ΠΑΣΣΑΚΟΣ Π. ΣΠ. ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΕΑΛΣ : ΕΦ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ -Για την ΠΕΑΛΣ αποτελεί υποχρέωση, σε αυτή τη νέα μέρα , και παρα το εκ προιμίου ναρκοθετημένο πεδίο με αποτέλεσμα ελάχιστες εναπομείνασες δυνατότητες παρεμβάσεων, να συμβάλλουμε με όλες μας τις δυνάμεις και να παραμέινουμε συμπαραστάτες στις προσπάθειές της νεας πολιτικής και στρατιωτικής Ηγεσιας για την αντιμετώπιση των παθογενειών και εκτροπών, που κληρονομήσαμε και να απομωνοσουμε να απομονώσουμε τα παρακολουθήματα που εμπόδιζαν/ζουν τις προσπάθειες μας ... - ΠΕΑΛΣ

Hot

Καλώς ήρθατε στην Πανελλήνια Ένωση Αξιωματικών Λ.Σ.

Κυριακή, 19 Ιανουαρίου 2020

ΠΑΣΣΑΚΟΣ Π. ΣΠ. ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΕΑΛΣ : ΕΦ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ -Για την ΠΕΑΛΣ αποτελεί υποχρέωση, σε αυτή τη νέα μέρα , και παρα το εκ προιμίου ναρκοθετημένο πεδίο με αποτέλεσμα ελάχιστες εναπομείνασες δυνατότητες παρεμβάσεων, να συμβάλλουμε με όλες μας τις δυνάμεις και να παραμέινουμε συμπαραστάτες στις προσπάθειές της νεας πολιτικής και στρατιωτικής Ηγεσιας για την αντιμετώπιση των παθογενειών και εκτροπών, που κληρονομήσαμε και να απομωνοσουμε να απομονώσουμε τα παρακολουθήματα που εμπόδιζαν/ζουν τις προσπάθειες μας ...


ΠΑΣΣΑΚΟΣ Π. ΣΠ. : ΕΦ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ -Για την ΠΕΑΛΣ αποτελεί υποχρέωση, σε αυτή τη νέα μέρα , και παρα το εκ προιμίου ναρκοθετημένο πεδίο με αποτέλεσμα ελάχιστες εναπομείνασες δυνατότητες παρεμβάσεων, να συμβάλλουμε με όλες μας τις δυνάμεις και να παραμέινουμε συμπαραστάτες στις προσπάθειές της νεας πολιτικής και στρατιωτικής Ηγεσιας για την αντιμετώπιση των παθογενειών και εκτροπών, που κληρονομήσαμε και να απομωνοσουμε να απομονώσουμε τα παρακολουθήματα που εμπόδιζαν/ζουν τις προσπάθειες μας ...
ΠΑΣΣΑΚΟΣ Π. ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΕΑΛΣ
19-01-2020

Η ΠΕΑΛΣ τα τελευταία τρία χρόνια, δυστυχώς, αποτέλεσε τη μοναδική φωνή στο Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. που με στόχο, πείσμα, ρίσκο και αναλαμβάνοντας  τις ευθύνες και το κόστος, παρέμεινε στο μοναχικό δυστυχώς δρόμο της υποβολής επιχειρημάτων και προτάσεων, χωρίς λαϊκίστικες και μαξιμαλιστικές κορώνες, που «χαϊδεύουν αυτιά», πάντα με αγωνιστικό, ξεκάθαρο και αληθινό λόγο, χωρίς ούτε μια στιγμή να δεχτεί την πρόχειρη και βίαιη προσαρμογή προς τα κάτω, με αρκετές συνέπειες στο αξιόμαχο, στο ηθικό μας, στο μορφωτικό επίπεδο, στην επιχειρησιακή δράση, στην οργάνωση του ΛΣ και στην ιεραρχική δομή μας.


Σήμερα, μετά την ανάληψη του τιμονιού της χώρας από τη νέα Κυβέρνηση, την κατ’ επανάληψη αναφορά του κ. Υπουργού ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗ Ι. , ότι το Λιμενικό Σώμα αποτελεί τον άοκνο στυλοβάτη σε κάθε τομέα αρμοδιότητας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και  στην προσφορά των  στελεχών ΛΣ αλλά και τις μέχρι σήμερα θετικές πρωτοβουλίες του για την επιστροφή μας στην κανονικότητα, θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε δικαίωση, θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε κατάκτηση, το χαρακτηρίζουμε όμως ως αυτονόητη λογική προσέγγιση, πρωτοβουλία, απόφαση αλλά και απόδοση τιμής και αναγνώρισης για τα έμπειρα και ικανά στελέχη του, που αποτελούν τον άοκνο στυλοβάτη του σε κάθε τομέα αρμοδιότητάς του ΛΣ και στον σύνθετο χειρισμό των σύγχρονων ναυτιλιακών προκλήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο.
Για την  Πανελλήνια Ένωση Αξιωματικών ΛΣ αποτελεί υποχρέωση, σε αυτή τη νέα μέρα να συμβάλλουμε με όλες μας τις δυνάμεις, χωρίς βεβαίως να θεωρούμαστε δεδομένοι κανενός, παραμένοντας συμπαραστάτες στις  προσπάθειές   που  κατατείνουν προς την κατεύθυνση αντιμετώπισης των παθογενειών και εκτροπών, που κληρονομήσαμε, στην εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία του Σώματος, στην καλυτέρευση της υπηρεσιακής καθημερινότητας αλλά και στην επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε οι Αξιωματικοί ΛΣ και τα στελέχη ΛΣ όλων των βαθμίδων, αλλά και σε ζητήματα που αφορούν το ΥΝΑΝΠ (πλοιοκτησία, νηολόγιο, ναυτική εκπαίδευση, πλοίο, ναυτικός, λιμενικές υποδομές, αλιεία, επιχειρηματικότητα στη θάλασσα και άλλα ζητήματα). 
Στο παραπάνω πλαίσιο και με αφορμή τη νομοθετική πρωτοβουλία του κ. Υπουργού ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗ Ι. καταθέτουμε σειρά διατάξεων – αιτημάτων, που συμπεριλαμβάνονται στο υπόμνημα που υποβάλαμε στο πρόσφατο συνέδριό μας,   για την συμπερίληψή τους σε αυτό το πρώτο σ/ν.
Τονίζουμε ότι για την επιλογή – αξιολόγησή τους λάβαμε υπόψη και αποτέλεσε γνώμονα μας, το εφικτό, η μη απαίτηση συνυπογραφής άλλων υπουργείων, η  μη εμπλοκή των διατάξεων μας με τον ασφαλιστικό νόμο που λειτουργεί ως φρένο σε πολλά αιτήματά μας,  ότι τα προηγούμενα πρόσφατα χρόνια, με Υπουργικές Αποφάσεις, νομιμοποιήθηκαν εγκύκλιοι, χωρίς να υπάρχει νομοθετική εξουσιοδότηση για την έκδοσή των, για θέματα που αφορούν την ασφάλεια και την πρόληψη ρύπανσης, για τα οποία δεν υπήρχαν ρυθμιστικοί κανόνες στο εθνικό και διεθνές δίκαιο.
Δυστυχώς, παρότι μας απασχολούν δεκάδες ζητήματα και παρά την καλή πρόθεση της νεας Στρατιωτικής ηγεσίας μας και του κ. Υπουργού ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗ Ι., όσα κληρονομήσαμε, είναι εκ προοιμίου ναρκοθετημένα, με αποτέλεσμα ελάχιστες εναπομείνασες δυνατότητες παρεμβάσεων σε κορυφαία θεσμικά ζητήματα και.
Επισημαίνουμε ότι το σύνολο των αιτημάτων μας τα τελευταία 5  χρόνια  αποτέλεσαν την αιτία αποκλεισμού μας   από κάθε ενημέρωση μας , διάλογο και ότι αιτήματά -προτάσεις μας θυσιάστηκαν στο βωμό της εξυπηρέτησης μικροσυνδικαλιστικων  και μικροπολιτικών συμφερόντων και ανταλλάχτηκαν από συνδικαλιστικούς φορείς αλλά και από συνδικαλιστές εκ των εσω της ΠΕΑΛΣ με κατώτερα των περιστάσεων νομοθετήματα που δυστυχώς κατάφεραν να φέρουν στην Βουλή, τα οποία εξυπηρετούσαν , την προσωπική και υπηρεσιακή ανέλιξη κάποιων, την ψηφοθηρία, λίγων  άσχετων αλλά και «εξαρτημένων» της καρέκλας , οδηγώντας πίσω το Λιμενικό Σώμα και τα στελέχη του, ανοίγοντας το δρόμο για την αλλαγή της δομής του ΛΣ, την απαξίωση του, του «πλήρους ελέγχου μας», την πολιτικοποίησή του και την θεσμική εκτροπή
Παρά ταύτα με αφορμή φυσικά την αλλαγή της κυβέρνησης ,  την ανάληψη του τιμονιού του ΥΝΑΝΠ από νέα πολιτική ηγεσία και τις αλλαγές στην στρατιωτική ηγεσία  , το παρακάτω υπόμνημα μας ως πιστό αντίγραφο στο σύνολο του αποτελεί σήμερα διεκδικητικό πλαίσιο ολων των συνδικαλιστικών φορέων του ΛΣ ,ικανοποιώντας μας  , δικαιώνοντας μας και επιβεβαιώνοντας μας , τοσο ως προς τον αγώνα μας τα προηγούμενα 5 χρόνια οσο και ως προς το δίκαιο των αιτημάτων μας .
Ιδιαίτερη δε σημασία έχει να τονίσουμε ως ανταπάντηση στους εναπομείναντες εξαρτημένων της καρέκλας και των ελαχίστων παρακολουθημάτων της προηγούμενης κατάστασης που θα σπεύσουν με διάφορους τρόπους και μεθόδους να επιχειρηματολογήσουν κατά των αιτημάτων μας ότι πέραν της αδυναμίας να  εφαρμοστούν  οι διατάξεις που μας άφησαν ως κληρονομία  ,  έχει καταρριφθεί και η δικαιολογία –επιχειρηματολογία που και σε μας έθεταν τα προηγούμενα πρόσφατα χρόνια περί εναρμόνισης του ΛΣ στις διατάξεις περί ιεραρχίας και προαγωγών των λοιπών Σ.Α και κυρίως των Ε.Δ  και που  συνήθως αφορούσαν εναρμόνιση μόνο για τους ανώτατους –ανώτερους Αξιωματικούς ΛΣ και μάλιστα μόνο προέλευσης ΣΝΔ  την ιδία στιγμή που όχι μόνο δεν επιχειρήθηκε  εναρμόνιση και στα κατώτερα βαθμολογικά κλιμάκια όλων των ειδικοτήτων –προελεύσεων στελεχών όλων των βαθμίδων αλλά σε αυτά δίνονταν βαθμοί ή άλλες σχετικές ευεργετικές διατάξεις και μάλιστα κάποιες εξ αυτών εις βάρος των παραπάνω θιγομένων  κυρίως αξιωματικών ΣΝΔ αλλά και πτυχιούχων  αξιωματικών εκ ΔΥΛΣ και ΛΦ –.
Σημειώνεται δε ότι εναρμόνιση που επικαλούνται  οι  Ε.Δ αποτελεί και η ένταξη μας  στις λοιπές ευεργετικές διατάξεις που ισχύουν για τα στελέχη των Ε.Δ όπου μέχρι σήμερα δεν έχουμε δει καμία προσπάθεια –πρωτοβουλία και προς αυτή την κατεύθυνση.
Ως εκ τούτου  , με αφορμή το πρώτο σ/ν του ΥΝΑΝΠ προτείνουμε
1. ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΛΣ ΣΤΙΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΕΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΣΤΕΓΑΣΗΣ ΤΩΝ ΕΔ Η ΑΛΛΩΝ ΕΥΕΡΓΕΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ - ΣΤΙΣ ΛΕΣΧΕΣ ΤΩΝ Ε.Δ. 



2. ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΒΟΡΕΙΟΥ ΚΑΙ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
η σύστασή των οποίων όχι μόνο δεν επέφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα αλλά δημιούργησε ένα επιπλέον γραφειοκρατικό ενδιάμεσο μηχανισμό, που δυσχεραίνει τον άμεσο έλεγχο και την άμεση εκτέλεση των οδηγιών και εντολών από και προς τις περιφερειακές υπηρεσίες του Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ..

3. ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ – ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΕΙΜΕΝΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ.  - ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΑ-ΕΟΠΥ

4. ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ή ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΤΟ ΒΑΘΜΟ ΤΟΥ ΑΡΧΙΠΛΟΙΑΡΧΟΥ ΛΣ KAI THN ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑΣ ΟΠΟΤΕΔΉΠΟΤΕ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΚΡΙΣΕΩΝ
Με  το πρόσφατα τροποποιημένο υφιστάμενο καθεστώς ο Αρχιπλοίαρχος προάγεται με τη συμπλήρωση 2 ετών  ενώ το ενδιάμεσο διάστημα εξακολουθεί να κρίνεται κατ έτος  δηλαδή να κρίνεται η αποστρατεία του ή παραμονή του χαρακτηρίζοντας την   εν λόγω διάταξη  ως ‘αποστρατευτική’  και μόνο διάταξη .
5.Τη Διαγραφή των εδαφίων δεύτερο, τρίτο, τέταρτο και πέμπτο της παραγράφου 1 του άρθρου 5 του ν. 4150/2013 (Α΄102) όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 26 του ν. 4597/2019 (Α΄ 35). που αφορά την ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ ΜΑΣ ΣΤΟΝ ΑΙΓΙΑΛΟ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΙΑ'
Με αφορμή την πληροφόρησή μας  αναφορικά με την προσπάθεια κάποιων   να  συσχετίσουν   την  επικείμενη αύξηση των οργανικών θέσεων του ΛΣ κατά 1000 στελέχη ΛΣ με που δυστυχώς θεσπίστηκε με τις διατάξεις του άρθρου 26  του ν. 4597/2019 (Α΄35) ,τονίζουμε-υπενθυμίζουμε  οτι η  αύξηση των οργανικών θέσεων του ΛΣ κατά 1000 στελέχη ΛΣ είναι επιτακτική και αναγκαία όχι για τον αιγιαλό και παραλία αλλά για τη φύλαξη των θαλάσσιων συνόρων,  την αντιμετώπιση της  μεταναστευτικής  κρίσης, την έρευνα και διάσωση, την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, την καταπολέμηση της διακίνησης από την θάλασσα των ναρκωτικών, καθώς και την πάταξη του λαθρεμπορίου , κορυφαία ζητήματα και για τα οποία,  όπως σήμερα αποδεικνύεται , η επέκταση των αρμοδιοτήτων του ΛΣ στον αιγιαλό και παραλία επέβαλλε την απόσυρση από αυτά δηλαδή από τις τις αρμοδιότητές μας στη θάλασσα , ανθρώπινου δυναμικού  που ούτως ή άλλως δεν επαρκούσε .
Σε ότι αφορά την επέκταση των αρμοδιοτήτων του ΛΣ στον αιγιαλό και παραλία είναι δεδομένο ότι παρουσίασε σημαντικές δυσχέρειες στην εφαρμογή της  δεδομένου ότι:
1) Δεν έχουν καθοριστεί σε όλη την χώρα τα όρια του αιγιαλού και παραλίας σε όλες τις ακτές της χώρας.
2) Οδήγησε σε σύγχυση αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών (ΕΛ.ΑΣ- Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ) και ενέχει  σοβαρότατους κινδύνους κατά της ζωής και της περιουσίας των πολιτών από τυχόν καθυστερήσεις.
3) Στην περιοχή της παραλίας είναι σύνηθες να λειτουργούν χώροι εστίασης και αθλητικές εγκαταστάσεις όπου συγκεντρώνουν πολύ μεγάλο αριθμό προσώπων και  απαιτείται η αστυνόμευση, με μεγάλου αριθμού ειδικές μονάδες, με  εμπειρία αντιμετώπισης και διαχείρισης ανάλογων περιστατικών, που επιβάλλουν διαφορετικού τύπου εκπαίδευση αλλά και δημιουργία παράλληλων και όμοιων με αυτών της ΕΛ.ΑΣ. σχηματισμών, σε αντίθεση με την εκπαίδευση των στελεχών του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ.  που προσανατολίζεται  στην άσκηση των  αρμοδιοτήτων του στα Λιμάνια και την Θάλασσα και όχι σε επιχειρήσεις στην στεριά.
6.ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟΥ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟΥ 
Εφαρμογή  του Μεταφορικού Ισοδύναμου για  όλα τα  στελέχη του Λιμενικού Σώματος, τα οποία υπηρετούν στην ηπειρωτική Ελλάδα και μετακινούνται σε νησί.
7.ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΣΤΟΥΣ ΒΑΘΜΟΥΣ ΥΠΟΠΛΟΙΑΡΧΟΥ – ΠΛΩΤΑΡΧΗ – ΑΝΤΙΠΛΟΙΑΡΧΟΥ ΛΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΣΝΔ
Πέραν της γενικότερης αναγκαιότητας αύξησης των οργανικών θέσεων, κρίνεται επιβεβλημένη η άμεση ρύθμισή τους, κυρίως στους βαθμούς του Υποπλοιάρχου, Πλωτάρχη και Αντιπλοιάρχου ΛΣ, των προερχόμενων από τη ΣΝΔ,  προκειμένου αρθεί η άνιση μεταξύ άλλων προελεύσεων Αξιωματικών αντιμετώπισή τους και επέλθει κανονικότητα στην ιεραρχική τους εξέλιξη και την ιεραρχική δομή του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ..

Αδήριτη είναι η ανάγκη ενεργοποίησης Ανωτάτου Συμβουλίου Προσφυγών κατά τοποθετήσεων - μεταθέσεων των Αξιωματικών όλων των βαθμίδων - προελεύσεων σε θέσεις ευθύνης και της αναμόρφωσης της νομοθεσίας που διέπει την ιεραρχική εξέλιξη των στελεχών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚ.Τ και τις διαδικασίες που την διαμορφώνουν , της ιεραρχικής σχέσης μεταξύ των Αξιωματικών ΛΣ  , η ανακατανομή των θέσεων – θέσεων ευθύνης ώστε ο μεγάλος αριθμός Αξιωματικών που έχει προκύψει από τις πρόσφατες ευεργετικές ρυθμίσεις για τα στελέχη ΛΣ εκτός των προερχόμενων από τη ΣΜΔ , αλλά και που θα προκύψει από το νέο προτεινόμενο βαθμολόγιο , να έχει πραγματικό αντίκρυσμα, τόσο σε ότι αφορά τον βαθμό που ο καθείς θα φέρει όσο και για την υπηρεσία.

8.ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΕΠΕΤΗΡΙΔΑ 
Δημιουργία, υπό προϋποθέσεις παραμονής – κρίσεων , των καθηκόντων, παράλληλης επετηρίδας και για τους ασφαλιστικά συμπληρωμένους Αξιωματικούς ΛΣ, προέλευσης ΣΝΔ, αλλα και για για τους εκ ΛΦ – ΔΥΛΣ ,όπως ισχύει για τα λοιπά Σ.Α και Ε.Δ., πέραν των 35 ετών υπηρεσίας τους  .


9. ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΑΝΩΤΑΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ Λ.Σ.−ΕΛ.ΑΚΤ. ΝΑ ΔΥΝΑΤΑΙ ΝΑ ΑΠΟΝΕΜΕΙ ΣΤΟΥΣ ΥΠΑΡΧΗΓΟΥΣ Λ.Σ.−ΕΛ.ΑΚΤ. ΠΟΥ ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΥΟΝΤΑΙ, ΤΟ ΒΑΘΜΟ ΤΟΥ ΝΑΥΑΡΧΟΥ Λ.Σ. ΕΝ ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΙΑ που καταργήθηκε την 11-06-2019, με το π.δ. 55/2019, άρθρο 1, το οποίο προσβάλλει τα ήθη, τις αξίες και τις παραδόσεις του Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ., απαξιώνει το θεσμό των Υπαρχηγών Λ.Σ.−ΕΛ.ΑΚΤ., την προσφορά τους και το έργο τους, ενώ παράλληλα, καταρρακώνει το ηθικό, το όραμα και την προσπάθεια των Αξιωματικών Λ.Σ.

Τονίζουμε οτι έχει καταρριφθεί η δικαιολογία –επιχειρηματολογία που και σε μας έθεταν τα προηγούμενα πρόσφατα χρόνια περί εναρμόνισης του ΛΣ στις διατάξεις περί ιεραρχίας και προαγωγών των λοιπών Σ.Α και κυρίως των Ε.Δ  και που  συνήθως αφορούσαν εναρμόνιση μόνο για τους ανώτατους –ανώτερους Αξιωματικούς ΛΣ και μάλιστα μόνο προέλευσης ΣΝΔ  την ιδία στιγμή που όχι μόνο δεν επιχειρήθηκε  εναρμόνιση και στα κατώτερα βαθμολογικά κλιμάκια όλων των ειδικοτήτων –προελεύσεων στελεχών όλων των βαθμίδων αλλά σε αυτά δίνονταν βαθμοί ή άλλες σχετικές ευεργετικές διατάξεις και μάλιστα κάποιες εξ αυτών εις βάρος των παραπάνω θιγομένων  κυρίως αξιωματικών ΣΝΔ αλλά και πτυχιούχων  αξιωματικών εκ ΔΥΛΣ και ΛΦ –.
Σημειώνεται δε ότι εναρμόνιση που επικαλούνται  οι  Ε.Δ αποτελεί και η ένταξη μας  στις λοιπές ευεργετικές διατάξεις που ισχύουν για τα στελέχη των Ε.Δ όπου μέχρι σήμερα δεν έχουμε δει καμία προσπάθεια –πρωτοβουλία και προς αυτή την κατεύθυνση.
10. ΕΠΑΝΑΣΥΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΠΛΟΙΩΝ
Η κατάργηση του οποίου αποτέλεσε και αποτελεί ένα από τα σοβαρότερα λάθη, με πολλές συνέπειες, που ακόμα και σήμερα και παρά την Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 2070.0/42487/2019 (ΦΕΚ 2284/Β/11-6-2019), το ζήτημα της κατάργησης του ΚΕΕΠ, εξακολουθεί να αμφισβητείται τόσο ως προς την αναγκαιότητα που οδήγησε στην κατάργηση του Κλάδου, όσο και ως προς την αποτελεσματικότητά του για την ασφάλεια πλοίων, ναυτικών – επιβατών και φορτίου .
Είμαστε πεπεισμένοι ότι ένας δυναμικός ελεγκτικός μηχανισμός της εθνικής και διεθνούς ναυτιλίας με επιτυχή δράση σχεδόν 100 ετών, ζητούμενο για τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, με εξειδικευμένα στελέχη, μεγάλη τεχνογνωσία και εμπειρία, άδικα βυθίστηκε στην απαξίωση και στην ανυπαρξία και εγκαταλείφθηκε στην τύχη του .

11. ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΑΡΧΗΣ ΛΙΜΕΝΩΝ (Δ.Α.Λ.)
Κατά την άποψή μας, δεν εξυπηρετεί το σκοπό σύστασής της και δεν απέδωσε τα αναμενόμενα και ως εκ τούτου ζητούμε την κατάργησή της.
Επιπρόσθετα : 
-Δεν μας βρίσκει σύμφωνους η απόσπαση κατ’ ανώτατο όριο 3 στελεχών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. διότι δεν προσδιορίζεται η εξειδίκευση που θα πρέπει να έχουν τα εν λόγω στελέχη αλλά και ο βαθμός που θα φέρουν.
- Το χρονικό διάστημα 5 ετών με δυνατότητα ανανέωσης, κατά την άποψή μας, κρίνεται για στελέχη του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής υπερβολικό.
- Η επιλογή – τοποθέτηση και δυνατότητα ανανέωσης με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, χωρίς να είναι υποχρεωτική η γνώμη υπηρεσιακού συμβουλίου ή άλλου οργάνου ή  της Υπηρεσίας τους, μας βρίσκει αντίθετους.
Τέλος, αντίθετους μας βρίσκει το γεγονός ότι και η διακοπή απόσπασής τους απαιτεί τη σύμφωνη γνώμη του Προέδρου της Ρ.Α.Λ..
12. ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΑΡΩΓΗΣ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ και ΛΑΠ - ΔΑΝΕΙΟΔΟΤΗΣΗ



13 ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 19 ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Λ.Σ. (Ν.3079/2002 ΦΕΚ 311 Α /2002) Η’ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 8 Π. Δ. 81/2012 ΦΕΚ 139 Α /2012 ώστε πραγματικά υπηρετηθείς χρόνος ευδόκιμου προϋπηρεσίας στο Λιμενικό Σώμα ως Λ/Φ, το οποίο απαιτούνταν ως προσόν υποχρεωτικά, για την εισαγωγή υποψηφίων Λ/Φ στη Σ.Δ.Υ.Λ.Σ. με ανώτερο όριο τα τρία (03) έτη,να  υπολογίζεται και προσμετράται ως χρόνος παραμονής στον κατεχόμενο βαθμό για τους Α/Ξ Λ.Σ. εκ ΔΥΛΣ για την συμπλήρωση του μέγιστου απαιτούμενου χρόνου παραμονής για την προαγωγή και λήψη του επόμενου βαθμού Α/Ξ Λ.Σ. και οι οποιοι  μετά την προαγωγή τους τίθενται αυτομάτως στο τέλος της οικείας επετηρίδας.
14. ΜΕΤΟΧΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
-           Η δυσμενής οικονομική συγκυρία που βιώνουμε ως στελέχη, δυστυχώς, αναγκάζουν πολλούς από εμάς να καταφεύγουμε ενίοτε στο δανεισμό για την ενίσχυση των οικογενειακών προϋπολογισμών μας. Το Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού, είναι ένας από τους φορείς στους οποίους απευθυνόμαστε για το σκοπό αυτό. Αφουγκραζόμενοι λοιπόν τις ανάγκες των στελεχών προτείνουμε την παρέμβασή της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας για τον περιορισμό των απαιτούμενων προϋποθέσεων και την σύντμηση του χρόνου έγκρισής τους, καθώς την εξέταση της δυνατότητας αύξησης των χορηγούμενων ποσών ενώ αποτελεί επιτακτική ανάγκη η συμμετοχή στο  συμβούλιο του  ΜΤΝ με υψηλόβαθμο στέλεχος του ΛΣ και η επαναφορά της χορήγησης προκαταβολής εφάπαξ η οποία έχει διακοπεί τα τελευταία χρόνια
 
ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΠΡΟΕΔΡΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΩΝ  ΚΑΙ 2ου Σ/Ν ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΩ ΤΟ ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟ ΜΑΣ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΧΕΙ ΥΠΟΒΛΗΘΕΙ ΜΕ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΑΣ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ  ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΑΣ ΠΟΥ ΔΥΝΑΤΑΙ ΝΑ ΥΙΟΘΕΤΗΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΥΝΑΝΠ ΚΑΤΟΠΙΝ ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΣΥΝΑΡΜΟΔΙΑ ΥΠΟΥΡΓΙΑ ΟΠΟΥ ΑΥΤΟ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ :
  •  1. Ρύθμιση για τους υπηρετούντες στα επιχειρησιακά μέσα  σε ότι αφορά την αναγνώριση των ετών υπηρεσίας τους  στο ίδιο  πλαίσιο των ισχυόντων για τις υπόλοιπες ειδικές επιχειρησιακές μονάδες  ΚΕΑ – ΜΥΑ – ΥΕΜ 
  • 2.ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΕΤΩΝ ΕΙΣ ΔΙΠΛΟΥΝ (ΜΑΧΙΜΗΣ 5ΕΤΙΑΣ) για την υπαγωγή όλων των στελεχών του Λιμενικού Σώματος στις διατάξεις του άρθρου 40 του π.δ. 169/2007 κατόπιν συνεργασίας της πολιτικής μας ηγεσίας με τη Γενική Γραμματέα Κοινωνικών Ασφαλίσεων για την δυνατότητα αναγνώρισης ετών εις διπλούν (μάχιμης 5ετίας κ.λ.π.) για όλα τα στελέχη Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. και σε κάθε περίπτωση για τα στελέχη Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. που λόγω ειδικότητας ή εξειδίκευσης δεν μπορούν να μετατεθούν σε ανάλογες υπηρεσίες ή δεν τους καλύπτει το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο όπως το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης και το Κέντρο Επιχειρήσεων ΛΣ, η Επισκευαστική Βάση Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ., η Γ.Γ.Π.Π, η μόνιμη φρουρά του Αρχηγείου Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ., η Υπηρεσία Μουσικής Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ.
  • 3.Αύξηση του πλαφόν των ημερών νυχτερινής εργασίας για όλα τα στελέχη Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ..
  • 4.Κατάργηση όλων των περιορισμών στους όρους και τις προϋποθέσεις καταβολής ημερήσιας αποζημίωσης στα στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., που υπηρετούν σε πλωτά περιπολικά σκάφη (πλεύσιμα).
  • 5.Εναρμόνιση του ύψους της ημερήσιας αποζημίωσης στα στελέχη Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ.  σύμφωνα με το ν. 4336/15 στο ποσό των σαράντα (40) ευρώ.
  • 6. Χορήγηση έκτακτου ειδικού επιδόματος μεταναστευτικού από τα ευρωπαϊκά κονδύλια στα στελέχη των Λιμενικών Αρχών Βορειοανατολικού και Ανατολικού Αιγαίου ή σε όσα στελέχη εμπλέκονται με οποιοδήποτε τρόπο στη φύλαξη θαλασσίων συνόρων ή στην αντιμετώπιση του μεταναστευτικού φαινομένου.
  • 7.Χορήγηση του επιδόματος παραμεθορίου για το χρονικό διάστημα που τα στελέχη αποσπώνται με σκοπό τη φύλαξη θαλασσίων συνόρων ή την αντιμετώπιση του μεταναστευτικού φαινομένου.
  •  8.Προσθήκη νέας παρ.13 στο άρθρο 41 του Π.Δ. 169/07 για τον υπολογισμό ως διπλάσιου χρόνου υπηρεσίας στους υπηρετούντες στα πλωτά περιπολικά σκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
  • 9.  Συμπλήρωση της κείμενης νομοθεσίας με πρόβλεψη καταβολής σύνταξης σε στρατιωτικούς άντρες και γυναίκες, οι οποίοι έχουν ανάπηρο παιδί ή ανάπηρο σύζυγο, με την συμπλήρωση 25 ετών συντάξιμης υπηρεσίας και του πεντηκοστού έτους της ηλικίας τους.
  • 10.  Η αναγνώριση του πλασματικού χρόνου τέκνων όπως συμβαίνει και στο υπόλοιπο δημόσιο. 
  •   11. Η επέκταση των διατάξεων του άρθρ. 20 του ν.3865/10 και για τους ασφαλισμένους προ 31/12/1995 – Εξαγορά 3ετίας
  • 12.Τροποποίηση  του π.δ 65΄ Τεύχος A’ 104/26.06.2019 «Οργάνωση, διάρθρωση και καθήκοντα οργάνων της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων Σωμάτων Ασφαλείας» που αφορά στη σύσταση της υπηρεσίας, παρά ότι υπάρχουν Εισαγγελικοί λειτουργοί, Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης, Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου, με σύνθεση από στελέχη Σ.Α. χρήζει  άμεσων διορθωτικών παρεμβάσεων καθώς  υπάρχουν ασάφειες, διασταύρωση των εξουσιών, σύγκρουση καθηκόντων, Υποδιοικητές που ορίζονται από τους ίδιους τους ελεγχόμενους, τα ίδια τα Σ.Α. να ορίζουν αυτούς που θα πατάξουν τη διαφθορά τους καθώς ο Διοικητής της Υπηρεσίας ορίζεται και μάλιστα μόνο από τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, μετά από γνώμη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής. 
  • 13.Ο επανακαθορισμός των επιδομάτων κινδύνου για λόγους ισότητας,       ισοτιμίας και ικανοποίησης του περί δικαίου αισθήματος των στελεχών των ΣΑ αντιστοίχων ειδικοτήτων, που αναμφισβήτητα αντιμετωπίζουν τους ίδιους κινδύνους  με τα στελέχη των Ε.Δ. 
  •  14.Η νομοθετική ρύθμιση στο πλαίσιο συνδρομής των Δημοτικών, Νομαρχιακών Λιμενικών Ταμείων και Οργανισμών για την επίλυση ζητημάτων κτιριακής υποδομής και επιχειρησιακών μέσων.
  •  15.Η τροποποίηση του Πειθαρχικού Δικαίου
  • 16.Η τροποποίση του νομοθετικού πλαισίου για τις άδειες οπλοφορίας.
  • 17.Η αναγνώριση του χρόνου φοίτησης στις Α.Ε.Ν για την θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος
  • 18.Η αναγκαιότητα ανάληψης πρωτοβουλίας αναφορικά με την υποχρέωση της πολιτείας για τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής τα οποία πριν την κατάταξή τους στις τάξεις του Σώματος είχαν ασφαλισθεί στον Τομέα Σύνταξης Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε.) ή στον Τομέα Σύνταξης και Ασφάλισης Υγειονομικών (Τ.Σ.Α.Υ.) του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (Ε.Τ.Α.Α.)
  • 19.Η κατάργηση του ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ Α΄ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ του Γ΄ΜΕΡΟΥΣ του ν. 4504/17 και ανάληψη πρωτοβουλιών και παροχή οδηγιών στον αρμόδιο Κλάδο για την επιτέλους διαβούλευση και προώθηση του σχετικού προαπαιτούμενου  π.δ. ή τη δημιουργία νέου π.δ με στοχευμενες τροποποιήσεις-παρεμβάσεις επί του πδ 33 .και μέχρι την ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας : 
  1. Η μεταβίβαση αρμοδιότητας τοποθέτησης, μετάθεσης και απόσπασης στελεχών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. σε υφιστάμενα κλιμάκια διοίκησης, γενικά ή κατά κατηγορία στελεχών,
  2. Η εφαρμογή του δικαιώματος τα στελέχη Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. να υπηρετούν 24μηνο με κλειστό Φ.Π. και ανεξαρτήτως αντικαταστάτη τους και πριν τη διαδικασία τακτικών μεταθέσεων, σε υπηρεσίες που θα επιλέγουν από τη διαθέσιμη λίστα του Α.Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ.-
  3. Αλλαγών στα κριτήρια μεταθέσεων Αξιωματικών ΛΣ σε θέσεις εξωτερικού ,  η υποβολή σε έλεγχο καταλληλότητας των Αξιωματικών για τους οποίους εκδίδεται διαταγή μεταθέσεων στις Έδρες Ναυτιλιακών Ακολούθων, άπαντες Αξιωματικοί (όλων των κατηγοριών) οι οποίοι πρόκειται να τοποθετηθούν σε έδρες Ναυτιλιακών Ακολούθων πρέπει να έχουν συμπληρώσει τα ίδια πραγματικά ειδικά προσόντα, τα οποία και πρέπει να απακαθοριστούν για το σκοπό αυτό και τα οποία θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη και την αρχαιότητα των υποψηφίων .
  4. Η  αύξηση των ετών παραμονής στον τόπο επιλογής - συμφερόντων των στελεχών από τα 8 στα 10 έτη.
  • 20.ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ΑΡΘΡΟ 73 ΤΟΥ Ν. 4504/17 .Τροποποιηση της  παράγραφος 4 άρθρου 106 του ν. 3079/2002 ως εξής: ΤΑΛΣ - ΤΑΜΕΙΟ ΑΡΩΓΗΣ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ :Ένας (1) εκπρόσωπος, εγγεγραμμένο μέλος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Προσωπικού Λιμενικού Σώματος (Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ.), και ένας (1) εκπρόσωπος, εγγεγραμμένο μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος (Π.Ε.Α.Λ.Σ.), που κατέχουν οργανική θέση εσωτερικού και εκλέγονται από το Διοικητικό Συμβούλιο των ανωτέρω φορέων, αντίστοιχα συμμετέχουν νομίμως και ενεργά άνευ ψήφου για λόγους αμεροληψίας και επιμελείας και εν πάση μυστικότητα στη σύνθεση του ΤΑΛΣ  και είναι διάφοροι του εκ των μελών του Συμβουλίου. Ο βαθμός του εκπροσώπου εξαρτάται από το Συμβούλιο συμμετοχής του.  - ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ  -Ένας (1) εκπρόσωπος, εγγεγραμμένο μέλος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Προσωπικού Λιμενικού Σώματος (Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ.), και ένας (1) εκπρόσωπος, εγγεγραμμένο μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος (Π.Ε.Α.Λ.Σ.), που κατέχουν οργανική θέση εσωτερικού και εκλέγονται από το Διοικητικό Συμβούλιο των ανωτέρω φορέων, αντίστοιχα συμμετέχουν νομίμως και ενεργά άνευ ψήφου για λόγους αμεροληψίας και επιμελείας και εν πάση μυστικότητα στη σύνθεση των Πειθαρχικών Συμβουλίων και είναι διάφοροι του εκ των μελών του Συμβουλίου. Ο βαθμός του εκπροσώπου εξαρτάται από το Συμβούλιο συμμετοχής του.
  • 21.Δημιουργία σχολών ΛΦ -Αξιωματικών - Ενιαίου Κέντρου Εκπαίδευσης Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής (Λιμενική Ακαδημία) σε υφιστάμενους, διαθέσιμους χώρους. Επανεξέταση της εισαγωγής-εκπαίδευσης των Αξιωματικών
  • 22.ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΝ , ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΩΝ ΚΑΙ ΠΛΣ:
    -επιμέρους επανεξέταση της γεωγραφικής κατανομής των Λιμενικών Αρχών και Περιφερειακών διοικήσεων και ίδρυση νέων αλλά και κατάργηση υφισταμένων μετά από ορθολογική μελέτη με βάση τις ανάγκες του ΛΣ.

    - Ορθολογικότερη κατανομή επιχειρησιακών μέσων κρίνεται επιτατική και αναγκαία.

    - · διάθεση των οικονομικών πόρων που απαιτούνται στην επίτευξη του στόχου

    - · ενίσχυση των νέων δομών που θα προκύψουν με μέσα και εξοπλισμό

    - · επανασχεδιασμός της δράσης των Λιμενικών Αρχών με βάση τη νέα φιλοσοφία διάταξής τους

    - · επανακαθορισμός των οργανικών συνθέσεων, κατά βαθμό και αριθμό, προκειμένου να εξασφαλιστεί η παρουσία του Λ.Σ. και η προσφορά των υπηρεσιών του προς τον πολίτη
- 
  • -  23. ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΚΑΤΑΝΟΜΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
-           Ο υφιστάμενος Κανονισμός «Οργανική σύνθεση και κατανομή του προσωπικού του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. στις έδρες ναυτιλιακών ακολούθων και στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης», έχει ως αποτέλεσμα:
-           ·                     Κεντρικά Λιμεναρχεία με οργανικές συνθέσεις μειωμένες .
-           ·                     Κεντρικά Λιμεναρχεία, Λιμεναρχεία και Λιμενικά Τμήματα: Καλούνται να λειτουργήσουν με τον ελάχιστο αριθμό Αξιωματικών, με μειώσεις κατά βαθμό.
-           ·                     Λιμενικά Τμήματα: Ενώ προκρίθηκαν να αντικαταστήσουν τα Υπολιμεναρχεία ως ένα ευέλικτο σχήμα άσκησης των αρμοδιοτήτων του Σώματος, αντιμετωπίζονται ως Λιμενικοί Σταθμοί.
-           ·                     Κλιμάκια Ειδικών Αποστολών: Αντιμετωπίζονται με οριζόντια λογική μη λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των Λιμενικών Αρχών υπαγωγής και την εξ’ αυτού του λόγου ένταση της εργασίας.
-           ·                     Πλωτά περιπολικά μέσα: Συνθέσεις κατώτερες των προσδοκιών αλλά κυρίως των αναγκών. Ακόμα και σήμερα επιμένουν στην λειτουργία της ελάχιστης σύνθεσης.
-           ·                     Μη Αξιοποίηση των ΕΒ/ΛΣ.
-           ·                     Μη Ενίσχυση σε προσωπικό του ΕΚΣΕΔ-ΚΕΠΙΧ.
-           ·                     Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού: Επιφορτισμένες με την εκπαίδευση των ναυτικών μας,  καλούνται με οργανικές συνθέσεις οκτώ ατόμων να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τις προκλήσεις της σύγχρονης εκπαιδευτικής πραγματικότητας και να διασφαλίσουν την ευταξία στους χώρους των σχολών, για εκατοντάδες νέους.
-           Εν κατακλείδι η απεμπόληση 2500 περίπου θέσεων εργασίας, εν αντιθέσει με ότι προβλέπεται από το Ν.4150/2013, δεν αποτελεί ορθολογικότερη κατανομή, ούτε ενίσχυση της παρουσίας του Λ.Σ. σε κρίσιμα σημεία της Επικράτειας, αντίθετα πρόκειται για μια πρόχειρη και βίαιη προσαρμογή προς τα κάτω, χωρίς στρατηγική και στόχο αν μιλάμε για την αποστολή και τις αρμοδιότητες του Σώματος και έχει συνέπειες όχι μόνο στο «αξιόμαχο» των στελεχών αλλά κυρίως στις προσφερόμενες υπηρεσίες προς τον πολίτη.
-          
  • -    24.   Π.Δ. ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΩΝ ΕΞΟΔΩΝ
-           •Kαμία μετακίνηση χωρίς προκαταβολή.
-           •Μέριμνα για τις μονογονεϊκές οικογένειες.
-           •Ρεαλιστική αναπροσαρμογή των χρηματικών ποσών στο σημερινό κόστος διαβίωσης.
-           •Προσαρμογή στις ιδιαιτερότητες του χώρου ευθύνης του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ και τις μετακινήσεις που απαιτούνται εντός αυτού.
-           •Στήριξη στις οικογένειες συζύγων στελεχών των Ε.Δ. & Σ.Α. .
-           •Ενίσχυση των Δοκίμων για τα έξοδα της πρώτης τοποθέτησής τους.
-            Εκδοση Π.Δ. Οδοιπορικών εξόδων, το οποίο θα εναρμονίζεται με το ν. 4336/15 ο οποίος ορίζει ημερήσια αποζημίωση για την εκτός έδρας μετακίνηση ορίζεται στο ποσό των σαράντα (40) ευρώ, ανεξάρτητα από την θέση και τον βαθμό του μετακινούμενου
-           
-            
  • -   25. Π.Δ. ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ – ΠΡΟΑΓΩΓΩΝ -       Αδήριτη είναι η ανάγκη ενεργοποίησης Ανωτάτου Συμβουλίου Προσφυγών κατά τοποθετήσεων - μεταθέσεων των Αξιωματικών όλων των βαθμίδων - προελεύσεων σε θέσεις ευθύνης και της αναμόρφωσης της νομοθεσίας που διέπει την ιεραρχική εξέλιξη των στελεχών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚ.Τ και τις διαδικασίες που την διαμορφώνουν , της ιεραρχικής σχέσης μεταξύ των Αξιωματικών ΛΣ  , η ανακατανομή των θέσεων – θέσεων ευθύνης ώστε ο μεγάλος αριθμός Αξιωματικών που έχει προκύψει από τις πρόσφατες ευεργετικές ρυθμίσεις για τα στελέχη ΛΣ εκτός των προερχόμενων από τη ΣΜΔ , αλλά και που θα προκύψει από το νέο προτεινόμενο βαθμολόγιο , να έχει πραγματικό αντίκρυσμα, τόσο σε ότι αφορά τον βαθμό που ο καθείς θα φέρει όσο και για την υπηρεσία.
  • -      26.    ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΜΕΣΑ ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ
-           Επανειλημμένα έχουμε αναφερθεί στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα πληρώματα των σκαφών του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., αναδεικνύοντας την ταλαιπωρία που υφίστανται, την «εγκατάλειψη» που «εισπράττουν», την έλλειψη διοικητικής μέριμνας και επιμελητείας.
-           Δυστυχώς αν και μιλάμε για ένα στρατιωτικά συντεταγμένο ένοπλο Σώμα, όπου η ναυτοσύνη και ο επιχειρησιακός κλάδος αποτελούν τα θεμέλιά του εξακολουθούν να υφίστανται τα κάτωθι :
-           ·                     Η μη δημιουργία σύνθεσης πληρωμάτων ώστε να εξαλειφθεί τελείως το φαινόμενο πληρώματα κυρίως στο Ανατολικό Αιγαίο, να επιχειρούν πολυ πέραν του προβλεπόμενου ωραρίου (οι προτεινόμενες λύσεις δημιουργίας αμοιβών πληρωμάτων από την υπάρχουσα ήδη μειωμένη οργανική δύναμη των λιμενικών αρχών αποτελεί εμπαιγμό προς τα πληρώματα).
-           ·                     Η μη αναγνώριση της επικινδυνότητας της εργασίας τους, στο πλαίσιο των ισχυόντων για τις υπόλοιπες ειδικές μονάδες.
-           ·                     Η άνιση αντιμετώπιση τους σε σχέση με τα ΚΕΑ – ΜΥΑ – ΥΕΜ σε ότι αφορά την αναγνώριση των ετών υπηρεσίας τους, στο πλαίσιο των ισχυόντων για τις υπόλοιπες ειδικές επιχειρησιακές μονάδες.
-           ·                     Τα μεγάλα κενά στις οργανικές συνθέσεις των πλωτών που έχουν ως αποτέλεσμα την διαρκή, μόνιμη επιφυλακή των ίδιων πληρωμάτων και την εκτέλεση επιχειρήσεων μόνιμα με την ελάχιστη οργανική σύνθεση.
-           ·                     Η καθ’ έξιν χρησιμοποίησή τους σε καθήκοντα πέραν της κύριας αποστολής τους.
-           ·                     Οι χωρίς σωστό προγραμματισμό και πολλές φορές άνευ ουσίας αποσπάσεις και αποστολές-περιπολίες τους
-           ·                     Η δυσκολία στη χορήγηση αδειών και στην εξεύρεση αντικαταστατών.
-           ·                     Ο ανύπαρκτος ή κατά καιρούς μικρός αριθμός προσλήψεων Αξιωματικών αλλά και Υπαξιωματικών ειδικότητας Πλοιάρχων και ιδιαίτερα Μηχανικών.Ορατός είναι πλέον ο κίνδυνος να χαθεί η ναυτοσύνη από το Σώμα.
-           ·                     Ο επαναπροσδιορισμός των κριτηρίων εισαγωγής στο ΛΣ για τους προερχόμενους από ΑΕΝ. Σε διαφορετική περίπτωση ορατός είναι πλέον ο κίνδυνος να χαθεί η ναυτοσύνη από το Σώμα.
-           ·                     Η επί μακρόν απουσία εκπαίδευσης στη χρήση όπλων και στις πρώτες βοήθειες.
-           ·                     Οι ελλείψεις σε μέσα αυτοπροστασίας (αλεξίσφαιρα γιλέκα κλπ).
-           ·                     Η μη ορθολογική κατανομή του προσωπικού στα ΠΛΣ και η αδυναμία μετάθεσης των συμπληρωμένων υπηρετούντων στα ΠΛΣ.
-           ·                     Η μη συγκρότηση κατάλληλων τεχνικών υποστηρικτικών ομάδων προκειμένου επιλύονται τα έκτακτα μηχανικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ΠΛΣ σε διάφορα μέρη της Ελλάδας. Σήμερα ΠΛΣ παραμένουν σε ακινησία 1 έως και 3 μήνες περιμένοντας τα 1 – 2 στελέχη ΛΣ μηχανικούς, που έχουν αναλάβει αυτή τη δράση για την αποκατάστασή τους.
-           ·                     Η διαφορετική πορεία εξέλιξης – μετεκπαίδευσης με ομοιόβαθμούς τους καθώς δεν έχουν τη δυνατότητα, λόγω της φύσης της εργασίας τους, να παρακολουθούν διάφορα σχολεία, μετεκπαιδεύσεις, σεμινάρια κ.τ.λ.
-           ·                     Η απουσία μέριμνας για την επιχειρησιακή λειτουργία- εκσυγχρονισμό και στελέχωση των ΕΒ/ΛΣ.
-           ·                     Η υπέρμετρα αυστηρή αντιμετώπιση των πληρωμάτων ακόμη και όταν δεν καταφέρουν να βρουν λύση μέσω δωρεών για την αντιμετώπιση προβλημάτων – συντήρησης των ΠΛΣ.
-           ·                     Η μη αναγνώριση των διπλωμάτων Α΄, Β΄, Γ΄ τάξης Εμπορικού Ναυτικού για τους 2005 και προγενέστερα αποφοίτους ΑΕΝ και ΑΔΣΕΝ, προκειμένου αποφευχθεί η δημιουργία πτυχιούχων δύο ταχυτήτων .
-           ·                     Η μη μέριμνα για την επικαιροποίηση των πτυχίων που κατέχουν και η φοίτησή τους σε σχολές προς αναβάθμιση των πτυχίων τους και γνώσεων τους σύμφωνα με τα νέα πρότυπα και τεχνολογικές εξελίξεις.
-           Σε ότι δε αφορά επισκευές, συντηρήσεις, την επιχειρησιακή ικανότητα των ΠΛΣ η κατάσταση ήταν και παραμένει οικτρή.
-           Αναγκαία δε παραμένει η αναβάθμιση – αξιοποίηση των εναερίων επιχειρησιακών μέσων και η εκπαίδευση –ενίσχυση του προσωπικού και  ορθολογικότερου προγραμματισμού των περιπολιών και αποστολών τους 
-           Αύξηση του ανώτατου ορίου των ωρών αποζημίωσης νυχτερινής απασχόλησης από 64 ώρες, που είναι σήμερα στις 80 ώρες
-            
-            Η χορήγηση στα ΠΑΘ - ΠΠΛΣ - abeking δικής τους σφραγίδας.

- Η προσθήκη  στο Άρθρο 2 του Προεδρικού Διατάγματος 247/2006 - ΦΕΚ 261/Α/29-11-2006 ως δικαιούχοι της Διάκρισης διαμνημόνευσης Γ' τάξης και οι Α μηχανικοί
Συγκεκριμένα να τροποποιηθεί ως εξής :
Η Γ' τάξη απονέμεται σε Υποπλοιάρχους μετά τη συμπλήρωση ενός (1) έτους στο βαθμό αυτό, που υπηρέτησαν για δύο (2) χρόνια τουλάχιστον σε οποιοδήποτε βαθμό Αξιωματικού Λ.Σ ως Λιμενάρχες ή Διοικητές Λιμενικών Τμημάτων ή Κυβερνήτες ή Α' ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ σε περιπολικά πλοία ανοικτής θαλάσσης ή σε παράκτια ταχέα περιπολικά σκάφη.
Η διαμνημόνευση αυτή απονέμεται σε Ανώτατους και Ανώτερους Αξιωματικούς Λιμενικού Σώματος που υπηρέτησαν στις Υπηρεσίες των προηγούμενων εδαφίων της παρούσας περίπτωσης τρία (3) έτη συνολικά σε οποιοδήποτε βαθμό Αξιωματικού.
  • -   27. ΚΡΙΣΕΙΣ
    -Δυστυχώς κάθε χρόνο οι κρίσεις διενεργούνται στο ίδιο απαρχαιωμένο πλαίσιο και σε ένα θολό περιβάλλον, που σε κάθε περίπτωση δεν είναι ικανό να ανταποκριθεί στις σύγχρονες συνθήκες και δεν εμπεδώνει το αίσθημα δικαίου του κρινόμενου αλλά και μεταξύ των στελεχών.

    - Οι προβλεπόμενες σήμερα διατάξεις, δεν είναι επαρκείς και ξεκάθαρες για την τεκμηρίωση μιας αντικειμενικής και αμερόληπτης κρίσης, αλλά στηρίζονται κυρίως στην προσωπική και υποκειμενική αντίληψη του κρίνοντος και όχι σε προκαθορισμένα, συγκεκριμένα, μετρήσιμα στοιχεία. Εξαιτίας της απουσίας των παραπάνω προϋποθέσεων, ζούμε κάθε χρόνο το ίδιο σκηνικό των διαγκωνισμών, των ζυμώσεων, των τεχνητών «διαρροών» για επιρροές πολιτικές και άλλες, της «προβολής» των αδυναμιών των συνυποψηφίων, της ανάδειξης των «ιδιαιτέρων» προσόντων άλλων.
  • -     28. ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
-           Οι Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού επιφορτισμένες με την εκπαίδευση των ναυτικών μας, καλούνται με οργανικές συνθέσεις οκτώ ατόμων να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τις προκλήσεις της σύγχρονης εκπαιδευτικής πραγματικότητας και να διασφαλίσουν την ευταξία στους χώρους των σχολών, για εκατοντάδες νέους.
-         Θεωρούμε απαραίτητη την ανάληψη πρωτοβουλιών Άμεση ενίσχυση με στρατιωτικό και πολιτικό διοικητικό προσωπικό και και την διασφάλιση σταθερού και έμπειρου εκπαιδευτικού προσωπικού με μόνιμους καθηγητές.
  • -  29.     ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
-          
-           Δυστυχώς, υπάρχουν κτίρια που στεγάζουν υπηρεσίες και στελέχη του ΛΣ, που παραμένουν σε άθλια κατάσταση, δεν πληρούν τις προϋποθέσεις ασφάλειας και υγιεινής και δεν διαθέτουν επαρκείς χώρους, με αποτέλεσμα να καθίστανται δυσλειτουργικά, τόσο για τα στελέχη, όσο και για τους συναλλασσόμενους πολίτες.
-           Μάλιστα, κάποια από αυτά τα κτίρια διαθέτουν οικίες για τη φιλοξενία του προϊσταμένου της Λιμενικής Αρχής, τα οποία παρά την εγκατάλειψή τους, χρησιμοποιούνται ως γραφεία ή αποθήκες.
-           Το πρόβλημα εντείνεται εξαιτίας της ολιγωρίας, της αναβλητικότητας, αλλά και της άρνησης σε άλλες περιπτώσεις, που επιδεικνύουν ορισμένοι εκ των Οργανισμών Λιμένων και τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία, στα αιτήματα των Προϊσταμένων των περιφερειακών Υπηρεσιών για συνδρομή τους στην επισκευή, συντήρηση, διατήρηση της καθαριότητας των Λιμενικών καταστημάτων.
-           Αυτό έχει ως συνέπεια, οι Λιμενικές Αρχές, προκειμένου να ανταποκριθούν στο έργο τους, να καθίστανται «δέσμιες» χορηγιών και παροχών «ιδιωτικής πρωτοβουλίας», καθώς δεν μπορούν από μόνες τους να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα.
-           Εντούτοις, από την παρ. 5 του αρ. 53 του Β.Δ 14/19.01.1939 (ΦΕΚ 24Α ), προκύπτει η ex legem υποχρέωση των εν λόγω Φορέων για την επισκευή και συντήρηση των Λιμενικών καταστημάτων με δικούς τους οικονομικούς πόρους.
-           Μετά τα παραπάνω θεωρούμε αναγκαία:
-           -          την παροχή κατάλληλων κατευθύνσεων απο την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία  στις αρμόδιες Υπηρεσίες του Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ., στους Οργανισμούς Λιμένων και στα Λιμενικά Ταμεία, ώστε να στέκονται «συνοδοιπόροι» και να παρέχουν ουσιαστική συνδρομή στα προβλήματα κτιριακών υποδομών που αντιμετωπίζουν οι περιφερειακές Υπηρεσίες.
-           -          την εξέταση της δυνατότητας να ενταχθούν οι συντηρήσεις και επισκευές των κτιριακών υποδομών των περιφερειακών υπηρεσιών του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. σε κονδύλια του ΕΣΠΑ, εκμεταλλευόμενοι τους τόσο αναγκαίους και «ήδη εξασφαλισμένους» ευρωπαϊκούς οικονομικούς πόρους θετικά και χρηστικά.
-            
  • 30. ΑΔΕΙΕΣ
-           Τήρηση υφιστάμενης νομοθεσίας για τις πάσης φύσεως άδειες. Άμεση κατάργηση υφιστάμενων περιορισμών, που ουσιαστικά ακυρώνουν το δικαίωμα στην άδεια.
-        
-            
  • - 31.    ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ
-           Η θέσπιση του «Συνηγόρου του Λιμενικού», ως ανεξάρτητης και αμερόληπτης Αρχής εντός του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου/Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής,  προάγει και διασφαλίζει  την αρχή της χρηστής Διοίκησης και του κράτους δικαίου. Ο θεσμός αυτός, κατά το διεθνές και ευρωπαϊκό πρότυπο του «police ombudsman» αλλά και κατ’ αντιστοιχία του «συνηγόρου του πολίτη» έχει διττό στόχο, τόσο να εξασφαλίσει την εκτέλεση των αστυνομικών- ελεγκτικών καθηκόντων των στελεχών Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ με γνώμονα το σεβασμό στον πολίτη, όσο και να προασπίσει το τεκμήριο της αθωότητας τους και να τους διαφυλάξει από κακόβουλες και άδικες καταγγελίες και ενέργειες εις βάρος τους.
-           Ως εκ τούτου, θεωρούμε επιτακτική την άμεση τροποποίηση και ενεργοποίηση της ψηφισθείσας διάταξης.
-            
  • - 32.   ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΜΕΤΑΛΛΙΩΝ-ΠΑΡΑΣΗΜΩΝ- ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΞΙΦΩΝ
-           Η συνεχιζόμενη μη χορήγηση από την Υπηρεσία στα δικαιούμενα στελέχη των απονεμημένων παρασήμων-μεταλλίων, αλλά και των σχετικών διπλωμάτων που τα συνοδεύουν, πρέπει να σταματήσει.
-           Σε μια εποχή που οι ένστολοι βιώνουν καθημερινά τον οικονομικό μαρασμό μη δυνάμενοι να ανταποκριθούν στις βασικές τους ανάγκες, δεν είναι δυνατόν να επωμίζονται άλλο ένα οικονομικό βάρος, δηλαδή να αναγκάζονται να καταβάλλουν οι ίδιοι το τίμημα της προμήθειας των παρασήμων- μεταλλίων που δικαιούνται.
-           Απαιτείται να δοθούν επιτέλους οι κατάλληλες εντολές, προκειμένου η Υπηρεσία να προβεί στον προγραμματισμό και να χορηγήσει σε όλους τους  Αξιωματικούς (που δεν τα έχουν παραλάβει) τα μετάλλια – παράσημα (ως διεμβολές και ως κρεμαστά επί στολής με την οποία φέρεται ξίφος), τα σχετικά διπλώματα που δικαιούνται και τη χορήγηση ξιφών σε όλους ανεξαιρέτως τους Αξιωματικούς.
-            
  • -   33. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΛΕΣΧΗΣ Λ.Σ.
-           Επέκταση ίδρυσης λειτουργίας εστιατορίου και κυλικείου δηλαδή  Λεσχών  Λ.Σ. και σε περιφερειακές υπηρεσίες
-            
  • -     34. ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗ ΑΚΤΟΦΥΛΑΚΗ
-           Με το Νόμο 4029/2011 προβλέφθηκε και στη χώρα μας η σύσταση Επικουρικής Ακτοφυλακής, ενός δοκιμασμένου και επιτυχημένου θεσμού, όπου εφαρμόστηκε, Ε.Ε. και  Η.Π.Α., που υπάγεται στο Αρχηγείο Λ.Σ. –ΕΛ.ΑΚΤ., συνδράμοντας  στην εκτέλεση της αποστολής του, δηλαδή στην ενίσχυση και υποστήριξη του έργου των Λιμενικών Αρχών ανά την Επικράτεια.
-           Παρά το γεγονός ότι στο νόμο προβλέπεται μια σειρά ενεργειών για την ενεργοποίησή του και παρότι πρόκειται για ένα εξαιρετικά σημαντικό θεσμό, που έρχεται να στηρίξει το έργο των Λιμεναρχείων,  φέρνοντας κοντά τον πολίτη που «ζει» μέσα στη θάλασσα, αυξάνοντας τις επιχειρησιακές μας δυνατότητες, δυστυχώς δεν έτυχε ακόμα εφαρμογής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

email: pealsgr@gmail.com - τηλ-fax: 2131371305