφερόμενες στις περιπτώσεις (α) και (β) χρονικές περίοδοι μηνών Ιανουαρίου και Μαρτίου μετατίθενται στους αμέσως επόμενους της θέσεώς του σε ισχύ μήνες, αντίστοιχα.





Άρθρο....
Τροποποίηση διατάξεων β.δ. 160/1970

1. Μετά το πρώτο εδάφιο της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 15 του β.δ. 160/1970 «Περί Ταμείου Αρωγής Λιμενικού Σώματος (Τ.Α.Λ.Σ.)» (Α΄44), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 2 του π.δ. 194/2004 (Α΄172), προστίθεται δεύτερο εδάφιο ως ακολούθως:
«Το κατά τα ανωτέρω παρεχόμενο στους ασφαλισμένους εφάπαξ βοήθημα υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις του άρθρου 13 του παρόντος, δύναται κατόπιν αίτησής τους για όσους εξέρχονται ή εξήλθαν από τις τάξεις του Λιμενικού Σώματος μετά την 1.8.2012 να ορίζεται ως το άθροισμα των ακόλουθων δύο μερών ως εξής:
α) Α΄ μέρος: Στα 57/100 των αποδοχών στις οποίες περιλαμβάνονται ο βασικός μισθός, το επίδομα χρόνου υπηρεσίας, το επίδομα θέσης υψηλής ή αυξημένης ευθύνης, τα 50/100 των επιδομάτων εξομάλυνσης μισθολογικών διαφορών και ειδικής απασχόλησης που αυτά καταβάλλονταν την 31.07.2012 πολλαπλασιαζόμενων επί τα έτη, τους μήνες και τις ημέρες πραγματικής στρατιωτικής του υπηρεσίας μόνο στο Λιμενικό Σώμα, μέχρι την 31.07.2012.
β) Β΄μέρος: Στα 57/100 των αποδοχών στις οποίες περιλαμβάνονται ο βασικός μισθός, το επίδομα χρόνου υπηρεσίας, τα 50/100 των επιδομάτων εξομάλυνσης μισθολογικών διαφορών και ειδικής απασχόλησης, του τελευταίου μήνα πριν την αποχώρηση του ασφαλισμένου από την Υπηρεσία, καθώς και του επιδόματος θέσης υψηλής ή αυξημένης ευθύνης που αναλογεί στον οργανικό βαθμό με τον οποίο αποστρατεύθηκε, πολλαπλασιαζομένων επί τα έτη, τους μήνες και τις ημέρες πραγματικής στρατιωτικής του υπηρεσίας μόνο στο Λιμενικό Σώμα, μετά την 01.08.2012»
2. Η παράγραφος 10 του άρθρου 13 του β.δ. 160/1970 «Περί Ταμείου Αρωγής Λιμενικού Σώματος (Τ.Α.Λ.Σ.)» (Α΄44), όπως προστέθηκε με το άρθρο 1 του π.δ. 459/1988 (Α΄210), αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«10. Μέτοχοι του Ταμείου που εξέρχονται από το Σώμα εάν επανέλθουν στην ενεργό υπηρεσία ως μόνιμοι και θεωρηθούν ως μηδέποτε απομακρυθέντες με νομοθετική ή διοικητική πράξη ή δικαστική απόφαση δεν επανακτούν ούτε συνεχίζουν τη μετοχική τους σχέση με το Ταμείο και δεν δικαιούνται συμπληρωματικού εφάπαξ βοηθήματος με εξαίρεση εκείνους που επανέρχονται πράγματι στην ενέργεια τουλάχιστον για τρεις μήνες ως μόνιμοι με ανάληψη καθηκόντων αντίστοιχων του βαθμού τους οι οποίοι επανακτούν και συνεχίζουν τη μετοχική τους σχέση με το Ταμείο και ο εκτός υπηρεσίας χρόνος θεωρείται ως χρόνος μετοχικής σχέσης υποχρεούμενοι εφόσον έχουν λάβει εφάπαξ βοήθημα ή επιστροφή εισφορών να επιστρέψουν αυτά είτε εντός έτους από την ημερομηνία επανόδου τους στην ενεργό υπηρεσία ατόκως είτε μετά την πάροδο ενός έτους από την ημερομηνία επανόδου στην ενεργό υπηρεσία επιβαρυνόμενοι με τόκους, με επιτόκιο ίσο με αυτό που καθορίζεται από την Τράπεζα της Ελλάδος για τις καταθέσεις των διαθεσίμων κεφαλαίων Ν.Π.Δ.Δ. Σε όλες τις περιπτώσεις επανάκτησης της μετοχικής σχέσης, σύμφωνα με τα ανωτέρω, υποχρεούνται να καταβάλλουν πρόσθετη μηνιαία κράτηση εκ ποσοστού 4,5% που υπολογίζεται επί των λαμβανομένων αποδοχών τους, κατά το χρόνο της πρόσθετης κράτησης, και για τόσο χρονικό διάστημα, όσο αυτοί ήταν εκτός ενεργού υπηρεσίας, άσχετα εάν για το χρόνο αυτό έλαβαν ή όχι αποδοχές.»

