Εικόνες θέματος από MichaelJay. Από το Blogger.

Video

News

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Archive

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Breaking

Fashion

News

Food

Sports

Technology

Technology

Featured

Videos

About us

Tags

Follow Us @soratemplates

Tags

Categories

Sponsor

AD BANNER

Recent News

Popular

Technology

Pages

Recent

Connect With us

Over 600,000+ Readers Get fresh content from FastBlog

Comments

Facebook

ABOUT AUTHOR

test banner

LATEST POSTS


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΠΕΑΛΣ

- Note: Για κάθε λεπτομέρεια αναφορικά με τις ανακοινώσεις παρακαλούμε όπως επικονωνείτε απευθείας με τον Πρόεδρο ΠΕΑΛΣ:

- ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΕΑΛΣ

- ΠΑΣΣΑΚΟΣ Π. Σπυρίδων (ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ ΛΣ).

- email: p.peals.elakt@gmail.com τηλ: 6946833943.


Πέμπτη, 31 Μαΐου 2018

Η ελλιπής ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σύρου στοχοποιεί τον κ. Κουρουμπλή - Ανεπιθύμητος ο Υπουργός Ναυτιλίας στη Σύρο

 
at 09:34


Persona non grata ο Υπουργός Ναυτιλίας για τη Σύρο

Ένα σκηνικό ακτοπλοϊκής απομόνωσης διαμορφώνεται για τη Σύρο, όταν η θερινή περίοδος βρίσκει την πρωτεύουσα του νομού μόνο με τον χειμερινό, περιορισμένο αριθμό, πλοίων, απουσία ταχύπλοων, παρά τις πρόθυμες δηλώσεις των ακτοοπλόων, που κάποιες από αυτές μετουσιώθηκαν σε πράξη και άλλες αποδείχθηκαν κενές περιεχομένου, ενώ μεγάλο μέρος ευθύνης φέρει και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας.

Οι υπουργικές αποφάσεις, από το αρμόδιο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αλλά και οι επιχειρηματικές μεθοδεύσεις των ακτοοπλόων, δημιουργούν για τη Σύρο συνθήκες απομόνωσης και περιορισμού του βαθμού της τουριστικής της δυναμικής που διαθέτει.

Με «παιχνίδια» επιχειρηματικών συμφερόντων και υπουργικές αποφάσεις που υποδηλώνουν άγνοια της νησιωτικότητας, δημιουργείται ένα αρνητικό συγκοινωνιακό δεδομένο για τη Σύρο, που πέραν από πρωτεύουσα του νομού, είναι και το διοικητικό του κέντρο, αλλά και έδρα της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της ανεπαρκούς ακτοπλοϊκής κάλυψης του νησιού αποτελεί το πρόσφατο εορταστικό τριήμερο του Αγίου Πνεύματος, κατά το οποίο για εκατοντάδες ταξιδιώτες η Σύρος αποδείχθηκε απαγορευμένος προορισμός, καθώς δεν υπήρχαν διαθέσιμα εισιτήρια, ούτε όμως και επαρκής ακτοπλοϊκή κάλυψη ώστε να ικανοποιηθεί η αυξημένη ζήτηση.

Εντονότατη η αντίδραση του Δημάρχου Σύρου-Ερμούπολης, Γιώργου Μαραγκού, ο οποίος παρά του ότι διάκειται θετικά έναντι πολλών υπουργικών παραγόντων, φτάνει να στοχοποιεί ένα στέλεχος της κυβέρνησης, υπερασπιζόμενος το δικαίωμα της κάλυψης των συγκοινωνιακών αναγκών του νησιού.

Πάγιο αίτημα του συνόλου των νησιών

Ο αποκλεισμός της Σύρου κατά τη θερινή περίοδο έρχεται ως αποτέλεσμα ανάστροφης λογικής, σε σχέση με όσα είχαν προαναγγελθεί από πλευράς ακτοοπλόων, για συγκοινωνιακή ενίσχυση του νησιού με δρομολογήσεις πλοίων την φετινή θερινή περίοδο και είχαν δεσμευτεί από πλευράς των πολιτικών εκπροσώπων του Υπουργείου Ναυτιλίας, για ικανοποίηση των αιτημάτων του συνόλου των νησιών του συμπλέγματος των Κυκλάδων, στις εργασίες του ακτοπλοϊκού συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2017 στο νησί.

Επί της απομόνωσης που διαφαίνεται να αντιμετωπίζει η Σύρος κατά τη φετινή θερινή περίοδο, κλήθηκε να δώσει απαντήσεις ο Δήμαρχος Σύρου-Ερμούπολης, ο οποίος τοποθετήθηκε τόσο με την ιδιότητα του Δημάρχου Σύρου-Ερμούπολης όσο και με την ιδιότητα του προέδρου του παραρτήματος Κυκλάδων της ΠΕΔ Ν. Αιγαίου, καθώς η επαρκής ακτοπλοϊκή διασύνδεση αφορά στο σύνολο των νησιών του νομού.

Ο ίδιος ανέφερε ότι «σαφώς και η συστηματική και αξιόπιστη ακτοπλοϊκή διασύνδεση ενός νησιωτικού συμπλέγματος αφορά όλα τα νησιά. Κατά την περυσινή διευρυμένη ακτοπλοϊκή σύσκεψη, που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στη Σύρο, στις 23 Οκτωβρίου 2017, είχαν αναληφθεί δεσμεύσεις και εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και των ακτοοπλόων για την βελτίωση της ακτοπλοϊκή διασύνδεσης όλων των νησιών. Ειδικά όσον αφορά στη Σύρο, η οποία αποτελεί και το διοικητικό κέντρο του νομού, συγκεντρώνοντας πλήθος υπηρεσιών δημόσιου ενδιαφέροντος, δικαστήρια, το Γενικό Νομαρχιακό Νοσοκομείο και άλλες δομές δημόσιας εξυπηρέτησης, γίνεται αντιληπτό ότι υπάρχει μία καταφανής ιδιαιτερότητα. Δεν μιλάμε για την εξυπηρέτηση αποκλειστικά και μόνο της τουριστικής κίνησης της Σύρου, αλλά και για την εξυπηρέτηση, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, διαπιστωμένων, πολλών και σημαντικών αναγκών των Κυκλαδιτών.

Άλλωστε επρόκειτο για πάγιο αίτημα, το οποίο διατυπώθηκε από το σύνολο των Δημάρχων των νησιών των Κυκλάδων, οι οποίοι συμμετείχαν στην ακτοπλοϊκή σύσκεψη.

Επίσης, και στη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Ναυτιλίας, στις 15 Δεκεμβρίου 2017, στην οποία συμμετείχα εκπροσωπώντας και την ΠΕΔ Ν. Αιγαίου, αναγνώστηκαν επιστολές πολλών δημάρχων από τις Κυκλάδες, στις οποίες υπερθεμάτιζαν για την καλύτερη και πιο αξιόπιστη σύνδεση των νησιών με τη Σύρο.

Άρα αυτή είναι μία κατάσταση αμφίδρομη. Δεν είναι θέμα μόνο της Σύρου αλλά όλων των Κυκλαδιτών».

Καταρρίπτεται το αφήγημα περί μη ύπαρξης ακτοπλοϊκού ενδιαφέροντος

Στο αφήγημα περί μη ύπαρξης ενδιαφέροντος εκ μέρους των ακτοοπλόων για τη δρομολόγηση σε γραμμές της Σύρου, ο Δήμαρχος διευκρινίζει ότι «Επειδή συνηθίζεται να λέγεται ότι οι ακτοοπλόοι δεν λειτουργούν ως φιλάνθρωποι, σαφέστατα, ως επιχειρηματίες, λειτουργούν με γνώμονα το κέρδος. Όταν τα προηγούμενα χρόνια συζητούσαμε για την ελλειμματική διασύνδεση, παρά τις διαπιστωμένες ανάγκες, πήγαμε ένα στάδιο παραπέρα από τα όσα ορίζει η νομοθεσία, που παραπέμπει σε γραμμές δημοσίου συμφέροντος, καθώς τώρα οι ίδιοι οι ακτοοπλόοι, αξιολογώντας τις πραγματικές ανάγκες διασύνδεσης των νησιών, τόσο μεταξύ τους όσο και με τα λιμάνια του Πειραιά και της Ραφήνας, πρότειναν τέτοια δρομολόγια. Συγκεκριμένα, κατά την ακτοπλοϊκή σύσκεψη, ο κ. Ηλιόπουλος (Sea Jet) είχε προτείνει 3 δρομολόγια ταχύπλοων και οι αδελφοί Στεφάνου (Golden Star Ferries) είχαν προτείνει 2 δρομολόγια ταχύπλοων. Πρόκειται για δεσμεύσεις που αναλήφθηκαν κατά την ακτοπλοϊκή σύσκεψη στη Σύρο, ενώπιον της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και μετουσιώθηκαν σε αιτήματα που κατατέθηκαν στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Αυτό καταρρίπτει το επιχείρημα ότι οι ίδιοι οι ακτοοπλόοι δεν δρομολογούν γιατί κρίνουν τις συγκεκριμένες γραμμές ως μη συμφέρουσες, οπότε κανένας υπουργός δεν μπορεί να επιβάλλει στον επιχειρηματία να δρομολογήσει».

Το ιστορικό των δρομολογήσεων και η ευθύνη του Υπουργού

Επεξηγώντας την εξέλιξη ως προς τη δρομολόγηση πλοίων, να αναφερθεί ότι υπήρξε κατάθεση αιτημάτων των ακτοπλοϊκών εταιρειών στο ΣΑΣ, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 15 Δεκεμβρίου 2017, ο κ. Μαραγκός υπενθύμισε ότι παραβρέθηκε στην εν λόγω συνεδρίαση, προκειμένου, όπως είπε, να υποστηρίξει τις ανάγκες ακτοπλοϊκής διασύνδεσης της Σύρου και των άλλων νησιών.

Κατά την εξέλιξη των γεγονότων, στη συγκεκριμένη συνεδρίαση προκλήθηκε θέμα σχετικά με τη δρομολόγηση των δύο νέων ταχύπλοων της Golden Star, με αποτέλεσμα να παραπεμφθεί για γνωμοδότηση στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, το οποίο τελικώς δικαίωσε την εταιρεία.

Από την πλευρά του ο Δήμαρχος θέλησε να διευκρινίσει ότι «Εμείς δεν προκρίνουμε την μία ή την άλλη εταιρεία, το κάθε δρομολόγιο ή πλοίο. Μακριά από εμάς τέτοιες λογικές επιχειρηματικών διεκδικήσεων. Εμείς ήμασταν εκεί και στηρίξαμε όλα τα αιτήματα των εταιρειών. Στηρίζουμε κάθε πρόταση εταιρείας που μας βάζει μέσα στο πλάνο της».

Εκτός των δύο πλοίων για τα οποία δημιουργήθηκε, πρόσκαιρο, κώλυμα, ενώ εγκρίθηκαν τα δρομολόγια των τριών ταχυπλόων της Sea Jet, τελικά η εταιρεία υπαναχώρησε και εμφανίστηκε απρόθυμη για την υλοποίηση των εγκεκριμένων αιτημάτων της.

Όσο δε για την Golden Star των αδελφών Στεφάνου, επαναφέροντας το αίτημα για τη δρομολόγηση των δύο ταχύπλοων στη γραμμή της Σύρου, το Υπουργείο της όρισε ώρα αναχώρησης στις 10 το πρωί, γεγονός που καθιστά άκρως ζημιογόνο το δρομολόγιο.

Βάσει αυτών από την πλευρά του Δημάρχου επισημάνθηκε η υπουργική ευθύνη για την ανωτέρω εξέλιξη, λέγοντας ότι «Αυτό στο οποίο εστιάζω είναι ότι ο καθ’ ύλην αρμόδιος Υπουργός Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής, φέρει ακέραια την βαρύτατη πολιτική ευθύνη, στην περίπτωση, μετά από όλα όσα αναφέρθηκαν, φέτος το καλοκαίρι η πρωτεύουσα των Κυκλάδων και έδρα της Περιφέρειας να μείνει χωρίς διασύνδεση τόσο με τα λιμάνια του Πειραιά και της Ραφήνας όσο και με τα λοιπά νησιά των Κυκλάδων. Να μην ξεχνάμε ότι αίτημα όλων των Δημάρχων είναι η αξιοποίηση των δρομολογίων για διασύνδεση με τα νησιά που διαθέτουν διεθνή αεροδρόμια, όταν και εκ μέρους του Υπουργείου έχει τεθεί ο προγραμματισμός για τις συνδυασμένες μεταφορές. Η ευθύνη του Υπουργού, έχει να κάνει με το γεγονός ότι εφόσον μιλάμε για δρομολόγια τα οποία καλύπτουν πάγιες, σοβαρές και διαπιστωμένες ανάγκες για τη διασύνδεση των νησιών και να δώσουν καίρια λύση στην επαρκή σύνδεση μεταξύ τους, προτείνεται εκ μέρους του Υπουργείου μια ασύμφορη ώρα δρομολόγησης που συνιστά μη βιώσιμο το δρομολόγιο. Μία πρόταση που απλά έγινε ως υποχρέωση έναντι της εταιρείας, καθιστώντας το δρομολόγιο ασύμφορο προς υλοποίηση. Είναι εκτός λογικής αυτή η θέση του Υπουργείου. Με την αρμοδιότητα που έχει ο Υπουργός θα μπορούσε να καλέσει τις ακτοπλοϊκές εταιρείες και να βρεθεί η βέλτιστη, κοινώς αποδεκτή, λύση. Δεν μπορούν τα οποιαδήποτε επιχειρηματικά συμφέροντα να υπερκερούν την παρεμβατική ή ρυθμιστική δυνατότητα του Υπουργείου».

Ανεπιθύμητο πρόσωπο ο Υπουργός Ναυτιλίας στη Σύρο

Με δεδομένες τις έξωθεν θετικές μαρτυρίες όσον αφορά στην έκφραση δημοσίων ευχαριστιών προς στελέχη της κυβέρνησης από την πλευρά του Δημάρχου, δημιουργείται μία αντίθεση με τις αρνητικές δηλώσεις του προς το πρόσωπο του Υπουργού Ναυτιλίας.

Επ’ αυτού ο Δήμαρχος ανέφερε ότι «Πολλάκις έχουμε αναφερθεί εγκωμιαστικά, εκφράζοντας και τις ευχαριστίες μας ως Δήμος κι εγώ προσωπικά ως Δήμαρχος, σε κυβερνητικά και υπουργικά στελέχη, τα οποία, με έναν απόλυτα πειστικό τρόπο, έχουν καλύψει διαπιστωμένες ανάγκες και αιτήματα του νησιού μας. Ενδεικτικά να αναφερθώ στον Υπουργό Περιβάλλοντος, τον Υπουργό Υποδομών, την Υπουργό Τουρισμού, τον Υπουργό Μεταφορών, τον Υφυπουργό Νησιωτικής Πολιτικής, τον Υπουργό Εσωτερικών. Επειδή η αγνωμοσύνη είναι ένα από τα χειρότερα ελαττώματα, όπου χρειάστηκε να αναγνωρίσουμε την συνδρομή της κυβέρνησης στις προσπάθειες μας, το πράξαμε. Εδώ όμως, στην περίπτωση του Υπουργού Ναυτιλίας, μπορώ να πως το ακριβώς αντίθετο και υπό αυτή την έννοια δηλώνω ότι εάν και εφόσον μέχρι τον χρόνο διεξαγωγής του Αναπτυξιακού Συνεδρίου στις 5-6 Ιουνίου στη Σύρο δεν έχει αναληφθεί κάποια συγκεκριμένη δέσμευση και δεν έχει δοθεί κάποια χειροπιαστή λύση στο μείζον ζήτημα της ακτοπλοϊκής διασύνδεσης της Σύρου, ο Υπουργός Ναυτιλίας για την Σύρο θα θεωρείται ανεπιθύμητο πρόσωπο. Να μην έρθει στο Αναπτυξιακό Συνέδριο».


Όταν ρωτήθηκε ο Δήμαρχος εάν έχει προηγηθεί αυτής της απόφασης του σχετική ενημέρωση του Υπουργείου, γνωστοποίησε ότι υπήρξε επικοινωνία, εχθές το πρωί με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου κ. Τεμπονέρα.


Όπως είπε ο κ. Μαραγκός «το στοιχείο του αιφνιδιασμού μπορεί να φέρει κάποια αποτελέσματα, όμως επειδή με ενδιαφέρει η ουσία της επικοινωνίας, του εξήγησα ότι θα υπάρξει δημόσια τοποθέτηση μου και του ζήτησα το αμέσως επόμενο διάστημα να αναληφθούν χειροπιαστές πρωτοβουλίες και όχι σε επίπεδο ευχολογίων και υποσχέσεων, αλλά συγκεκριμένων δεσμεύσεων». 

Για το εάν έχει τεθεί η δυνατότητα επίλυσης του θέματος με αφορμή τη συνεδρίαση του ΣΑΣ στη Νάξο, ο Δήμαρχος ενημέρωσε ότι σύμφωνα με τη συνομιλία του με τον κ. Τεμπονέρα, η συγκεκριμένη συνεδρίαση αφορά σε συμβάσεις των εταιρειών και όχι σε δρομολογήσεις, όμως επίκειται η πραγματοποίηση ΣΑΣ περί τις 10 Ιουνίου, οπότε ίσως υπάρξει επίλυση του θέματος.

Καταλήγοντας ο κ. Μαραγκός δήλωσε ότι «ο κάθε ένας θα κριθεί από την στάση και την συμπεριφορά του και από το πώς χειρίζεται και αξιολογεί α προβλήματα των νησιωτών».

koinignomi.gr