Εικόνες θέματος από MichaelJay. Από το Blogger.

Video

News

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Archive

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Breaking

Fashion

News

Food

Sports

Technology

Technology

Featured

Videos

About us

Tags

Follow Us @soratemplates

Tags

Categories

Sponsor

AD BANNER

Recent News

Technology

Pages

Recent

Connect With us

Over 600,000+ Readers Get fresh content from FastBlog

Comments

Facebook

ABOUT AUTHOR

test banner

LATEST POSTS

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Αναγνώστες

ΑΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ

images

Διαβάστε ΕΔΩ >>>ολες τις Παρεμβάσεις-Ανακοινώσεις-Επιστολές της ΠΕΑΛΣ

Πανελλήνια Ενωση Αξιωματικών ΛΣ


- Πρόσφατες παρεμβάσεις ΠΕΑΛΣ :


Επομενες ανακοινωσεις >>>....

.

Διαβάστε στο BLOG της ΠΕΑΛΣ "ΛΙΜΕΝΙΚΗ ΡΟΤΑ":

Δευτέρα, 13 Ιανουαρίου 2020

Παρά το εκ προοιμίου ναρκοθετημένο πεδίο που κληρονομήσαμε και τις ελάχιστες οι εναπομείνασες διεξόδους - δυνατότητες παρεμβάσεων , στο ζήτημα εισαγωγής-εκπαιδευσης οπως και σε πολλά άλλα ζητήματα θετικές παρεμβάσεις έχουν ήδη γίνει απο την πολιτική αλλά και στρατιωτική ηγεσία και θα συνεχισθούν




ΠΑΣΣΑΚΟΣ Σ.

Πριν λίγους μήνες  καλωσόρισα ως πρόεδρος της ΠΕΑΛΣ τους νέους δοκίμους Σημαιοφόρους ΛΣ για την επιτυχία τους να εισαχθούν με το σύστημα των Πανελλαδικών εξετάσεων  σε έναν οργανισμό με επιτυχή δράση 100 ετών, one-stop shop, ζητούμενο για τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, με εξειδικευμένα στελέχη, μεγάλη τεχνογνωσία και εμπειρία αλλά και τεράστια προσφορά στην κοινωνία ,στην ασφάλεια στη ναυτιλία-ναυτικό ευχόμενος παράλληλα  η νέα αυτή διαδικασία εισαγωγής στο Σώμα των νέων Αξιωματικών ΛΣ και Λιμενοφυλάκων, η στρατιωτική και ακαδημαϊκή εκπαίδευση και τα εφόδια που θα αποκτήσουν στις σχόλες του Πολεμικού Ναυτικού κατά τα 4 έτη φοίτησής τους στην ΣΝΔ και τα 2 έτη στην ΣΜΥΝ αντίστοιχα να είναι αντάξια του υψηλού επιπέδου που διέκρινε έως σήμερα τα στελέχη ΛΣ .

Δυστυχώς ακόμα και σήμερα επιμένω ότι κάποιοι χωρίς καμιά ιδιαίτερη μελέτη , χωρίς ουσιαστική διαβούλευση επέλεξαν την εισαγωγή των στελεχών Λ.Σ. μέσω Πανελληνίων Εξετάσεων, μόνο και μόνο για λόγους μικροπολιτικούς και μικροσυνδικαλιστικούς και όχι γιατί η εν λόγω μεταρρύθμιση θα αναβάθμιζε και προσέφερε στα στελέχη και το Σώμα και φυσικά  ακόμη και σήμερα αρνούμαι να δεχτώ επιχειρήματα ,τα οποία δυστυχώς χειροκροτήθηκαν τόσο από συνδικαλιστές οσο και εκ των έσω του ΛΣ υπηρεσιακούς παράγοντες , που οδήγησαν στην αναγκαιότητα αυτής της μεταρρύθμισης .
Παραμένουν  δε νωπές στη μνήμη μου οι εκφράσεις απαξίωσης του μέχρι πρότινος συστήματος εισαγωγής στο Σώμα, η προσπάθεια απαξίωσης των ικανοτήτων των στελεχών Λ.Σ., η απαξίωση του Λ.Σ. με δημόσιες τοποθετήσεις όπως:

"Μόνο με τις πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή στις σχολές του Λιμενικού Σώματος θα κλείσουμε την πόρτα στους ημετέρους"....,
"Μόνο με τις πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή στις σχολές του Λιμενικού Σώματος θα κλείσουμε την πόρτα στην αναξιοκρατία που κυριαρχούσε όλα αυτά τα χρόνια"....
"Μόνο με τις πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή στις σχολές του Λιμενικού Σώματος θα αναβαθμίσουμε την ποιότητα των στελεχών."....
"Μόνο με τις πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή στις σχολές του Λιμενικού Σώματος και νέα προγράμματα σπουδών τα νέα στελέχη του Σώματος θα μπορούν να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες και προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει σήμερα το Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ."....

Μάλιστα από το βήμα της Βουλής έφτασαν στο σημείο να μας χαρακτηρίσουν  ως ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΣ και ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΥΣ ενώ είδαμε ακόμα και συνδικαλιστές του ΛΣ να χειροκροτούν τις Πανελλήνιες εξετάσεις και να καλωσορίζουν τους νέους δοκίμους γιατί όπως δημόσια δήλωσαν θα ενισχύσουν το συνδικαλιστικό τους κίνημα.

Δυστυχώς για άλλη μια φορά κορυφαία θεσμικά ζητήματα που αφορούν στο Λιμενικό Σώμα και τα στελέχη του, όπως η εισαγωγή στο Σώμα, η στρατιωτική - ακαδημαϊκή εκπαίδευσή τους και η ιεραρχική εξέλιξη τους αποτέλεσαν και αποτελούν  θύματα μικροσυνδικαλιστικών και μικροπολιτικών λόγων, της προσωπικής και υπηρεσιακής ανέλιξης κάποιων, της ψηφοθηρίας, λίγων άσχετων και «εξαρτημένων» της καρέκλας κι όχι μόνο, που δυστυχώς στήριξαν αυτή την μεταρρύθμιση όπως την ονόμασαν , στο πλαίσιο της τακτικής δημιουργίας νομοσχεδίων κατώτερα των περιστάσεων και των αναγκών μας, οδηγώντας το Λιμενικό Σώμα και τα στελέχη του πίσω, ανοίγοντας το δρόμο για την αλλαγή της δομής του ΛΣ, την απαξίωση του, του «πλήρους ελέγχου μας», την πολιτικοποίησή του, την θεσμική εκτροπή .

Προφανώς σε αυτό το πλαίσιο γκρεμίσματος ότι ήταν όρθιου εντάσσεται και το γκρέμισμα του «ναού» των Αξιωματικών ΛΣ δηλαδή της ακαδημαϊκής τους εκπαίδευσης σε πανεπιστήμια, πολυτεχνικές σχολές και ΑΕΝ και της κατόπιν φοίτησής τους στη σχολή ΣΝΔ, που αποτελούν σημαντικό μέρος της ιστορίας τους, την περηφάνια τους, τα εχέγγυα να διοικούν το ΛΣ και το διαχρονικά υψηλό ακαδημαϊκό επίπεδο και τον επαγγελματισμό των και δεν επεκτείνομαι στην απαξίωση -υποβάθμιση της ιεραρχικής τους εξέλιξης και όχι μόνο .

Να σημειωθεί ότι από την ψήφιση πριν 3 χρόνια της μεταρρύθμισης αυτής όχι μόνο δεν υπήρξε σοβαρή προσπάθεια των εμπνευστών της και των υποστηρικτών της  για τη δημιουργία σχολών του ΛΣ και για κατάλληλη κτιριακή υποδομή , ενώ η εκπαιδευτική ύλη, το κατάλληλο εκπαιδευτικό πρόγραμμα , ο Κανονισμός Εκπαίδευσης και εκπαιδευτικό προσωπικό, που αποτελούν βασικότερα αιτήματά μας ,εχέγγυα και προαπαιτούμενα για την επιχειρούμενη μεταρρύθμιση τελούν υπό αμφισβήτηση και ανεφάρμοστα  .

Κι ενώ η επένδυση στη βασική εκπαίδευση και τη συνεχιζόμενη κατάρτιση του προσωπικού αποτελεί υποχρέωση υψηλής προτεραιότητας με πολλαπλά οφέλη για τα ίδια τα στελέχη, το Λιμενικό Σώμα και εν τέλει για το ελληνικό κράτος κι ενώ για την επίτευξη του στόχου και την υλοποίηση του οράματος των Στελεχών του Λ.Σ –ΕΛ .ΑΚΤ. για βελτιστοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών σε εθνικό (κεντρικό και τοπικό), ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο απαιτείται συστηματική και μεθοδευμένη δουλειά σε συνδυασμό με την κατάλληλη αξιοποίηση των τυχόν προσφερόμενων δυνατοτήτων και ευκαιριών , η μοναδική προσπάθεια που είδαμε και η οποία έρχεται να επιβεβαιώσει την ΠΕΑΛΣ για τις επανειλημμένες παρεμβάσεις μας αυτά τα 4 τελευταία χρόνια αναφορικά με τις επιφυλάξεις μας ως προς τα προαπαιτούμενα για την επιτυχή εισαγωγή μέσω Πανελληνίων και την επιτυχή φοίτηση και αποφοίτηση νέων στελεχών ΛΣ. , είναι προχειρότητα και απαξίωση για την ρύθμιση ζητημάτων φοίτησης στις Παραγωγικές Σχολές του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. , όπως έξυπνα τις ονομάζουν και λειτουργίας τους, τη μεταφορά της έδρας της Σχολής Δοκίμων Λιμενοφυλάκων στις εγκαταστάσεις της Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού στο Σκαραμαγκά Αττικής, τη δυνατότητα επέκτασης της χρονικής διάρκειας και για τις εκπαιδευτικές σειρές 2020-21 ,έναν κανονισμό-εκπαιδευτική ύλη που δεν αξίζει σχολιασμού καθώς και τη δυνατότητα σίτισης και διαμονής των Δοκίμων Λιμενοφυλάκων εκτός των εγκαταστάσεων της Σχολής.

Πέραν των επανειλημμένων παρεμβάσεων μας αυτά τα 4 τελευταία χρόνια αναφορικά με τις επιφυλάξεις μας ως προς τα προαπαιτούμενα για την επιτυχή εισαγωγή μέσω Πανελληνίων και την επιτυχή φοίτηση και αποφοίτηση νέων στελεχών ΛΣ. , επανειλημμένες ήταν και οι αναφορές μας στο μεγάλο κενό που θα δημιουργούσε η εισαγωγή στελεχών ΛΣ μέσω Πανελληνίων, τόσο χρονικά όσο και σε αριθμό και ειδικότητες, μέχρι την αποφοίτηση των Αξιωματικών ΛΣ και Λ/Φ από τις Σχολές, προκαλώντας σε συνδυασμό με την παροχή άνευ μελέτης και υπηρεσιακού αντικρίσματος χορήγηση βαθμών αλλά και την ήδη μειωμένη οργανική δύναμη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., .τεράστια προβλήματα στην στελέχωση και στις Υπηρεσίες του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ..

Δεν άκουσαν ούτε την πρόταση περί αύξησης του ποσοστού εισαγωγής Αξιωματικών ΛΣ, προερχομένων από ΑΕΝ στο 40%, λόγω επιτακτικών, υπηρεσιακών αναγκών ,ούτε την πρόταση- αναγκαιότητα τοποθέτησης Διοικητή στην Σχολή Δοκίμων Λιμενοφυλάκων στο βαθμό του Πλοιάρχου ΛΣ. και τοποθέτησης Διοικητή στη Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων ΛΣ στο βαθμό του Αρχιπλοιάρχου ΛΣ. δίνοντας τουλάχιστον κύρος στην αποτυχία τους .

Μάλιστα στο πλαίσιο της πάγιας τακτικής τους με τα λόγια να χτίζουν ανώγια και κατώγια είχαν την φαεινή ιδέα οτι μπορούν αναλάβουν την εκπαίδευση των νέων δοκίμων μόνο αξιωματικοί ΛΣ απόφοιτου ΑΕΝ χωρίς να προβληματιστούν έστω και για το από που αυτοί θα αντληθούν .

Δυστυχώς, είμαστε αναγκασμένοι να αποδεχτούμε ότι, με το εκ προοιμίου ναρκοθετημένο πεδίο από την προηγούμενη Πολιτική Ηγεσία ελάχιστες είναι οι εναπομείνασες διέξοδοι - δυνατότητες παρεμβάσεων από τη νέα Πολιτική Ηγεσία, παρά ταύτα αν δε υπάρξουν γρήγορα πρωτοβουλίες τουλάχιστον διορθωτικών παρεμβάσεων η αποτυχία θα είναι ιστορική με ότι αυτό συνεπάγεται για το ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ., τα στελέχη ΛΣ , τη Ναυτιλία , την ασφάλεια και τους συμπολίτες μας.

Εφιστώ την προσοχή και προειδοποιώ  ότι στο ΛΣ υπάρχει και ο τίτλος-βαθμός των διαχρονικών «οραματιστών εισηγητών», που συνήθως προτείνουν για να διατηρήσουν και να δικαιολογήσουν τη θέση που κατέχουν και άλλοτε εκμεταλλεύονται την καλύτερη συγκυρία Ηγεσιών – Στρατιωτικών και ιδιαίτερα Πολιτικών, προκειμένου να πείσουν και να «περάσουν» τις σχετικές ασύμβατες και απαράδεκτες για τη δομή του ΛΣ «μελέτες» των ,το αποτέλεσμα των οποίων, όπως εχει σε όλα τα επίπεδα αποδειχθεί , είναι πάντα είναι αντίθετο των προσδοκιών των εισηγητών, δηλαδή η επαγγελματική και κοινωνική υποβάθμιση επί της ουσίας όλων μας αλλά και του ΛΣ!

Η εκπαίδευση πρέπει να σου δίνει τα εχέγγυα να φέρεις αξίωμα, το οποίο θα πρέπει να έχει αξία, και για να έχει αξία σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να διακρίνεται από ένα ορθολογικό πλαίσιο ιεραρχικής δομής και ορθής και δίκαιης μετάθεσης του στελέχους.

Η ΠΕΑΛΣ παρότι εμμένει στην αρχική της τοποθέτηση,  αναγνωρίζει ότι το σημερινό σύστημα είναι σχεδόν αδύνατο πλέον να αλλάξει στο σύνολό του αλλά θεωρεί ότι μπορεί να γίνουν αλλαγές όπως η αποφοίτηση ειδικότητας πλοιάρχων -μηχανικών από τη ΣΝΔ μέσω εισαγωγής τους απο Πανελλήνιες εξετάσεις και παράλληλα εισαγωγή στελεχών στο ΛΣ ολων των άλλων απαραίτητων ειδικοτήτων-γνώσεων  αποφοίτων ΑΕΙ  -πολυτεχνικών ιδρυμάτων μέσω ΑΣΕΠ και εκπαίδευσή τους στις αντίστοιχες σχολές ειδικοτήτων των ΕΔ.και ως προς αυτά είμαστε έτοιμοι να υποβάλλουμε αναλυτικά τις προτάσεις μας προς υποβοήθηση των πρωτοβουλιών του υπουργού για την επίτευξη των κοινών μας ,όπως έχουμε διαπιστώσει από τις εξαγγελίες του υπουργού ,


Για την πλήρη ενημέρωσή σας ακολουθεί αναλυτικά το σημερινό πλαίσιο εισαγωγής-εκπαίδευσης,  το οποίο αν και η σημερινή πολιτική ηγεσία εξετάζει την τροποποιηση του σε οτι πλεον ειναι εφικτο , θα είχε ιδιαίτερη αξια εάν σε όλα τα επίπεδα του , γνωρίζαμε την πίστη και πλήρη εφαρμογή του για την επίτευξη του στόχου δηλαδή αποφοίτων Δοκίμων , αντίστοιχα και  αντάξιων  του υψηλού επιπέδου που διέκρινε έως σήμερα τα στελέχη ΛΣ .:
Τα συμπεράσματα δικα σας .

 ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΕΑΛΣ
ΠΑΣΣΑΚΟΣ Π. ΣΠ.




ΠΗΓΗ HCG.GR :
H εκπαίδευση στις Σχολές του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής έχει ως στόχο την κατάλληλη θεωρητική και πρακτική κατάρτιση καθώς και την ηθική και στρατιωτική αγωγή των στελεχών του, ώστε με εφόδια γνώσεις και ικανότητες καθώς και κατάλληλες σωματικές και ψυχικές ιδιότητες να συμβάλλουν στην επίτευξη της αποστολής του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής.

Η εισαγωγή σπουδαστών στη Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (Σ.Δ.Σ.Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ.) γίνεται με το σύστημα των εισαγωγικών εξετάσεων σε πανελλαδικό επίπεδο, σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις.

Η Σχολή λειτουργεί στις εγκαταστάσεις της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων του Πολεμικού Ναυτικού και η φοίτηση διαρκεί τέσσερα (04) χρόνια. Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης, οι Δόκιμοι διαμένουν και σιτίζονται εντός της Σχολής.

H Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (Σ.Δ.Σ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.) είναι εκπαιδευτικό ίδρυμα του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, ισότιμο με τα ιδρύματα του πανεπιστημιακού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης. Σκοπός λειτουργίας της Σ.Δ.Σ.Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. είναι να παρέχει στο Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. μόνιμους Αξιωματικούς, με κατάλληλη εκπαίδευση και αγωγή για την κάλυψη των αναγκών του, να παράγει γνώση και να προάγει την έρευνα περί την λιμενική, ναυτική, ναυτιλιακή επιστήμη και τεχνολογία και να υποστηρίζει το επιχειρησιακό έργο του Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ., με τα μέσα και το προσωπικό που διαθέτει.

Οι Δόκιμοι Σημαιοφόροι Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. κατά τα δύο (2) πρώτα έτη εκπαιδεύονται ενιαία σε γνωστικά αντικείμενα αρμοδιότητας Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ., ενώ από το τρίτο (3ο) έτος κατανέμονται σε ειδικότητες Κυβερνητών Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. και Μηχανικών Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ.

Μετά την αποφοίτησή τους από τη Σχολή, οι Δόκιμοι ονομάζονται Σημαιοφόροι Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής και εντάσσονται στο προσωπικό του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής.

Η εκπαιδευτική της οργάνωση και λειτουργία ρυθμίζεται από τον παρόντα οργανισμό και από την κείμενη νομοθεσία.3. Η φοίτηση στη Σ.Δ.Σ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. είναι τετραετής.4. Κατά το πρώτο έτος εφαρμογής των διατάξεων του παρόντος εισάγονται στη Σ.Δ.Σ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. μόνο ιδιώτες.Άρθρο 2Εισαγωγή στη Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής

1. Η εισαγωγή σπουδαστών στη Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής (Σ.Δ.Σ.Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ.) γίνεται με το σύστημα των εισαγωγικών εξετάσεων σε πανελλαδικό επίπεδο, σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις.
2. Ο αριθμός των εισακτέων στη Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής ΕΦΗΜΕΡΙ∆ΑΤΗΣΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣΤΗΣΕΛΛΗΝΙΚΗΣ∆ΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣE7 Αυγούστου 2018ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟΑρ. Φύλλου1459439ΕΦΗΜΕΡΙ∆Α TΗΣΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ9440Τεύχος Α’ 145/07.08.2018καθορίζεται, κατ’ έτος, με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μετά από εισήγηση του Αρχηγού του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και του Αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, αφού ληφθούν υπόψη τόσο οι κενές οργανικές θέσεις που υπάρχουν κατά την προκήρυξη των εξετάσεων όσο και εκείνες που πρόκειται να κενωθούν μέχρι το τέλος του επόμενου της έναρξης της εκπαιδευτικής περιόδου έτους, σε συνδυασμό με τις υφιστάμενες ανάγκες του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και τις διαθέσιμες υποδομές της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων.
3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ρυθμίζονται τα ποσοστά ανά κατηγορία των υποψηφίων, το ποσοστό των προερχομένων υποχρεωτικά ισάριθμα ανά κατηγορία από τους εν ενεργεία μόνιμους Ανθυπασπιστές, Υπαξιωματικούς Λ.Σ - ΕΛ.ΑΚΤ. και Λιμενοφύλακες που εισάγονται στη Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ., τα προσόντα, οι ειδικές κατηγορίες υποψηφίων, οι προϋποθέσεις πρόσληψης και κατάταξης που πρέπει να πληρούν οι υποψήφιοι, οι απαιτούμενες πρακτικές δοκιμασίες και κάθε άλλο σχετικό θέμα.
Ο διαγωνισμός για την εισαγωγή σπουδαστών στη Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. προκηρύσσεται με απόφαση του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.Άρθρο 3Σκοπός λειτουργίαςΣκοπός λειτουργίας της Σ.Δ.Σ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. είναι να παρέχει στο Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. μόνιμους Αξιωματικούς, με κατάλληλη εκπαίδευση και αγωγή για την κάλυψη των αναγκών του, να παράγει γνώση και να προάγει την έρευ-να περί την λιμενική, ναυτική, ναυτιλιακή επιστήμη και τεχνολογία και να υποστηρίζει το επιχειρησιακό έργο του Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ., με τα μέσα και το προσωπικό που διαθέτει.

Άρθρο 4 Αποστολή Σχολής Δοκίμων ΣημαιοφόρωνΛ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.Η αποστολή της Σχολής Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής είναι:α. Να παράγει και να μεταδίδει τη γνώση στους σπουδαστές της, με την έρευνα και τη διδασκαλία της λιμενικής, ναυτικής, ναυτιλιακής επιστήμης και τεχνολογίας καθώς και των συναφών θεωρητικών, θετικών και εφαρμοσμένων επιστημών και να παρέχει υποστήριξη στην ελληνική εμπορική ναυτιλία,β. να αναπτύσσει τις στρατιωτικές και αστυνομικές αρετές και τη στρατιωτική και αστυνομική αγωγή, ώστε να διαμορφώνει Αξιωματικούς του Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. με στρατιωτική και αστυνομική συνείδηση, μόρφωση ανώτατου επιπέδου, καθώς και κοινωνική, πολιτιστική και πολιτική παιδεία και αγωγή, παρέχοντας τους τα εφόδια για να καταστούν ικανοί ηγέτες με άρτια επαγγελματική και επιστημονική κατάρτιση,γ. να οργανώνει Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) και Ερευνητικά Προγράμματα σε θέ-ματα Λιμενικής, Ναυτικής, Ναυτιλιακής Επιστήμης και Τεχνολογίας, σε συνεργασία με Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της ημεδαπής, σύμφωνα με τις διαδικασίες και προϋποθέσεις που καθορίζονται στις κείμενες δι-ατάξεις.Άρθρο 5Είδη Εκπαίδευσης - Αγωγή
1.
Στη Σ.Δ.Σ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. παρέχεται ακαδημαϊκή και στρατιωτική, αστυνομική εκπαίδευση.Επιπλέον, για τις κατευθύνσεις Κυβερνητών Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. και Μηχανικών Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. παρέχεται πρακτι-κή εκπαίδευση, προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις του Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ.α. Η ακαδημαϊκή εκπαίδευση αφορά στην επιστημο-νική γνώση των αντικειμένων των θετικών, εφαρμοσμέ-νων, τεχνολογικών, κοινωνικών, ανθρωπιστικών και θεω-ρητικών επιστημών, οι οποίες διδάσκονται στη Σχολή και στην οποία υπάγονται όλα τα μαθήματα επιστημονικού χαρακτήρα τα οποία υποστηρίζουν γνωστικά τη θεωρη-τική και πρακτική στρατιωτική -αστυνομική και λιμενική εκπαίδευση.
β. Η στρατιωτική και αστυνομική εκπαίδευση αφορά στις θεωρητικές, τεχνικές και πρακτικές γνώσεις και δε-ξιότητες, καθώς και στην πρακτική εξάσκηση και εφαρ-μογή της στρατιωτικής και αστυνομικής επιστήμης και τεχνολογίας στο οικείο επιχειρησιακό περιβάλλον.
γ. Η λιμενική, ναυτική και ναυτιλιακή εκπαίδευση αφορά στις θεωρητικές, τεχνικές και πρακτικές γνώσεις και δεξιότητες, καθώς και στην πρακτική εξάσκηση και εφαρμογή της λιμενικής, ναυτικής, ναυτιλιακής επιστή-μης και τεχνολογίας στο οικείο επιχειρησιακό περιβάλ-λον που αφορούν και στην υποστήριξη της Ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας.

2. Στη Σ.Δ.Σ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. καλλιεργείται αδιαλείπτως η στρατιωτική και αστυνομική αγωγή, ως απαραίτητο στοιχείο της ιδιότητας του Λιμενικού.

3. Στη Σ.Δ.Σ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. δύνανται να οργανώνονται και να λειτουργούν Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπου-δών (Π.Μ.Σ.) σε θέματα Λιμενικής, Ναυτικής, Ναυτιλιακής επιστήμης και τεχνολογίας και σε γνωστικά αντικείμενα σχετικά με τις εκπαιδευτικές, ερευνητικές και λειτουργι-κές ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων, Σωμάτων Ασφα-λείας και της Εθνικής Άμυνας της χώρας, σε συνεργασία με Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της ημεδαπής, σύμ-φωνα με την κείμενη νομοθεσία.

4. Η Σ.Δ.Σ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., πέραν των ανωτέρω, δύναται:α. Να διοργανώνει επιμορφωτικά σεμινάρια,β. να εκπαιδεύει, από κοινού με άλλα ισότιμα ιδρύματα του εσωτερικού και εξωτερικού, σπουδαστές ή Αξιωμα-τικούς σε κοινά προγράμματα προπτυχιακών ή μεταπτυ-χιακών σπουδών και έρευνας, σε γνωστικά αντικείμενα λιμενικού, ναυτικού και ναυτιλιακού ενδιαφέροντος,γ. να ανταλλάσσει σπουδαστές με ισότιμα ιδρύματα της ημεδαπής ή της αλλοδαπής και Διδακτικό - Εκπαι-δευτικό Προσωπικό με Α.Σ.Ε.Ι. ή Α.Ε.Ι. της αλλοδαπής στο πλαίσιο εκπαιδευτικών προγραμμάτων της πα-ρεχόμενης στρατιωτικής, αστυνομικής, ακαδημαϊκής και λιμενικής, ναυτικής, ναυτιλιακής εκπαίδευσης και επιμορφωτικών σεμιναρίων, ΕΦΗΜΕΡΙ∆Α TΗΣΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ9441Τεύχος Α’ 145/07.08.2018δ. να συνεργάζεται με Α.Ε.Ι., με ερευνητικά κέντρα και διεθνείς οργανισμούς σε θέματα έρευνας, στο πλαί-σιο των διπλωματικών και ερευνητικών εργασιών, των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών σπουδών και εφαρ-μοσμένης έρευνας αστυνομικού χαρακτήρα λιμενικής καθώς και ναυτικής και ναυτιλιακής επιστήμης.]\

5. Μέρος της εκπαίδευσης μπορεί να πραγματοποιείται σε υπηρεσίες του Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. και συναφείς με το έργο του υπηρεσίες, σε σκάφη του Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ., Πολεμικά πλοία του Πολεμικού Ναυτικού, Ανώτατα Εκπαιδευτι-κά Ιδρύματα, και σε ομόλογες σχολές της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, κατόπιν έγκρισης του Αρχηγού Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. και του Αρχηγού Γενικού Επιτελείου Ναυτικού όσον αφορά σε Πολεμικά Πλοία και Υπηρεσίες του Πο-λεμικού Ναυτικού.
Άρθρο

6  Υπαγωγή - Έδρα1. Η εποπτεία στη Σ.Δ.Σ.Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ., σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και τον παρόντα οργανισμό, ασκεί-ται από τους Υπουργούς Εθνικής Άμυνας (Υ.ΕΘ.Α.) και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (Υ.ΝΑ.Ν.Π.), δια του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (Γ.Ε.Ν.) και του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής (Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.) αντίστοιχα.2. Η Σ.Δ.Σ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. εδρεύει στις εγκαταστάσεις της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων (Σ.Ν.Δ.) στον Πειραιά.3. Η υλοποίηση της εκπαίδευσης είναι δυνατόν να πραγματοποιείται επ' ωφελεία της Σ.Δ.Σ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και σε άλλες μονάδες του Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ.

Άρθρο 7Αργίες - Ημέρα ΣχολήςΤα διαλαμβανόμενα για τις αργίες και την ημέρα Σχο-λής που αναφέρονται στο οργανισμό της Σ.Ν.Δ. ισχύουν και για τη Σ.Δ.Σ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.Κεφάλαιο Β ́Οργάνωση -Διοίκηση Σχολής

Άρθρο 8Συγκρότηση1. Η Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. συ-γκροτείται από:α. Τον Διοικητή.β. Τον Υποδιοικητή.γ. Το Επιτελείο.δ. Τις Τάξεις των Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ.2. Το Επιτελείο διαρθρώνεται ως ακολούθως:α. Διεύθυνση Σπουδών.β. Τμήμα Διοίκησης Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.γ. Τμήμα Εσωτερικών Λειτουργιών.δ. Διαχείριση Χρηματικού - Υλικού.3. Οι τάξεις των Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ έχουν ως εξής:α. Ιη Τάξη (α ́ ακαδημαϊκό έτος),β. ΙΙη Τάξη (β ́ ακαδημαϊκό έτος),γ. ΙΙΙη Τάξη (γ ́ ακαδημαϊκό έτος),δ. ΙVη Τάξη (δ ́ ακαδημαϊκό έτος).4. Στη Σ.Δ.Σ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. λειτουργεί και το Εκπαιδευτικό Συμβούλιο σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 15 του παρόντο;



Πιστοποίηση και αξιολόγηση εκπαιδευτών
1. Ως Επιτηρητές Τάξεων τοποθετούνται κατά προτεραιότητα Αξιωματικοί που έχουν αποφοιτήσει ευδόκιμα από Σχολείο Κατάρτισης Εκπαιδευτών και να έχουν πι-στοποιηθεί από την επιτροπή της παραγράφου 2.2. Συνιστάται επιτροπή πιστοποίησης εκπαιδευτών, η οποία αποτελείται από τον Διευθυντή Προσωπικού ως πρόεδρο, καθώς και τον Διευθυντή Σπουδών και τον Τμηματάρχη του Τμήματος Διοίκησης Δοκίμων Σημαιοφόρων, ως μέλη. Έργο της επιτροπής είναι η πιστοποίηση της καταλληλότητας ως Εκπαιδευτών των Επιτηρητών, που πρόκειται να υπηρετήσουν στη Σ.Δ.Σ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Για την παροχή της πιστοποίησης, λαμβάνεται υπόψη η γενική κατάσταση της υγείας και η αντοχή των υποψη-φίων κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας τους, η αποχή από αυτή για λόγους υγείας, η τυχόν αξιολόγησή τους με γενικό χαρακτηρισμό «εξαίρετο» και με επί μέρους βαθμολογίες που δεν είναι δυσμενείς για τον κατεχόμε-ΕΦΗΜΕΡΙ∆Α TΗΣΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ9445Τεύχος Α’ 145/07.08.2018νο βαθμό κατά τα τρία (3) τελευταία έτη, ο ζήλος και το ενδιαφέρον για το εκπαιδευτικό έργο, η πειθαρχία και γενικά η επαγγελματική κατάρτιση και η εγκυκλοπαι-δική μόρφωση, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του ατομικού τους φακέλου. Η επιτροπή συντάσσει σχετικό πρακτικό και υποβάλλει τις προτάσεις της δια της Διεύ-θυνσης Προσωπικού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. στον Αρχηγό Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., προκειμένου να αποφασίσει για τη μετάθεσή τους το αρμόδιο κατά περίπτωση συμβούλιο μεταθέσεων.
Οι μετατιθέμενοι στη Σ.Δ.Σ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. για άσκηση καθηκόντων Επιτηρητών Τάξεων μετεκπαιδεύονται σε σχολεία κατάρτισης εκπαιδευτών. Όσοι δεν αποφοιτούν ευδόκιμα μετατίθενται υποχρεωτικά, σύμφωνα με τον κανονισμό μεταθέσεων
.3. Το δεύτερο δεκαήμερο του μηνός Μαΐου κάθε έτους η επιτροπή αξιολογεί τους Επιτηρητές Τάξεων και υπο-βάλλει πρόταση, μέσω του Διευθυντή Σπουδών προς τη Διεύθυνση Προσωπικού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. για την τυχόν μετακίνησή τους. Η ως άνω αξιολόγηση και πρόταση της Επιτροπής για τους Αξιωματικούς αυτούς μπορεί να γίνεται και εκτάκτως, όταν κρίνεται αναγκαία η άμεση μετακίνηση του Αξιωματικού για υπηρεσιακούς λόγους.Κεφάλαιο Γ ́Θέματα εκπαίδευσης - διδακτικού καιεκπαιδευόμενου προσωπικούΆρθρο 22Γενική διάταξηΓια την εκπαίδευση και το διδακτικό και εκπαιδευό-μενο προσωπικό της Σ.Δ.Σ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. εφαρμόζονται οι διατάξεις του Κανονισμού Εκπαίδευσης (Κ.Ε.) της Σ.Δ.Σ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

Άρθρο 23Κανονισμός εκπαίδευσης
1. Ο Κανονισμός Εκπαίδευσης (Κ.Ε.) ρυθμίζει λεπτο-μερώς την οργάνωση και το πρόγραμμα σπουδών των Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
2. Ο Κ.Ε. περιλαμβάνει κυρίως:α. Τις εκπαιδευτικές περιόδους.β. Τα μαθήματα που διδάσκονται οι Δόκιμοι Σημαιο-φόροι Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. καθ' όλη τη διάρκεια φοίτησής τους στη Σ.Δ.Σ.Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ.γ. Τη διδακτέα ύλη κάθε μαθήματος θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης.δ. Το συνολικό αριθμό ωρών διδασκαλίας κάθε μαθή-ματος και τον τρόπο διενέργειας των εξετάσεων.ε. Τους εκπαιδευτικούς πλόες και τους θερινούς εκ-παιδευτικούς πλόες.στ. Την εξειδικευμένη επαγγελματική κατάρτιση.ζ. Το είδος και την έκταση της επιτελικής μελέτης - ερ-γασίας.
3. Ο Κ.Ε. υποβάλλεται σε τρία (03) αντίτυπα από τη Σ.Δ.Σ.Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. στο Γ.Ε.Ν., το οποίο επιφέρει τις κατά κρίση του αναγκαίες τροποποιήσεις και, στη συνέχεια, υπογράφεται κοινή εγκριτική απόφαση των Αρχηγών Γ.Ε.Ν. και Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. Το ένα αντίτυπο του Κ.Ε. αφότου εγκριθεί παραμένει στο Γ.Ε.Ν., το δεύτερο διαβιβάζεται στο Αρχηγείο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και το τρίτο επιστρέφεται στη Σχολή.
4. Οι σελίδες των αντιτύπων είναι σε ηλεκτρονική μορ-φή, αριθμημένες και μονογράφονται από τους Αρχηγούς Γ.Ε.Ν. και Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και δεν επιτρέπεται εκ των υστέ-ρων να γίνει οποιαδήποτε προσθήκη ή διόρθωση.
5. α. Πρωτοβουλία αντικατάστασης ή τροποποίησης του ισχύοντος Κ.Ε. μπορεί να προκαλείται είτε από την ίδια τη Σ.Δ.Σ.Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. είτε από το Αρχηγείο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.β. Τροποποιήσεις ή προσθήκες μπορεί να γίνονται στον ισχύοντα Κ.Ε. με αντικαταστάσεις ολόκληρων των σχετικών σελίδων, οι οποίες λαμβάνουν τους αριθμούς των παλαιών. Εάν οι νέες σελίδες είναι περισσότερες των παλαιών γίνεται χρήση γραμμάτων σε συνδυασμό με τους αριθμούς σελίδων, με τέτοιο τρόπο, ώστε η γενική αρίθμηση να μη μεταβληθεί.
6. Όλες οι εγκριτικές ή τροποποιητικές αποφάσεις του Κ.Ε. τηρούνται από τη Σ.Δ.Σ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. σε ειδικό αρχείο.

Άρθρο 24Διδακτικό προσωπικό
1. Η διδασκαλία των μαθημάτων που περιγράφονται στον Κ.Ε. γίνεται από διδακτικό προσωπικό, το οποίο μπορεί να αποτελείται από μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμά-των, καθηγητικό προσωπικό Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαί-δευσης (Α.Ε.Ι.-Τ.Ε.Ι. ή Α.Σ.Ε.Ι.) της ημεδαπής ή της αλλοδα-πής γενικά, καθηγητές Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.), από δικαστικούς λειτουργούς, από εν ενεργεία στελέχη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ή στελέχη Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας, ιδιώτες επιστήμονες, τεχνικούς και καθηγητές ξένων γλωσσών. Η πρακτική και ειδική εκπαίδευση των Δοκίμων γίνεται με καθοδήγηση από κατάλληλο εκπαιδευτικό προσωπικό.
2. Ο διορισμός του διδακτικού προσωπικού στη Σ.Δ.Σ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. γίνεται, με απόφαση του Υπουργού Άμυνας, ύστερα από πρόταση των Αρχηγών του Πολε-μικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής κατά την έναρξη της εκπαιδευτικής περι-όδου. Με την ίδια απόφαση ορίζονται και αναπληρωμα-τικοί καθηγητές. Σε κάθε καθηγητή μπορεί να ανατίθεται η διδασκαλία ενός ή περισσότερων μαθημάτων.
3. Για το διορισμό του διδακτικού προσωπικού απα-ραίτητη προϋπόθεση είναι η κατοχή τίτλου σπουδών ελληνικού ή ισότιμου αναγνωρισμένου αλλοδαπού Πα-νεπιστημίου που να ανταποκρίνεται στο γνωστικό αντι-κείμενο των μαθημάτων που διδάσκονται στη Σχολή. Επιπρόσθετα, συνεκτιμάται η κατοχή μεταπτυχιακού τίτ-λου σπουδών και διδακτορικού διπλώματος ελληνικού ή ισότιμου αλλοδαπού αναγνωρισμένου Πανεπιστημίου, η υπηρεσιακή - επαγγελματική εμπειρία, η διδακτική ικανότητα και εμπειρία καθώς και η συγγραφή εργα-σιών και συγγραμμάτων σχετικών με το διδασκόμενο αντικείμενο.
4. Για το διορισμό καθηγητικού προσωπικού Ιδρυμά-των Ανώτατης Εκπαίδευσης (Α.Ε.Ι.-Τ.Ε.Ι. ή Α.Σ.Ε.Ι.) της ημεδαπής ή της αλλοδαπής και Διδακτικού Ερευνητι-κού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) απαραίτητη είναι η κατοχή διδακτορικού διπλώματος και η συνάφεια του εν γένει ΕΦΗΜΕΡΙ∆Α TΗΣΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ9446Τεύχος Α’ 145/07.08.2018ερευνητικού, επιστημονικού ή καλλιτεχνικού έργου των υποψηφίων με το γνωστικό αντικείμενο της προς πλήρωση θέσης. Η προϋπόθεση κατοχής διδακτορικού διπλώματος για κατάληψη θέσης καθηγητή δεν ισχύει προκειμένου περί γνωστικού αντικειμένου εξαιρετικής και αδιαμφισβήτητης ιδιαιτερότητας, για τα οποία δεν είναι δυνατή ή συνήθης, η εκπόνηση διδακτορικής δια-τριβής κατά τους κανόνες της οικείας τέχνης ή επιστήμης (lege artis). Στην περίπτωση του προηγούμενου εδαφίου, προϋπόθεση για την επιλογή αποτελεί το αναγνωρισμέ-νο έργο με βραβεύσεις σε εθνικούς και διεθνείς διαγω-νισμούς, η συμμετοχή σε εθνικές και διεθνείς εκθέσεις και γενικώς η εθνική και διεθνής αναγνώριση του έργου.
5. Το διδακτικό προσωπικό της Σ.Δ.Σ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. δύ-ναται να συμπληρώνεται με Αξιωματικούς των Ενόπλων Δυνάμεων, του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ, και των Σωμάτων Ασφαλεί-ας, εν ενεργεία ή εν αποστρατεία ή με ιδιώτες.
6. Για το διορισμό εν ενεργεία Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ως διδακτικό προσωπικό δύναται να λαμβάνονται υπόψη τα εξής:α. Η κατοχή πτυχίου Πανεπιστημίου, συμπεριλαμβα-νομένου και του μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου, σχετικού με το διδασκόμενο μάθημα.β. Η υπηρεσιακή - επαγγελματική εμπειρία, η διδακτική ικανότητα καθώς και η συγγραφή εργασιών και συγγραμ-μάτων σχετικών με το διδασκόμενο αντικείμενο.γ. Ο χαρακτηρισμός ως «εξαίρετος» κατά τα τελευταία τρία (3) έτη, η ευμενής κρίση από τα αρμόδια Συμβούλια κατά την τελευταία κρίση και η ανυπαρξία πειθαρχικών παραπτωμάτων και ποινικών καταδικών.δ. Η παρακολούθηση σεμιναρίων σχετικών με την εκπαίδευση εκπαιδευτών ενηλίκων αναγνωρισμένου Οργανισμού ή η αποφοίτηση από Τμήμα Επαγγελματι-κής Μετεκπαίδευσης Επιτελών ή αντίστοιχου επιπέδου, αναγνωρισμένη Σχολή ή Σχολείο.
7. Τα εν ενεργεία στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και τα στελέχη Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας δικαιούνται της αποζημίωσης διδασκαλίας ανεξάρτητα του ωραρίου στο οποίο αυτή παρέχεται.
8. Για το διορισμό εν αποστρατεία λιμενικών, αστυνο-μικών και εν γένει στρατιωτικών ως διδακτικό προσω-πικό απαιτείται να έχουν αποστρατευθεί ως «ευδοκίμως τερματίσαντες» τη σταδιοδρομία τους και να διαθέτουν διδακτική ικανότητα και επαγγελματική εμπειρία στο δι-δασκόμενο μάθημα σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παρ. 6. Το διδακτικό προσωπικό εν συντάξει στελεχών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. υπόκειται στις διατάξεις περί αμοιβής ή μη που αφορούν στους συνταξιούχους.

9. Το διδακτικό προσωπικό που δεν προέρχεται από στελέχη του Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ, στελέχη Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας πρέπει να έχει την ελληνική ιθα-γένεια ή ιθαγένεια κράτους μέλους της Ε.Ε. και να μην έχει στερηθεί τα πολιτικά του δικαιώματα.
10. Για το διορισμό ιδιωτών ως διδακτικό προσωπικό πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα αναφερόμενα στις πε-ριπ. α, β και δ της παρ. 6 και να μην υπάρχει καταδίκη σε τέλεση κάποιου αδικήματος.

11. Όλο το ως άνω αναφερόμενο διδακτικό προσωπι-κό αξιολογείται στο τέλος κάθε ακαδημαϊκού εξαμήνου από Επιτροπή που αποτελείται από Αξιωματικούς και ορίζεται με απόφαση του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., στην οποία καθορίζονται η συγκρότηση και το έργο της, λαμ-βανομένων υπόψη των προτάσεων - διαπιστώσεων του Διοικητή της Σ.Δ.Σ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., σύμφωνα με τα έντυπα αξιολόγησης διδακτικού προσωπικού που συμπληρώ-νονται από τους εκπαιδευόμενους μετά τη λήξη των τα-κτικών γραπτών εξετάσεων. Ο τύπος και το περιεχόμενο του εντύπου αξιολόγησης καθορίζεται με διαταγή του Διοικητή της Σ.Δ.Σ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. κατόπιν εισήγησης της Διεύθυνσης Σπουδών.
12. Η παύση μελών του διδακτικού προσωπικού είναι δυνατή, εάν προκύπτουν σοβαροί λόγοι, των οποίων η ύπαρξη βεβαιώνεται με απόφαση των αρμόδιων οργά-νων της Σ.Δ.Σ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και στη συνέχεια εκδίδεται διαταγή από το Γ.Ε.Ν., η οποία διαβιβάζεται στο Αρχη-γείο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Επίσης, δύναται να εφαρμόζονται οι αντίστοιχες διατάξεις του οργανισμού της Σ.Ν.Δ. για το διδακτικό προσωπικό.
13. Κατά τη διάρκεια του Θερινού Εκπαιδευτικό Πλου (Θ.Ε.Π.) με εμπορικό πλοίο, τα προβλεπόμενα από τον Κ.Ε. μαθήματα διδάσκονται από τους συνοδεύοντες τους Δοκίμους Σημαιοφόρους Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., Αξιωματικούς και από τους Αξιωματικούς Εμπορικού Ναυτικού που υπη-ρετούν στο πλοίο, οι οποίοι διορίζονται με ωριαία αντι-μισθία με απόφαση του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Η εξέταση των μαθημάτων ορίζεται στον Κ.Ε.1
14. Κατά την περίοδο της εξειδικευμένης επαγγελμα-τικής κατάρτισης, τα μαθήματα που προβλέπονται στον Κ.Ε. διδάσκονται από διδακτικό προσωπικό που υποδει-κνύεται από το Αρχηγείο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ και υπηρετεί σε υπηρεσίες του Αρχηγείου Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ή του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Ο διορισμός και η αποζημίωση αυτού καθώς και κάθε θέμα σχετικό με τις λεπτομέρειες διεξαγωγής της περιόδου εξειδικευμένης επαγγελματικής κατάρτισης καθορίζονται, με απόφαση του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

.15. Αν κατά τη θερινή περίοδο δεν πραγματοποιηθεί θερινός εκπαιδευτικός πλους, εξακολουθεί να παρέχεται στους Δοκίμους Σημαιοφόρους Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. εξειδικευ-μένη επαγγελματική κατάρτιση.16. Το εκπαιδευτικό προσωπικό οφείλει:α. να διδάσκει την ύλη που καθορίζεται από το γενικό και αναλυτικό πρόγραμμα της Σ.Δ.Σ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.,β. να χρησιμοποιεί τα οπτικοακουστικά μέσα της Σχο-λής, όταν τούτο κρίνεται αναγκαίο για την καλύτερη ανά-πτυξη του μαθήματος,γ. να καταβάλλει κάθε προσπάθεια για την προαγωγή της εκπαίδευσης και να εισηγείται αρμοδίως τη λήψη των αναγκαίων μέτρων,δ. να εξασφαλίζει την τάξη και την πειθαρχία στο δι-δακτήριο, κατά την ώρα της διδασκαλίας, και για κάθε παρεκτροπή Δοκίμου να ενημερώνει τον Διευθυντή Σπουδών,ε. να ειδοποιεί έγκαιρα τη Σχολή σε περίπτωση κω-λύματος,στ. να ενημερώνει τον Διευθυντή Σπουδών σχετικά με την πρόοδο των Δοκίμων και να εισηγείται την αντικατά-σταση, τροποποίηση και αναθεώρηση των εκπαιδευτι-ΕΦΗΜΕΡΙ∆Α TΗΣΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ9447Τεύχος Α’ 145/07.08.2018κών προγραμμάτων, με σκοπό την προσαρμογή αυτών στις εξελίξεις της επιστήμης,ζ. να συμμετέχει στη Γενική Συνέλευση του διδακτι-κού προσωπικού που συνέρχεται τακτικά κάθε τρίμηνο και έκτακτα όταν συντρέχει ειδικός λόγος, στην οποία παρίστανται τα μέλη του Εκπαιδευτικού Συμβουλίου, ο Διευθυντής Εκπαίδευσης Προσωπικού Λ.Σ. ΕΛ.ΑΚΤ. και ο Διοικητής της Σχολής. Η ημερομηνία και ο χώρος συνεδρίασης ορίζονται κάθε φορά με διαταγή του Διοι-κητή της Σχολής.