Άρθρο ....
Ειδική στελέχωση ελικοπτέρων έρευνας-διάσωσης

α) Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Άμυνας, Υγείας και Ναυτιλίας και Αιγαίου καθορίζονται ζητήματα που αφορούν στην παροχή υπηρεσιών υγείας από μέλη πληρώματος ελικοπτέρου έρευνας-διάσωσης της Πολεμικής Αεροπορίας και σε κάθε άλλο σχετικό θέμα.
β) Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Ναυτιλίας και Αιγαίου καθορίζονται ζητήματα που αφορούν στον αριθμό προσωπικού Λιμενικού Σώματος ειδικοτήτων Συνδέσμου-Συμβούλου Λιμενικού Σώματος-Πολεμικής Αεροπορίας και Δύτη-Διασώστη Λιμενικού Σώματος ως απαραίτηταμέλη πληρώματος που στελεχώνουν ελικόπτερα έρευνας-διάσωσης της Πολεμικής Αεροπορίας και σε κάθε άλλο σχετικό θέμα.

Άρθρο .....
Αναγνώριση συντάξιμων ετών

Στο τέλος του πρώτου εδαφίου της περίπτωσης ιβ’ της παραγράφου 1 του άρθρου 37 του π.δ. 169/2007 «Κώδικας Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων» (Α΄ 210), όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 22 του ν.3865/2010 (Α’ 120), προστίθεται διάταξη ως ακολούθως:
«Κατ’ εξαίρεση, για το προσωπικό του Λιμενικού Σώματος, ο ελάχιστος χρόνος σπουδών για την απόκτηση πτυχίου των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού και Ανώτερων Δημοσίων Σχολών Εμπορικού Ναυτικού προσμετράται για τον υπολογισμό του χρόνου θεμελίωσης συνταξιοδοτικού δικαιώματος των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου 20 του ν. 3865/2010 (Α΄ 120), εφόσον αυτός δε λογίζεται ως συντάξιμος σύμφωνα με άλλες διατάξεις».



Άρθρο .....
Επίδομα χρόνου υπηρεσίας

Για τους κατατασσόμενους με το βαθμό του Ανθυποπλοιάρχου Λιμενικού Σώματος (ειδικότητας Τεχνικού, Υγειονομικού, Οικονομικού, Ιερέα, Νομικού), ο ελάχιστος χρόνος παραμονής στο βαθμό του Σημαιοφόρου θεωρείται χρόνος πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας και λαμβάνεται υπόψη για τη χορήγηση του επιδόματος χρόνου υπηρεσίας, εφόσον ο χρόνος αυτός δε συμπίπτει με άλλη Δημόσια Υπηρεσία.

