Εικόνες θέματος από MichaelJay. Από το Blogger.

Video

News

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Archive

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Breaking

Fashion

News

Food

Sports

Technology

Technology

Featured

Videos

About us

Tags

Follow Us @soratemplates

Tags

Categories

Sponsor

AD BANNER

Recent News

Popular

Technology

Pages

Recent

Connect With us

Over 600,000+ Readers Get fresh content from FastBlog

Comments

Facebook

ABOUT AUTHOR

test banner

LATEST POSTS


ΟΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΜΑΣ...

- Note: Για κάθε λεπτομέρεια αναφορικά με τις ανακοινώσεις παρακαλούμε όπως επικονωνείτε απευθείας με τον Πρόεδρο ΠΕΑΛΣ:

- ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΕΑΛΣ

- ΠΑΣΣΑΚΟΣ Π. Σπυρίδων (ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ ΛΣ).

- email: p.peals.elakt@gmail.com τηλ: 6946833943.


Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου 2013

Π.Ε.Α.Λ.Σ: Απόψεις για τα προωθούμενα σχέδια π.δ. αναφορικά με το νέο Οργανισμό του ΥΝΑ και την Περιφερειακή Αναδιάρθρωση του Λ.Σ.

at 15:19

Αριθμ. Πρωτ.  55/13

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


Λαμβάνοντας υπόψη την παρουσίαση αλλά και τις ανακοινώσεις του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου αναφορικά με το νέο οργανόγραμμα και την αναδιάρθρωση των περιφερειακών υπηρεσιών του Λιμενικού Σώματος, έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:

Α. Οργανισμός ΥΝΑ

Αν και θεωρούμε επιτακτική ανάγκη τη διαμόρφωση μιας συνεκτικότερης δομής, διαπιστώνουμε ότι το νέο οργανόγραμμα βρίσκεται στον αντίποδα ακριβώς της υφιστάμενης δομής. Συγκεκριμένα, από ένα δαιδαλώδες σύστημα διοίκησης προκύπτει μια πολύ σφιχτή δομή, που για να είναι αποτελεσματική, προϋποθέτει συγκεκριμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά στελέχωσης και άριστα συντονισμένες λειτουργίες, γεγονός εξαιρετικά αμφίβολο με τα ισχύοντα έως σήμερα κριτήρια στελέχωσης και τις ποικίλες σκοπιμότητες στην λήψη αποφάσεων. Συνεπώς, ο περιορισμός των κλάδων από οκτώ σε τέσσερις, με την δημιουργία δύο υπερτροφικών κλάδων (Ασφάλειας - Ναυτιλίας) σε προφανή αντίθεση με τους άλλους δύο (ΚΕΕΠ – Διοίκηση) προκαλεί έντονη οργανωτική ανισορροπία, που θα έχει σοβαρές συνέπειες στην εύρυθμη λειτουργία του Λ.Σ. και του ΥΝΑ γενικότερα. 

Ενδεικτικά, θα σταθούμε στον πρώτο Κλάδο Ασφάλειας και Αστυνομίας, που προέκυψε από την συνένωση τριών κλάδων (αστυνομίας, ασφάλειας και επιχειρήσεων) και οι οποίοι απαρτίζουν το μεγαλύτερο ποσοστό της αρμοδιότητας του Σώματος. Είναι βέβαιο ότι ένα τέτοιο σχήμα πρακτικά, δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσει αποτελεσματικά, όχι μόνο για τους λόγους που προαναφέραμε, αλλά και λόγω μεγέθους καθώς και διαφορετικού αντικειμένου. Πρότασή μας είναι η δημιουργία ενός πέμπτου κλάδου, τουλάχιστον, που θα διαχειρίζεται τα θέματα ασφάλειας και επιχειρήσεων, διατηρώντας ταυτόχρονα τον Κλάδο Αστυνομίας και Κανονισμών, ως έχει. 

Ενστάσεις διατυπώνουμε επίσης και σε επίπεδο Διευθύνσεων. Η δραστική μείωσή τους δημιουργεί απορίες για την σκοπιμότητα και δεν θα ωφελήσει. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αποτελεί η υποβάθμιση της Διεύθυνσης Έρευνας – Διάσωσης σε Τμήμα, μιας υπηρεσίας που διαδραματίζει πρωτεύοντα ρόλο στις αρμοδιότητες του Σώματος (προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα) τόσο σε εθνικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Ανάλογη επιχειρηματολογία θα μπορούσε να αναπτυχθεί για την αρμόδια Διεύθυνση, για το ευαίσθητο θέμα της προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος.

Β. Αναδιάρθρωση Περιφερειακών Υπηρεσιών

Για την αναδιάρθρωση των Περιφερειακών Υπηρεσιών η θέση της Ένωσης είναι γνωστή και πολλάκις διατυπωμένη. Υπενθυμίζουμε ότι η αναδιάρθρωση με ταυτόχρονη αναδιάταξη των δυνάμεων του Λ.Σ. όχι μόνο είναι αποδεκτή αλλά και απαιτητή. Η παρουσίαση λοιπόν της χθεσινής πρότασης για την αναδιάρθρωση των Υπηρεσιών, δεν ανταποκρίνεται απολύτως στις απαιτήσεις των καιρών, ούτε και στις ανάγκες ενός σύγχρονου Λιμενικού Σώματος. 

Μετά τις παραπάνω διαπιστώσεις, οι δικές μας προτάσεις είναι οι εξής:

  • επιμέρους επανεξέταση της γεωγραφικής κατανομής των Λιμενικών Αρχών
  • πρόβλεψη διάθεσης των οικονομικών πόρων που απαιτούνται στην επίτευξη του στόχου
  • ενίσχυση των νέων δομών που θα προκύψουν με μέσα και εξοπλισμό
  • επανασχεδιασμός της δράσης των Λιμενικών Αρχών με βάση τη νέα φιλοσοφία διάταξής τους
  • άμεσος καθορισμός των νέων οργανικών συνθέσεων, προκειμένου να εξασφαλιστεί η παρουσία του Λ.Σ. και η προσφορά των υπηρεσιών του προς τον πολίτη
  • ταχύτεροι ρυθμοί υλοποίησης των ήδη υπαρχόντων προγραμμάτων εφαρμογής νέων τεχνολογιών και δημιουργία νέων, προκειμένου διευκολυνθεί το παραγόμενο έργο των Λιμενικών Αρχών και οι προσφερόμενες υπηρεσίες προς τον πολίτη. Επισημαίνουμε όμως, ότι αυτό δεν πρέπει να αποβεί σε βάρος των Ταμείων που λειτουργούν ανταποδοτικά σε σχέση με τις προσφερόμενες υπηρεσίες. 

Τέλος διατυπώνουμε την επιφύλαξή και την ανησυχία μας για το αν θα υπάρξει ορθολογική στελέχωση των υπηρεσιών που θα προκύψουν από αυτή τη συνένωση και για την οποία οι ανακοινώσεις του Υπουργού δεν δίδουν σαφείς απαντήσεις. 

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να τονίσουμε ότι δεν αντιμετωπίζονται επίσης, ζωτικής σημασίας θέματα, συνθηκών εργασίας και διαβίωσης, που θα ήταν σκόπιμο με την ευκαιρία της αναδιάρθρωσης να αντιμετωπιστούν, π.χ. με την βελτίωση των συνθηκών στέγασης κλπ.

Τα παραπάνω σημεία πιστεύουμε ότι πρέπει με ιδιαίτερη προσοχή να εξετασθούν από όσους έχουν την ευθύνη λήψης αποφάσεων, ώστε το τελικό αποτέλεσμα να δικαιώσει αυτή τη φορά τις προσδοκίες των στελεχών Λ.Σ.

Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος                           Ο Γενικός Γραμματέας
Δημήτριος ΣΑΪΤΑΚΗΣ                Σπυρίδων ΠΑΣΣΑΚΟΣ