Άρθρο 25
Εκπαιδευτικό προσωπικό με Σύμβαση (Ε.Π.Σ.) και ωρομίσθιο εκπαιδευτικό προσωπικό
1. Η παροχή του διδακτικού - εκπαιδευτικού έργου μπορεί να συμπληρώνεται από Ειδικό Προσωπικό με Σύμβαση, (Ε.Π.Σ.) το οποίο προσκαλείται ή προσλαμ-βάνεται για τον σκοπό αυτό, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις περί συμβάσεων. Το Ε.Π.Σ. διακρίνεται στις παρακάτω κατηγορίες:α. Επισκεπτών Καθηγητών, οι οποίοι είναι Καθηγητές ή Αναπληρωτές Καθηγητές ή Επίκουροι Καθηγητές Α.Ε.Ι.-Τ.Ε.Ι. ή Α.Σ.Ε.Ι. της ημεδαπής ή της αλλοδαπής ή καθη-γητές άλλων εκπαιδευτικών και ερευνητικών ιδρυμάτων ή Α.Ε.Ν. της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, αντίστοιχων προσόντων, με ετήσια σύμβαση.β. Διδασκόντων, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, κατά τα προβλεπόμενα στην κείμενη νομοθεσία, όπως εκάστοτε ισχύει.γ. Ειδικών Επιστημόνων, οι οποίοι είναι κάτοχοι διδα-κτορικού διπλώματος, με ετήσια σύμβαση.
2. Αρμόδιο όργανο για την εκλογή και επιλογή του Ε.Π.Σ. είναι το Εκπαιδευτικό Συμβούλιο.
3. Η εκλογή και επιλογή του Ε.Π.Σ. πραγματοποιείται, κατόπιν προκήρυξης από τον Διοικητή της Σχολής στην οποία καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις πρό-σληψης.
4. Η πρόσληψη των διδασκόντων βάσει των κείμενων διατάξεων και των Ειδικών Επιστημόνων γίνεται με από-φαση του Υπουργού Άμυνας ύστερα από πρόταση των Αρχηγών Π.Ν. και Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
5. Οι Ειδικοί Επιστήμονες και οι Διδάσκοντες βάσει των κείμενων διατάξεων προσλαμβάνονται με πλήρη ή με-ρική απασχόληση και ασκούν το έργο τους στο πλαίσιο των αποφάσεων του Εκπαιδευτικού Συμβουλίου.
6. Τα καθήκοντα και οι υποχρεώσεις των Ειδικών Επι-στημόνων και των Διδασκόντων, πέραν των προβλε-πομένων από την ισχύουσα νομοθεσία, καθορίζονται με αποφάσεις του Εκπαιδευτικού Συμβουλίου της Σχο-λής, καθώς και με τις συμβάσεις που συνάπτουν με τη Σχολή. Μεταξύ των συνεπειών στις οποίες υπόκεινται οι ανωτέρω, εάν διαπιστωθεί ότι δεν ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους, είναι η μη ανανέωση της πρόσληψης τους ή και η μονομερής από πλευράς Σχολής καταγγελία της σύμβασής τους.
7. Το εκπαιδευτικό και διδακτικό προσωπικό του πα-ρόντος άρθρου και του άρθρου 24 προσλαμβάνεται είτε με σύμβαση, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις περί συμβάσεων, είτε με ωριαία αντιμισθία.
8. Το διδακτικό προσωπικό που διορίζεται ως ωρο-μίσθιο αμείβεται για κάθε ώρα διδασκαλίας ή διεξαγω-γής γραπτών εξετάσεων με ωριαία αποζημίωση που καθορίζεται με την αριθμ. Φ.840/2/8277/Σ.82/18 (71 Β ́) κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Οικονομικών «Καθορισμός αποζημιώσεων προσωπικού που διδάσκει στις Στρατιωτικές Σχολές και τα Κέντρα Εκπαίδευσης των Ενόπλων Δυνάμεων»
.9. Στις περιπτώσεις που δεν επαρκεί το προβλεπόμενο Διδακτικό - Εκπαιδευτικό Προσωπικό, ή που απουσιά-ζουν μέλη αυτού, ή που δεν έχουν πληρωθεί προβλεπό-μενες θέσεις προσωπικού, με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας που προκαλείται κατόπιν εισήγησης των Αρχηγών ΓΕΝ και Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. διορίζονται με ωρι-αία αντιμισθία στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. που διαθέτουν τα προσόντα περί διδακτικού προσωπικού.

Κατανομή δοκίμων σε ειδικότητες
1. Οι Δόκιμοι Σημαιοφόροι Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. κατά τα δύο (2) πρώτα έτη εκπαιδεύονται ενιαία σε γνωστικά αντικεί-μενα αρμοδιότητας Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ενώ από το τρίτο (3ο) έτος κατανέμονται σε ειδικότητες Κυβερνητών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και Μηχανικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
2. Ο αριθμός των θέσεων ανά ειδικότητες προσδιο-ρίζεται το μήνα Απρίλιο κάθε έτους από τη Διεύθυνση Προσωπικού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. κατόπιν σχετικού αιτήματος του Διοικητή της Σχολής.ΕΦΗΜΕΡΙ∆Α TΗΣΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ9451Τεύχος Α’ 145/07.08.20183. Οι θέσεις ανά ειδικότητα κοινοποιούνται, από τον Τμηματάρχη του Τμήματος Διοίκησης Δοκίμων Σημαιο-φόρων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., στο σύνολο των Δοκίμων που φοι-τούν στο δεύτερο (2ο) έτος, οι οποίοι με την ανακοίνω-ση και της βαθμολογίας του Δ ́ ακαδημαϊκού εξαμήνου δηλώνουν ειδικότητα.4. Η κατανομή των Δοκίμων σε ειδικότητες πραγμα-τοποιείται από το Εκπαιδευτικό Συμβούλιο, με γνώμονα τη συνολική βαθμολογία των Δοκίμων έως και το Δ' ακα-δημαϊκό εξάμηνο και την ειδικότητα που έχει δηλώσει ο κάθε Δόκιμος. Σε περίπτωση ισοβαθμίας, διενεργείται κλήρωση

Οι διατάξεις του παρόντος εφαρμόζονται με την κατάταξη της πρώτης σειράς Δοκίμων στη Σχολή Ση-μαιοφόρων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. μετά την ημερομηνία έναρξης της ισχύος του παρόντος, με την προϋπόθεση να έχουν εισαχθεί με το σύστημα των εισαγωγικών εξετάσεων σε πανελλαδικό επίπεδο.2. Ο χρόνος φοίτησης των Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. στη Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. λογίζεται ως πραγματικός χρόνος υπηρεσίας αλλά δεν λογίζεται ως χρόνος για την προαγωγή τους στον επό-μενο βαθμο