Εικόνες θέματος από MichaelJay. Από το Blogger.

Video

News

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Archive

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Breaking

Fashion

News

Food

Sports

Technology

Technology

Featured

Videos

About us

Tags

Follow Us @soratemplates

Tags

Categories

Sponsor

AD BANNER

Recent News

Popular

Technology

Pages

Recent

Connect With us

Over 600,000+ Readers Get fresh content from FastBlog

Comments

Facebook

ABOUT AUTHOR

test banner

LATEST POSTS


ΟΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΜΑΣ...

- Note: Για κάθε λεπτομέρεια αναφορικά με τις ανακοινώσεις παρακαλούμε όπως επικονωνείτε απευθείας με τον Πρόεδρο ΠΕΑΛΣ:

- ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΕΑΛΣ

- ΠΑΣΣΑΚΟΣ Π. Σπυρίδων (ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ ΛΣ).

- email: p.peals.elakt@gmail.com τηλ: 6946833943.


Τετάρτη, 13 Αυγούστου 2014

ΠΕΑΛΣ: Για ένα «μπράβο» της Τρόικα … «εκπτώσεις» στην ασφάλεια, στην αστυνόμευση, στην έρευνα και διάσωση, στη φύλαξη των συνόρων, στην εξυπηρέτηση του πολίτη, στη ναυτιλία, δε χωρούν. Να γιατί διαφωνούμε …. χαρακτηριστικά παραδείγματα κακής κατανομής του προσωπικού Λ.Σ..

at 09:37

Αριθμ. Πρωτ.:100/14



Η χθεσινή υπογραφή της Υπουργικής Απόφασης από τον κ. ΥΝΑ που κυρώνει το νέο Κανονισμό «Οργανική σύνθεση και κατανομή του προσωπικού του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. στις έδρες ναυτιλιακών ακολούθων και στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης», δε σημαίνει αυτομάτως και αποδοχή της νέας αυτής κατανομής από το σύνολο των στελεχών του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.. Διαφωνούμε και διαφωνούμε βάσιμα. Παρακάτω δια παραδειγμάτων παραθέτουμε κάποιους από τους σημαντικότερους λόγους για τους οποίους εξακολουθούμε να διαφωνούμε:

Κεντρικά Λιμεναρχεία με οργανικές συνθέσεις μειωμένες έως και 50%. 
Παράδειγμα 1ο. Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά: Το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, που καλείται να αντιμετωπίσει το σύνολο της επιβατικής και εμπορευματικής κίνησης προς την νησιωτική Ελλάδα, να αστυνομεύσει, να παρέξει υπηρεσίες ασφαλείας σε τομείς όπως ναρκωτικά κλπ. καθώς και την εξυπηρέτηση του κόσμου της ναυτιλίας, πλέον θα λειτουργεί με μειωμένη σύνθεση άνω του 20%.
Παράδειγμα 2ο. Κεντρικό Λιμεναρχείο Θεσσαλονίκης: Η μείωση της οργανικής σύνθεσης του ΚΛΘ σε ποσοστό άνω του 50% έρχεται σε αντίθεση με την αύξηση των αρμοδιοτήτων του λόγω της υπαγωγής σε αυτό τριών πρώην ανεξάρτητων Υπηρεσιών και συγκεκριμένα των πρώην Υπολιμεναρχείων Νέων Μουδανιών και Σκάλας Κατερίνης και του Λιμενικού  Σταθμού Πλαταμώνα. Πιο συγκεκριμένα τα ‘’συγκεντρωτικά’’ πλέον αστυνομικά καθήκοντα του ΚΛΘ αφορούν σε ένα πολύ μεγάλο εύρος ακτών και χερσαίων χώρων αρμοδιότητας, σε μία από τις πιο τουριστικές περιοχές της Ελλάδας (Κατερίνη, Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική), με πλήθος συναλλασσομένων πολιτών και αυξημένες αλιευτικές δραστηριότητες (το Α’ Λ/Τ Νέας Μηχανιώνας αστυνομεύει τη μία από τις δύο μεγαλύτερες ιχθυόσκαλες της Ελλάδας, μαζί με αυτή του Κερατσινίου).
Παράδειγμα 3ο . Κεντρικό Λιμεναρχείο Πατρών: Ενώ φαίνεται να διατηρεί οριακά την έως σήμερα οργανική του σύνθεση, καλείται να καλύψει τις ανάγκες των λιμενικών τμημάτων υπαγωγής αφού καθορίζεται η ελάχιστη σύνθεσή τους με αποτέλεσμα να απαιτείται η περαιτέρω ενίσχυσή τους από την Κεντρική Υπηρεσία. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα των προαναφερομένων είναι το Α΄Λ/Τ Ρίου: Προβλεπόμενη σήμερα οργανική σύνθεση 23 άτομα, με τη νέα Καλλικρατική σύνθεση προβλέπεται ελάχιστη οργανική 12 ατόμων, μείωση 50%. Για την ομαλή λειτουργία καθώς πρόκειται για την μεγαλύτερη πορθμειακή γραμμή της Ελλάδας (Ρίο – Αντίριο), 24ωρης λειτουργίας, με συνεχή ανάγκη παρουσίας στελεχών ΛΣ και στους δύο προβλήτες, με οργάνωση παρεμφερή Λιμεναρχείου, χρειάζονται περισσότερα στελέχη. Προφανώς τα επιπλέον στελέχη, όπως προαναφέρουμε, θα καλυφθούν από την Κεντρική Υπηρεσία με ανάλογη μείωση της δύναμής της και με ότι αυτό συνεπάγεται στην ομαλή λειτουργία της, που όπως είναι γνωστό τοις πάσι στενάζει κάτω από την πίεση των θεμάτων που αντιμετωπίζει στην καθημερινή της λειτουργία.
Επισήμανση:Παρόμοια λογική ακολουθείται σε όλες τις Λιμενικές Αρχές, όπου θα λειτουργήσουν Λιμενικά Τμήματα. Συγκεκριμένα καθορίζεται η ελάχιστη σύνθεση και καλείται η κεντρική υπηρεσία να καλύψει τις όποιες επιπρόσθετες ανάγκες που έτσι κι αλλιώς υπάρχουν.  

Κεντρικά Λιμεναρχεία, Λιμεναρχεία και Λιμενικά Τμήματα: Καλούνται να λειτουργήσουν με τον ελάχιστο αριθμό Αξιωματικών, με μειώσεις κατά βαθμό, που σε ορισμένες περιπτώσεις αγγίζει το 60%. Ως εκ τούτου πασιφανές καθίσταται το γεγονός ότι δεν είναι δυνατόν να ασκηθούν τόσο διοικητικά καθήκοντα από τους μετρημένους στα δάκτυλα του ενός χεριού ανώτερους Αξιωματικούς (Κεντρικά Λιμεναρχεία) όσο και από τους ελάχιστους κατώτερους Αξιωματικούς που απομένουν για την λειτουργία τους.

Λιμενικά Τμήματα: Ενώ προκρίθηκαν να αντικαταστήσουν τα Υπολιμεναρχεία ως ένα ευέλικτο σχήμα άσκησης των αρμοδιοτήτων του Σώματος, αντιμετωπίζονται ως Λιμενικοί Σταθμοί. Συγκεκριμένα με επτά ή οκτώ άτομα προσωπικού, καλούνται να καλύψουν τις ανάγκες εξυπηρέτησης μεγάλων πληθυσμιακών ομάδων και να ελέγξουν χιλιάδες μέτρα ακτογραμμής.

Κλιμάκια Ειδικών Αποστολών: Αντιμετωπίζονται με οριζόντια λογική μη λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των Λιμενικών Αρχών υπαγωγής και την εξ’ αυτού του λόγου ένταση της εργασίας.

Πλωτά περιπολικά μέσα: Συνθέσεις κατώτερες των προσδοκιών αλλά κυρίως των αναγκών. Ακόμα και σήμερα επιμένουν στην λειτουργία της ελάχιστης σύνθεσης, ενώ όλοι οφείλουμε να γνωρίζουμε ότι η «εποχή των σκλάβων» παρήλθε.

Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού: Επιφορτισμένες με την εκπαίδευση των ναυτικών μας,  καλούνται με οργανικές συνθέσεις οκτώ ατόμων να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τις προκλήσεις της σύγχρονης εκπαιδευτικής πραγματικότητας και να διασφαλίσουν την ευταξία στους χώρους των σχολών, για εκατοντάδες νέους.

Εν κατακλείδι η απεμπόληση 2500 περίπου θέσεων εργασίας, εν αντιθέσει με ότι προβλέπεται από το Ν.4150/2013, δεν αποτελεί ορθολογικότερη κατανομή, ούτε ενίσχυση της παρουσίας του Λ.Σ. σε κρίσιμα σημεία της Επικράτειας, αντίθετα πρόκειται για μια πρόχειρη και βίαιη προσαρμογή προς τα κάτω, χωρίς στρατηγική και στόχο αν μιλάμε για την αποστολή και τις αρμοδιότητες του Σώματος και θα έχει συνέπειες όχι μόνο στο «αξιόμαχο» των στελεχών αλλά κυρίως στις προσφερόμενες υπηρεσίες προς τον πολίτη.

Επαναφέρουμε λοιπόν το ερώτημα ποια στοιχεία και ποιες μελέτες χρησιμοποιήθηκαν για τον καθορισμό της νέας αυτής κατανομής του προσωπικού Λ.Σ. και σε ποια δεδομένα στηρίζεται η  όλη αυτή δημόσια πολιτική. 

Είναι κάτι για το οποίο όλοι πρέπει να πληροφορηθούμε, εργαζόμενοι και πολίτες.

Έως τότε εμείς θέτουμε άνω τελεία.



Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος                       Ο Γενικός Γραμματέας
Δημήτριος ΣΑΪΤΑΚΗΣ           Σπυρίδων ΠΑΣΣΑΚΟΣ