Άρθρο …
Τροποποιήσεις διατάξεων π.δ. 81/2012

1. Οι παράγραφοι 2 και 3 του άρθρου 55 του π.δ 81/2012 (Α΄139) τροποποιούνται ως ακολούθως:
« 2. H ισχύς των διατάξεων,  των περιπτώσεων α, β, γ, ζ, στ και η της παραγράφου 1 και της παραγράφου 6 του άρθρου 7, του άρθρου 8, του άρθρου 32, του άρθρου 37 πλην των παραγράφων 9, 10, 11, 12 και 13, του άρθρου 40 και του άρθρου 47 αρχίζει από  01-01-2015. Η ισχύς των διατάξεων των περιπτώσεων δ, και ε της παραγράφου 1 του άρθρου 7 αρχίζει από 01-12-2015. 
3. Μέχρι την έναρξη ισχύος των διατάξεων της προηγούμενης παραγράφου οι προαγωγές   των στελεχών Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ ενεργούνται σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του ν. 3079/2002 «Κύρωση του Κώδικα Προσωπικού Λιμενικού Σώματος» (Α΄311), εφόσον δεν ορίζεται διαφορετικά από τις διατάξεις του παρόντος προεδρικού διατάγματος. »

2. Στην παράγραφο 6 του άρθρου 55 του ΠΔ 81/2012 (ΦΕΚ 139Α /14-06-2012) «Ιεραρχία, προαγωγές, μετατάξεις, αποστρατεία, ειδικές υποχρεώσεις και απαγορεύσεις προσωπικού Λιμενικού σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής» προστίθεται δεύτερο εδάφιο ως ακολούθως:
Η παραπάνω διάταξη ισχύει και για τους Αξιωματικούς Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ που συμμετείχαν επιτυχώς στην γραπτή δοκιμασία σύμφωνα με τις διατάξεις των παραγράφων 1 & 2 του άρθρου 23 του Ν.4473/1965 (ΦΕΚ 102Α/31-05-1965) “περί ελέγχου της Ναυσιπλοΐας, επιθεωρήσεως εμπορικών πλοίων και άλλων τινών διατάξεων” και προήχθησαν στο βαθμό του Σημαιοφόρου με το Ν.2935/01 (ΦΕΚ 162Α/19-07-2001) “Προσωπικό Λιμενικού Σώματος και άλλες διατάξεις”» καθώς και για Αξιωματικούς Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. που προήχθησαν σύμφωνα με την παράγραφο 15 του άρθρου 2 του ν.3569/2007 «Συνεταιρισμοί θαλάσσιας αλληλασφάλισης και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας» (ΦΕΚ 122 Α΄).

Σύμφωνα με τις παραγράφους 2 και 3 του άρθρου 55, η εφαρμογή των προαναφερόμενων διατάξεων αρχίζει την 01-01-2015, ενώ μέχρι την 31-12-2014 οι προαγωγές των Αξιωματικών ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ θα ενεργούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3079/2002 (Α΄ 311).

Κατόπιν ενδελεχούς εξέτασης του θέματος προκύπτει ότι η εφαρμογή των διατάξεων του π.δ 81/2012 από 01-01-2015, θα δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα στην κατανομή των βαθμών και των ιεραρχικών θέσεων, στους ανώτερους Αξιωματικούς και ειδικότερα στους βαθμούς των Πλοιάρχων και Αντιπλοιάρχων ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ.

Συγκεκριμένα η προαγωγή των Αντιπλοιάρχων ΛΣ-ΕΛ-ΑΚΤ που επρόκειτο να κριθούν το 2015, σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ 81/2012 θα μεταφερθεί για το έτος 2017, με αποτέλεσμα,  για χρονικό διάστημα δύο ετών, να δημιουργηθούν κενές θέσεις στο βαθμό του Πλοιάρχου και κατ΄ επέκταση στις καίριες θέσεις Διευθυντών και Λιμεναρχών που καλύπτει ο συγκεκριμένος βαθμός, ως ο ανώτερος των Ανωτέρων Αξιωματικών Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ..  Η αδυναμία κάλυψης των θέσεων αυτών, εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα στην οργάνωση της δομής του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ , καθώς στο πρόβλημα αυτό συμβάλλει και το γεγονός ότι η εν λόγω τάξη Αντιπλοιάρχων απέχει δύο έτη από την προηγούμενη αλλά και από την επόμενη τάξη Αξιωματικών. 
       
Λυσιτελή αντιμετώπιση του ως άνω ζητήματος αποτελεί η τροποποίηση της σχετικής διάταξης στο π.δ. 81/2012 (Α΄ 139) ώστε η εφαρμογή του άρθρου 7 να αρχίσει την 01-01-2016 όσον αφορά τους ανώτερους Αξιωματικούς. Με τον τρόπο αυτό θα προαχθούν στον επόμενο βαθμό οι Αντιπλοίαρχοι ΛΣ που θα καλύψουν τις κενούμενες θέσεις των Πλοιάρχων ΛΣ καθώς και οι Πλωτάρχες  ΛΣ οι οποίοι θα καλύψουν τις αντίστοιχες κενές  θέσεις  Αντιπλοιάρχων ΛΣ.    

Η ρύθμιση αυτή υπαγορεύεται από την ανάγκη διατήρησης της υφιστάμενης υπηρεσιακής – ιεραρχικής δομής του Λιμενικού Σώματος.

Η προσθήκη της παρ. 6 του άρθρου 55 έρχεται να απαλείψει μία αδικία, προκειμένου να υπάρξει ενιαία και ομοιόμορφη εφαρμογή του Νόμου για όλους τους Αξιωματικούς προερχόμενους εκ ΔΥΛΣ, οι οποίοι προήχθησαν με όμοιες διατάξεις. 
  

Άρθρο .....
Ασφάλιση προσωπικού

1. Οι παράγραφοι 1 και 2 του άρθρου 15 του ν. 4058/2012 «Παροχή υπηρεσιών ασφαλείας από ένοπλους φρουρούς σε εμπορικά πλοία και άλλες διατάξεις» (Α΄ 63) καταργούνται.
2. Στο άρθρο 2 του ν. 4002/2011 «Τροποποίηση της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου-Ρυθμίσεις για την ανάπτυξη και τη δημοσιονομική εξυγίανση-Θέματα αρμοδιότητας Υπουργείων Οικονομικών, Πολιτισμού και Τουρισμού και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης» (Α΄180), προστίθενται παράγραφοι 3 και 4 ως ακολούθως, ενώ οι λοιπές παράγραφοι του άρθρου αναριθμούνται αντιστοίχως:
«3. α) Από τις διατάξεις της παραγράφου 2 εξαιρούνται οι καταταγέντες μέχρι 31.12.2010 σε παραγωγικές σχολές του Λιμενικού Σώματος και του Πυροσβεστικού Σώματος, οι οποίοι πριν την κατάταξή τους σε αυτές, είχαν ασφαλιστεί στον Τομέα Σύνταξης Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε.) ή στον Τομέα Σύνταξης και Ασφάλισης Υγειονομικών (Τ.Σ.Α.Υ.) του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (Ε.Τ.Α.Α.). Οι ανωτέρω ασφαλίζονται υποχρεωτικά στο Δημόσιο από την κατάταξή τους και προαιρετικά στους συναφείς με την ιδιότητά τους ανωτέρω ασφαλιστικούς φορείς. Εφόσον δεν επιθυμούν να υπαχθούν προαιρετικά στο Ενιαίο Ταμείο Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (Ε.Τ.Α.Α.), τότε οι εισφορές που έχουν καταβληθεί για την ασφάλισή τους στο Ενιαίο Ταμείο Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (Ε.Τ.Α.Α.) και στους αντίστοιχους κλάδους – τομείς κύριας ασφάλισης, επικουρικής ασφάλισης και πρόνοιας, αποδίδονται στο Δημόσιο για την τακτοποίηση της ασφάλισής τους.
β) Για τους από 1.1.2011 καταταγέντες σε παραγωγικές σχολές του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής και του Πυροσβεστικού Σώματος οι οποίοι πριν την κατάταξή τους σε αυτές, είχαν ασφαλιστεί στον Τομέα Σύνταξης Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε.) ή στον Τομέα Σύνταξης και Ασφάλισης Υγειονομικών (Τ.Σ.Α.Υ.) του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (Ε.Τ.Α.Α.) εφαρμόζονται οι διατάξεις της παραγράφου 4.
4. α) Οι Αξιωματικοί Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής απευθείας κατάταξης ειδικότητας Τεχνικού και Υγειονομικού, οι οποίοι πριν την κατάταξή τους στις τάξεις του Σώματος είχαν ασφαλισθεί στον Τομέα Σύνταξης Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε.) ή στον Τομέα Σύνταξης και Ασφάλισης Υγειονομικών (Τ.Σ.Α.Υ.) του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (Ε.Τ.Α.Α.) δύνανται να επιλέξουν τον υποχρεωτικό φορέα υπαγωγής τους. Εφόσον τα πρόσωπα της ανωτέρω περίπτωσης δεν επιθυμούν να υπαχθούν προαιρετικά στο Ενιαίο Ταμείο Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (Ε.Τ.Α.Α.), τότε οι εισφορές που έχουν καταβληθεί για την ασφάλισή τους στο Ενιαίο Ταμείο Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (Ε.Τ.Α.Α.) και στους αντίστοιχους κλάδους – τομείς κύριας ασφάλισης, επικουρικής ασφάλισης και πρόνοιας, αποδίδονται στα ταμεία των φορέων επιλογής τους για την τακτοποίηση της ασφάλισής τους.».
3. Τα πρόσωπα της περίπτωσης β΄ της παραγράφου 3 και της παραγράφου 4 του άρθρου 2 του ν. 4002/2011, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, υποχρεούνται εντός διμήνου από τη δημοσίευση του παρόντος η εντός διμήνου από την κατάταξή τους (για όσους κατατάσσονται μετά τη δημοσίευση του παρόντος) να υποβάλουν σχετική δήλωση στην αρμόδια Διεύθυνση του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος ή του Αρχηγείου Πυροσβεστικού Σώματος, εφόσον επιθυμούν την αλλαγή του ασφαλιστικού φορέα υπαγωγής τους.

