Εικόνες θέματος από MichaelJay. Από το Blogger.

Video

News

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Archive

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Breaking

Fashion

News

Food

Sports

Technology

Technology

Featured

Videos

About us

Tags

Follow Us @soratemplates

Tags

Categories

Sponsor

AD BANNER

Recent News

Popular

Technology

Pages

Recent

Connect With us

Over 600,000+ Readers Get fresh content from FastBlog

Comments

Facebook

ABOUT AUTHOR

test banner

LATEST POSTS


ΟΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΜΑΣ...

- Note: Για κάθε λεπτομέρεια αναφορικά με τις ανακοινώσεις παρακαλούμε όπως επικονωνείτε απευθείας με τον Πρόεδρο ΠΕΑΛΣ:

- ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΕΑΛΣ

- ΠΑΣΣΑΚΟΣ Π. Σπυρίδων (ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ ΛΣ).

- email: p.peals.elakt@gmail.com τηλ: 6946833943.


Παρασκευή, 19 Σεπτεμβρίου 2014

ΠΕΑΛΣ: ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ «Ουδείς ανάγκης μείζον ισχύει νόμος» (μτφρ: δεν υπάρχει νόμος που να υπερισχύει της ανάγκης). – Διαπιστώσεις από τις επισκέψεις μας σε Λιμενικές Αρχές της χώρας και οι προτάσεις μας για την επίλυση των προβλημάτων

at 10:51

Αριθμ. Πρωτ.: 113/14   

Προς:

Αρχηγό Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ.
Αντιναύαρχο ΛΣ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟ Αθ.

Κύριε Αρχηγέ,

Εγκαινιάζοντας ένα νέο κύκλο επισκέψεων στις Λιμενικές Αρχές και υπηρεσίες επισκεφτήκαμε το ΚΛ. Θεσσαλονίκης, το ΚΛ Βόλου, το Λ/Χ Σύρου καθώς Περιφερειακές Διοικήσεις.

Στις επαφές που είχαμε με τους Προϊσταμένους, τα στελέχη αλλά και το προσωπικό των υπόψη υπηρεσιών διαπιστώσαμε το υψηλό φρόνημα των συναδέλφων, παρά τις αντίξοες συνθήκες κάτω από τις οποίες εργάζονται και βιούν.

Παράλληλα όμως από τη διεξοδική συζήτηση που είχαμε αναφορικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους διαπιστώσαμε μια έκδηλη απογοήτευση και ανασφάλεια, που μεταξύ άλλων οφείλεται και στις μεταβολές που επήλθαν στο «γεωγραφικό χάρτη» του Λ.Σ. αλλά και στη νέα κατανομή του προσωπικού ανά την επικράτεια.

Όλοι ανεξαιρέτως, κατέθεσαν τον προβληματισμό αλλά και τις τεκμηριωμένες αντιρρήσεις τους, αναφορικά και με τις δυο αυτές πρωτοβουλίες, ενώ με επιχειρήματα, μας ανέδειξαν τα προβλήματα που θα προκύψουν στο μέλλον, από την κατά γράμμα εφαρμογή τους.

Από την επίσκεψή μας στα Κεντρικά Λιμεναρχεία Θεσσαλονίκης και Βόλου:

(α) Διαπιστώνουμε την αύξηση των αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών υπαγωγής και τη δυσανάλογη μείωση της οργανικής τους σύνθεσης τόσο σε θέσεις Αξιωματικών, όσο και σε Υπαξιωματικούς και λοιπό προσωπικό. Και οι δύο ως άνω Λιμενικές Αρχές έχουν υποστεί μείωση στην οργανική τους σύνθεση που φτάνει και ξεπερνά το 40%, ενώ αντίθετα αποκτούν πλέον και συγκεντρώνουν πλήθος επιπρόσθετων αρμοδιοτήτων από τις μετατασσόμενες σε Λιμενικά Τμήματα ή Λιμενικά Φυλάκια - και μέχρι πρότινος ανεξάρτητες - Λιμενικές Αρχές (Υπολιμεναρχεία Νέων Μουδανιών και Σκάλας Κατερίνης και Λ.Σ Πλαταμώνα, Λ.Σ. Αγίου Ιωάννη Μουρεσίου και Λ.Σ. Στομίου). Το γεγονός αυτό εκτιμούμε ότι θα έχει δυσμενείς συνέπειες τόσο ως προς την εκτέλεση των διοικητικών αρμοδιοτήτων από τον έναν πλέον ανώτερο Αξιωματικό που προβλέπεται (πλην του Κεντρικού Λιμενάρχη και του Υπολιμενάρχη), όσο και στην εκτέλεση των λοιπών αρμοδιοτήτων από το ελάχιστο εναπομείναν, κατά τη νέα οργανική σύνθεση, προσωπικό. Ομοίως παρατηρούμε τη μείωση και στην οργανική σύνθεση των Λιμενικών Τμημάτων, η οποία καθίσταται πλέον τροχοπέδη στην εύρυθμη ανάθεση αρμοδιοτήτων, φυλακών και καθηκόντων στα περιορισμένα στελέχη τους. 

(β) Διαπιστώνουμε ότι η απόσταση των νέων Λιμενικών Τμημάτων που δημιουργήθηκαν από τις Λιμενικές αρχές υπαγωγής τους είναι απαγορευτική τόσο για το διακινούμενο προσωπικό, όσο και για τους εξυπηρετούμενους πολίτες. Οι αποστάσεις αυτές κυμαίνονται από 40 χλμ έως 100 και πλέον χλμ (πχ Λ/Τ Νέων Μουδανιών, Σκάλας Κατερίνης και Πλαταμώνα από το ΚΛΘ, Λ/Τ Σταυρού από το Λ/Χ Ιερισσού, και Λ/Τ Αγιοκάμπου και Αγ. Κυριακής Τρικέρων από το Κ.Λ. Βόλου). Ιδιαίτερα οι συναλλασσόμενοι πολίτες, ενώ μέχρι πρότινος εξυπηρετούνταν εύρυθμα κατά την άποψή μας από τις ανεξάρτητες Υπηρεσίες που προαναφέρουμε, είναι υποχρεωμένοι πλέον να μετακινούνται στην Κεντρική Υπηρεσία π.χ για να συμμετέχουν σε εξετάσεις χειριστή ταχυπλόου- ναυαγοσώστη ή ακόμα για να προβούν σε πράξεις που αφορούν τα νηολόγια, των οποίων άπαντα τα βιβλία μεταφέρθηκαν από τις προαναφερόμενες υπηρεσίες στην Κεντρική.

(γ) Οι νέες μετατασσόμενες Υπηρεσίες είτε στερούνται ολοσχερώς πλωτών επιχειρησιακών μέσων, παρά το εύρος των ακτών που αστυνομεύουν (π.χ Λ/Τ Πλαταμώνα, Λ/Τ Νέου Μαρμαρά, Λ/Τ Ουρανούπολης, Λ/Τ Σταυρού), είτε τα υπάρχοντα είναι απαρχαιωμένα, δουλεύουν στα ‘’κόκκινα’’ και το κόστος συντήρησής τους έχει καταντήσει πλέον απαγορευτικό. Το ίδιο παρατηρείται και με τα υπάρχοντα χερσαία επιχειρησιακά μέσα τα οποία σχεδόν στο σύνολό τους είναι παλαιά, δεν ανταποκρίνονται στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους και απαιτούν πολλά χρήματα για τη συνεχή συντήρησή τους.

Από τις επισκέψεις μας  στην 6η ΠΕΔΙΛΣ, στην ΑΕΝ Σύρου και στο Λιμεναρχείο Σύρου:

Διαπιστώνουμε:
α) την σημαντική υποστελέχωση και των τριών υπηρεσιών που εντείνεται ακόμα περισσότερο από τον μεγάλο αριθμό των αποσπάσεων προς τις υπηρεσίες του κέντρου

β) την επέκταση της περιφέρειας δικαιοδοσίας και συνεπώς την αύξηση των αρμοδιοτήτων του Λιμεναρχείου Σύρου, με την υπαγωγή σε αυτό των Λιμενικών Σταθμών Κύθνου και Σερίφου. 
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ

(α) Την αύξηση της οργανικής σύνθεσης των υπηρεσιών τόσο σε θέσεις Αξιωματικών, όσο και Υπαξιωματικών και Λ/Φ, ώστε αυτές να μπορούν να ανταποκρίνονται κατά το μέγιστο δυνατό στις αυξημένες αρμοδιότητές τους, λαμβάνοντας υπόψη τις συγκεκριμένες απαιτήσεις της κάθε περιοχής.

(β) Τη δημιουργία μιας επιπλέον  ανεξάρτητης λιμενικής αρχής στην περιφερειακή ενότητα των νομών Θεσσαλονίκης – Κατερίνης  – Χαλκιδικής ή εναλλακτικά δύο λιμενικών τμημάτων, σε θέσεις στρατηγικής σημασίας για την διευκόλυνση του έργου του Λιμενικού Σώματος.

(γ) Τη θέσπιση διευκολύνσεων για το διακινούμενο – διατιθέμενο στα νέα Λιμενικά Τμήματα προσωπικό, λόγω των μεγάλων αποστάσεων που έχουν αυτά από την Κεντρική Υπηρεσία, όπως ακριβώς παρατέθηκε παραπάνω.
 i. π.χ. Μέριμνα για την καθημερινή μετακίνηση των στελεχών, από και προς την Κεντρική Υπηρεσία, όπου τα περισσότερα στελέχη διατηρούν την κατοικία τους και όχι με δικά τους έξοδα, γεγονός που έχει καταστεί απαγορευτικό για αυτά και τις οικογένειές τους.

ii. π.χ Τον μηδενισμό του χρόνου Υπηρεσίας και όχι το σωρευτικό υπολογισμό του, σε περίπτωση που στέλεχος τοποθετείται για εκτέλεση Υπηρεσίας από την Κεντρική Υπηρεσία σε Λιμενικό Τμήμα και το αντίστροφο, σε απόσταση μεγαλύτερη π.χ. των 40χλμ, καθώς η μετακίνηση αυτή λόγω της μεγάλης απόστασης, όπως προαναφέρθηκε, προσλαμβάνει οιονεί την έννοια της μετάθεσης.
(δ) Τον εφοδιασμό όλων των υπηρεσιών με επαρκή και λειτουργικά επιχειρησιακά μέσα προκειμένου να δύνανται να ανταποκριθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις επιχειρησιακές απαιτήσεις και να αστυνομεύουν κατάλληλα τη θαλάσσια και χερσαία περιοχή αρμοδιότητάς τους.

Κύριε Αρχηγέ,

«Ουδείς ανάγκης μείζον ισχύει νόμος» Μένανδρος, 4ος αιών π.Χ.
Εκτιμώντας λοιπόν ότι οι διαπιστώσεις και οι προτάσεις μας θα ληφθούν σοβαρά υπόψη από την πλευρά σας, αναλαμβάνοντας τις αναγκαίες πρωτοβουλίες, παραμένουμε στην διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω διευκρίνιση ή πληροφορία. 

Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος                Ο Γενικός Γραμματέας
Δημήτριος ΣΑΪΤΑΚΗΣ           Σπυρίδων ΠΑΣΣΑΚΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια