Εικόνες θέματος από MichaelJay. Από το Blogger.

Video

News

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Archive

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Breaking

Fashion

News

Food

Sports

Technology

Technology

Featured

Videos

About us

Tags

Follow Us @soratemplates

Tags

Categories

Sponsor

AD BANNER

Recent News

Popular

Technology

Pages

Recent

Connect With us

Over 600,000+ Readers Get fresh content from FastBlog

Comments

Facebook

ABOUT AUTHOR

test banner

LATEST POSTS


ΟΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΜΑΣ...

- Note: Για κάθε λεπτομέρεια αναφορικά με τις ανακοινώσεις παρακαλούμε όπως επικονωνείτε απευθείας με τον Πρόεδρο ΠΕΑΛΣ:

- ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΕΑΛΣ

- ΠΑΣΣΑΚΟΣ Π. Σπυρίδων (ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ ΛΣ).

- email: p.peals.elakt@gmail.com τηλ: 6946833943.


Τετάρτη, 15 Ιουνίου 2016

ΠΕΑΛΣ: ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Το Υπουργείο που υπηρετούμε διαχρονικά, τα τελευταία χρόνια μετατράπηκε σε ένα πεδίο πειραματισμών, χωρίς όλοι όσοι συνέπραξαν σε αυτούς τους πειραματισμούς να εντρυφήσουν στην ιδιαιτερότητα και την πολυπλοκότητα του αντικειμένου.

at 12:57

Πειραιάς, 14-06-2016
Αριθμ.Πρωτ.: Φ.200/Ε/79/16 

ΠΡΟΣ: Πρόεδρο Ομάδας Εργασίας για τον Οργανισμό ΥΝΑΝΠ
Δρ. ΚΩΣΤΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Διευθυντή Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης
Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης
papadimitriou@ekdd.gr
 

ΘΕΜΑ: Οργανισμός ΥΝΑΝΠ
 

ΣΧΕΤ.: α) Το από 30-05-2016 μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
β) Το αριθμ. πρωτ.: Φ.200/Ε/73/16/01-06-2016 έγγραφό μας
γ) Το από 03-06-2016 μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου


Από το περιεχόμενο του (γ) σχετικού που μας αποστείλατε ως Πρόεδρος της Ομάδας Εργασίας για την επαναξιολόγηση του Οργανισμού ΥΝΑΝΠ τίθενται δύο ερωτήματα:
- με το (1) αν πρέπει να γίνει βελτίωση του υφιστάμενου Οργανισμού και
- με το (2) σε θετική περίπτωση αφού ληφθεί σχετική Απόφαση, τι πρέπει να γίνει ώστε να βελτιωθεί ο Οργανισμός.

Κύριε Πρόεδρε

Ένα από τα πρώτα βήματα άσκησης δημόσιας πολιτικής είναι να τεθεί το/α κρίσιμο/α ερώτημα/τα τι οδήγησε στη σύσταση της συγκεκριμένης Επιτροπής για να αξιολογηθεί ο νέος Οργανισμός του ΥΝΑΝΠ (ΠΔ 103/2014), η εφαρμογή του οποίου δεν έχει κλείσει ούτε διετία (ημερομηνία δημοσίευσης του ΦΕΚ η 28/08/2014) [εξειδίκευση και ορισμός προβλήματος].
Από τη μελέτη του άρθρου 35 του ν. 4024/2011 του οποίου πραγματοποιείται επίκληση για την αξιολόγηση του εν λόγω Οργανισμού (η εφαρμογή του οποίου παρατάθηκε προφανώς για την υλοποίηση των διαλαμβανομένων σε φορείς του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα που δεν έχουν προβεί σε υλοποίηση των υποχρεώσεων που προκύπτουν από τα νομικά κείμενα ήτοι κατάρτιση νέων Οργανισμών) προκύπτει σαφέστατα ότι δεν υφίσταται καμία υποχρέωση για αξιολόγηση του Οργανισμού του ΥΝΑΝΠ αφού από σχετικό υλικό που μας διενεμήθη από εσάς προκύπτει υλοποίηση των κατευθυντήριων γραμμών που είχαν καθοριστεί με τις Αποφάσεις του Συμβουλίου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και είχαν αποτυπωθεί στην ενότητα αποστολή – κύριες πολιτικές και στις διαπιστώσεις της Επιτροπής Αξιολόγησης.
Επιπρόσθετα έχει υλοποιηθεί το Προτεινόμενο Λειτουργικό Μοντέλο όπως έχει αποτυπωθεί στις «Μεταρρυθμιστικές Δράσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου» και στα προτεινόμενα Οργανογράμματα σε επίπεδο Διεύθυνσης εκτός Λιμενικού Σώματος καθώς και το προτεινόμενο Οργανόγραμμα του Λιμενικού Σώματος.
Αν υπάρχει ένας ή περισσότεροι λόγοι αξιολόγησης θα πρέπει να γνωστοποιηθούν αναλυτικά και στοχευμένα ως προς τις αποκλίσεις από τις Αποφάσεις του εν λόγω Συμβουλίου, όπως ανέκυψε το σχετικό/ά κίνητρο/α και σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να είναι σαφές το ζητούμενο.
Όπως ήδη αναφέρθηκε δεν έχουν παρέλθει ούτε δύο χρόνια από την κατάρτιση του νέου Οργανισμού (28-08-2014).

Επισημαίνεται ότι το ΥΝΑΝΠ έχει γίνει πολλαπλώς αποδέκτης αποτυχημένων διοικητικών κυβερνητικών μεταβολών από το 2009, για να καταρτιστεί ο νέος Οργανισμός, αφού είχαν προηγηθεί αλλεπάλληλες νομοθετικές ρυθμίσεις και διοικητικές διασπάσεις του άνευ αποτελέσματος.
Αν και είναι ένα από τα πλέον κρίσιμα Υπουργεία με πολυδιάστατες αρμοδιότητες, δυστυχώς δεν αντιμετωπίζεται με την δέουσα προσοχή. Ενδεικτικά παρατίθενται νομικά κείμενα που ταλάνισαν το ΥΝΑΝΠ επιφέροντας προβλήματα στο συντονισμό του, στην δραστηριοποίηση του για να επανέλθει το διοικητικό μοντέλο οργάνωσης του, στη βάση των πραγματικών πολιτικών που καλείται να υλοποιήσει και προέκυψαν από τις ατυχείς διοικητικές μεταβολές του παρελθόντος προκαλώντας σύγχυση σε επιτελικές και περιφερειακές του Υπηρεσίες. Συγκεκριμένα τα νομοθετήματα αυτά έχουν ως ακολούθως:
1. Π.Δ. 205/2007 (Α΄ 231) με θέμα «Συγχώνευση των Υπουργείων», βάσει του οποίου τα Υπουργεία Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής συγχωνεύτηκαν στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.
2. Π.Δ. 215/2007 (Α΄ 241) με θέμα «Σύσταση Γενικών Γραμματειών στο Υπουργείο Εσωτερικών και στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής».
3. Αριθ. 5221.1/01/2008 Απόφαση Πρωθυπουργού και Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής (Β΄ 19) με θέμα «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής».

Από το 2009 και μέχρι το 2012 εκδόθηκαν μία σειρά νομοθετήματα βάσει των οποίων οι αρμοδιότητες του Υ.Ε.Ν. (Υ.Ε.Ν.Α.Ν.Π. σύμφωνα με την μετονομασία του το 2007), άρχισαν από το 2009 να μεταφέρονται διαδοχικά ανάμεσα στο νεοσύστατο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη (Υ.Π.τ.Π.), στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (ΥΠ.ΟΙΚ.Α.Ν.), στο Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας (Υ.Θ.Υ.Ν.ΑΛ.), στο Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (ΥΠ.Α.Α.Ν.) και τέλος στο επανιδρυθέν το 2012 Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου (Υ.Ν.Α.). Την ίδια περίοδο και δη το 2009, συστάθηκε Αρχηγείο Λ.Σ. σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3922/2011 (Α΄ 35), το οποίο είχε καταργηθεί το 1977.

Τα νομοθετήματα που χαρακτηρίζουν την περίοδο από το 2009 έως το 2012 είναι τα ακόλουθα:

1. Αριθ. 2876/2877 και 2879/07-10-2009 (Β΄ 2234) Αποφάσεις Πρωθυπουργού με θέματα «Αλλαγή τίτλου Υπουργείων», «Σύσταση..........μίας θέσης Υφυπουργού στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη», «Καθορισμός σειράς τάξης των Υπουργείων».
2. Π.Δ. 184/2009 (Α΄ 213) με θέμα «Σύσταση Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και καθορισμός των αρμοδιοτήτων του».
3. Π.Δ. 185/2009 (Α΄ 13) με θέμα «Ανασύσταση του Υπουργείου Οικονομικών, συγχώνευση του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών με τα Υπουργεία Ανάπτυξης και Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και μετονομασία του σε «Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας»..............».
4. Π.Δ. 189/2009 (Α΄ 221) με θέμα «Καθορισμός και ανακατανομή αρμοδιοτήτων των Υπουργείων».
5. Π.Δ. 24/2010 (Α΄ 56) με θέμα «Ανακαθορισμός των αρμοδιοτήτων των Υπουργείων και τροποποιήσεις του π.δ. 189/2009».
6. Π.Δ. 28/2010 (Α΄ 64) με θέμα «Ανακατανομή αρμοδιοτήτων των Υπουργείων και τροποποιήσεις του π.δ. 189/2009».
7. Π.Δ. 50/2010 (Α΄ 89), «Ανακατανομή αρμοδιοτήτων των Υπουργείων και τροποποιήσεις του π.δ. 189/2009».
8. Π.Δ. 96/2010 (Α΄ 170) με θέμα «Σύσταση Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, καθορισμός των αρμοδιοτήτων του και ανακατανομή των Υπουργείων»
9. Π.Δ. 127/2010 (Α΄ 214) με θέμα «Ανακατανομή των Υπουργείων, Εσωτερικών.........., Προστασίας του Πολίτη και Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας».
10. Ν. 3922/2011 (Α΄ 35) με θέμα «Σύσταση Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής και άλλες διατάξεις».
11. Π.Δ. 65/2011 (Α΄ 147) με θέμα «Διάσπαση................, συγχώνευση των Υπουργείων Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας στο Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας...............».
12. Π.Δ. 67/2011 (Α΄ 149) με θέμα «Οργάνωση των Υπηρεσιών του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής».
13. Π.Δ. 73/11 (Α΄ 178) με θέμα «Μετονομασία..........., σύσταση Γενικής Γραμματείας Ναυτιλίας στο Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και ρύθμιση άλλων συναφών θεμάτων».
14. Π.Δ. 85/2012 (Α΄ 141) με θέμα «Ίδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση υπηρεσιών».
15. Π.Δ. 85/2012 (Α΄ 149) με θέμα «Τροποποίηση π.δ. 85/2012 «Ίδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση υπηρεσιών» (Α΄ 141).
16. Π.Δ. 94/2012 (Α΄ 149) με θέμα «Τροποποίηση π.δ. 85/2012 «Ίδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση υπηρεσιών» (Α΄ 141).
17. Π.Δ. 98/2012 (Α΄ 160) με θέμα «Τροποποίηση π.δ. 85/2012 «Ίδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση υπηρεσιών» (Α΄ 141).
18. Ν. 4150/2013 (Α΄ 102) με θέμα «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και άλλες διατάξεις».
19. Π.Δ. 103/2014 (Α΄ 170) με θέμα «Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου».
Εν κατακλείδι, όπως προκύπτει από τα ως άνω προεκτεθέντα, το Υπουργείο που υπηρετούμε διαχρονικά, τα τελευταία χρόνια μετατράπηκε σε ένα πεδίο πειραματισμών, χωρίς όλοι όσοι συνέπραξαν σε αυτούς τους πειραματισμούς να εντρυφήσουν στην ιδιαιτερότητα και την πολυπλοκότητα του αντικειμένου.
Κύριε Πρόεδρε,
Αναμένουμε στις απαντήσεις σας επί των ζητημάτων που θέτουμε τόσο με την παρούσα επιστολή όσο και με το (β) σχετικό, πάντα στο πλαίσιο μιας ειλικρινούς και παραγωγικής συνεννόησης και συνεργασίας μας.
Για το Δ.Σ.

         Ο Πρόεδρος                  Ο Γενικός Γραμματέας

Δημήτριος ΣΑΪΤΑΚΗΣ          Σπυρίδων ΠΑΣΣΑΚΟΣ