Άρθρο ……..
Επανακαθορισμός «μάχιμων υπηρεσιών»


Από τον κώδικα πολιτικών και στρατιωτικών συντάξεων ΠΔ 169/2007(ΦΕΚ 210Α΄) προβλέπονται οι ‘’μάχιμες’’ υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος για τις οποίες ο χρόνος υπηρεσίας των υπηρετούντων σ’ αυτές λογίζεται αυξημένος στο διπλάσιο έως και πέντε έτη και την αναγνώριση του για την κατοχύρωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος .
Στο παραπάνω ΠΔ δεν συμπεριελήφθησαν για διάφορους λόγους, λαθεμένη προσέγγιση, παράληψη ή νεοσυσταθείσα υπηρεσία, υπηρεσίες που διαθέτουν ίδια χαρακτηριστικά με τις ήδη ενταχθείσες, με αποτέλεσμα την δημιουργία αισθήματος αδικίας στα στελέχη.
Με τον Ν.3865/2010 (άρθρο 22 παρ.2) δίνεται η δυνατότητα επανακαθορισμού των μονάδων και υπηρεσιών του Λιμενικού Σώματος στις οποίες θα λογίζεται αυξημένος στο διπλάσιο και ως τέτοιος πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας ο χρόνος υπηρεσίας που διανύθηκε σε αυτές.
Κατόπιν των ανωτέρω προτείνουμε την ανάληψη νομοθετικής πρωτοβουλίας ώστε να συμπληρωθεί το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο και να περιληφθούν σε αυτό και άλλες υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος, συγκεκριμένα τα VTS, το Κέντρο Επιχειρήσεων/Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ (ΚΕΠΙΧ) καθώς και το Κέντρο Επιχειρήσεων/Γ.Γ.Π.Π (Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας), Επισκευαστική Βάση ΕΒ/ΛΣ.

Άρθρο....
Αναπροσαρμογή τελών υπέρ Δημοσίου και ΕΚΟΕΜΝ

1. Η παράγραφος 4 του άρθρου 53 του ν. 959/1979 (Α΄192), όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 5 του ν. 2987/2002 (Α΄27), αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«4. Για την καταχώρηση της εταιρικής συμβάσεως που αναφέρεται στην παράγραφο 1 προκαταβάλλεται πάγιο τέλος υπέρ του Δημοσίου οκτακοσίων (800) ευρώ και διακοσίων (200) ευρώ υπέρ ΕΚΟΕΜΝ. Για τις καταχωρήσεις αποφάσεων οργάνων της εταιρείας προκαταβάλλεται τέλος εκατό (100) ευρώ υπέρ του Δημοσίου και πενήντα (50) ευρώ υπέρ ΕΚΟΕΜΝ. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας και Αιγαίου μπορούν να αναπροσαρμόζονται τα ανωτέρω ποσά, να καθορίζεται η διαδικασία καταβολής και είσπραξής τους καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα.»
2. Η παράγραφος 4 του άρθρου 33 του ν. 3182/2003 (Α΄220) αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«4.Για οποιαδήποτε καταχώρηση στο Μητρώο υποβάλλεται αίτηση. Για την καταχώρηση του καταστατικού που αναφέρεται στην παράγραφο 1 προκαταβάλλεται πάγιο τέλος υπέρ του Δημοσίου οκτακοσίων (800) ευρώ και διακοσίων (200) ευρώ υπέρ ΕΚΟΕΜΝ. Για τις καταχωρήσεις αποφάσεων οργάνων της εταιρείας προκαταβάλλεται τέλος εκατό (100) ευρώ υπέρ του Δημοσίου και τριάντα (30) ευρώ υπέρ ΕΚΟΕΜΝ. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας και Αιγαίου μπορούν να αναπροσαρμόζονται τα ανωτέρω ποσά, να καθορίζεται η διαδικασία καταβολής και είσπραξής τους καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα.»
3. Για την έκδοση αντιγράφων και πιστοποιητικών αναφορικά με την ισχύ χορηγηθείσας άδειας καθώς και στοιχεία της ασκούμενης δραστηριότητας της αλλοδαπής εταιρείας που έχει εγκαταστήσει γραφείο /υποκατάστημα στην Ελλάδα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 25 του ν.27/1975 (ΦΕΚ 77/Α΄/22-04-1975), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, καταβάλλεται πάγιο τέλος υπέρ ΕΚΟΕΜΝ δέκα (10) ευρώ ανά αντίτυπο. Η διάταξη αυτή εφαρμόζεται ανάλογα και για τις ημεδαπές επιχειρήσεις που έχουν υπαχθεί στις διατάξεις του άρθρου 25 του ν.27/1975.

Ελπίζουμε οι υποσχέσεις που μας δόθηκαν για υιοθέτηση των παραπάνω να μη γίνουν "έπεα πτερόεντα".
Η Ένωση, ως όφειλε, έπραξε και θα συνεχίσει να πράττει τα αυτονόητα, δηλαδή να προτείνει και να διεκδικεί τις βέλτιστες λύσεις τόσο για το Λιμενικό Σώμα, με την δημιουργία σταθερών και διαχρονικών δομών, σε ένα σταθερό και ισχυρό θεσμικό πλαίσιο, που δίνει απαντήσεις αντί να γεννά ασάφειες και ερωτηματικά, όσο και για την αντιμετώπιση χρονιζόντων προβλημάτων των στελεχών, που δυσχεραίνουν την καθημερινότητά τους σε προσωπικό αλλά και επαγγελματικό επίπεδο.
Από εδώ και στο εξής, ένα μένει, να αποδείξουν όλοι, πολιτική, στρατιωτική ηγεσία αλλά και τα μέλη του ελληνικού κοινοβουλίου, που έχουν ήδη λάβει αλλά και συμπληρωματικά πρόκειται να λάβουν σχετική ενημέρωση, ότι μπορούν να αποκωδικοποιούν τις ανάγκες και να δίνουν τις κατάλληλες κάθε φορά λύσεις, επ' ωφελεία του κοινωνικού συνόλου.
"Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα"!
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος                                                        Ο Γενικός Γραμματέας
Δημήτριος ΣΑΪΤΑΚΗΣ                                     Σπυρίδων ΠΑΣΣΑΚΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια