Εικόνες θέματος από MichaelJay. Από το Blogger.

Video

News

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Archive

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Breaking

Fashion

News

Food

Sports

Technology

Technology

Featured

Videos

About us

Tags

Follow Us @soratemplates

Tags

Categories

Sponsor

AD BANNER

Recent News

Technology

Pages

Recent

Connect With us

Over 600,000+ Readers Get fresh content from FastBlog

Comments

Facebook

ABOUT AUTHOR

test banner

LATEST POSTS

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Αναγνώστες

ΑΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ

images

Διαβάστε ΕΔΩ >>>ολες τις Παρεμβάσεις-Ανακοινώσεις-Επιστολές της ΠΕΑΛΣ

Πανελλήνια Ενωση Αξιωματικών ΛΣ


- Πρόσφατες παρεμβάσεις ΠΕΑΛΣ :


Επομενες ανακοινωσεις >>>....

.

Διαβάστε στο BLOG της ΠΕΑΛΣ "ΛΙΜΕΝΙΚΗ ΡΟΤΑ":

Κυριακή, 7 Ιουνίου 2020

Κωνσταντίνος Γκώνιας "Η διαδρομή μιας πρωτοπορίας στην ακτοπλοΐα και οι νέες προκλήσεις που καλείται να αναλάβει."

 
ΠΕΑΛΣ at 09:17

 


Η διαδρομή μιας πρωτοπορίας στην ακτοπλοΐα και οι νέες προκλήσεις που καλείται να αναλάβει.

Το νομικό πλαίσιο για τα δικαιώματα των επιβατών θεσπίστηκε για πρώτη φορά με το νόμο 3709/2008.

Πριν την έκδοση του νόμου εκεί στο ιστορικό κτίριο του Υ.Ε.Ν. της Γρηγορίου Λαμπράκη 150 σε ένα γραφείο του 2ου ορόφου «δύο θέσεων» ξεκίνησε η υλοποίηση μιας πρωτοποριακής ιδέας, ανάδειξης του ρόλου και της ιδιαίτερης σημασίας του έργου και της λειτουργίας των «ακτοπλόων».

Εφάμιλλη όπως και άλλων στις ελληνικές θάλασσες και στα απόμακρα νησιά μας, έστω και με την ονομασία αυτών ως «άγονες γραμμές» ή σε επίπεδο Ε.Ε αναφερόμενων ως «απομονωμένων ή απομακρυσμένων» περιοχών μας, οι οποίες είναι γνωστές ως εξόχως απόκεντρες περιοχές όπως είναι της Γουαδελούπης, η Ρεϋνιόν, η Μαρτινίκα, ο Άγιος Μαρτίνος, οι Αζόρες ,η Μαδέρα, οι Κανάριοι Νήσοι και της ανάθεσης συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας διενέργειας θαλασσίων ενδομεταφορών.

Η πρωτοπορία αποδεικνύεται από το γεγονός ότι ενώ ο νόμος είχε ήδη εκδοθεί, μετά ακολούθησε ο Κανονισμός της Ε.Ε ο οποίος και έλαβε υπόψη τις διατάξεις της ελληνικής νομοθεσίας και την πραγματικότητα, τη γνώση και την εμπειρία των θαλασσίων επιβατηγών μεταφορών.

Στην ιδέα αυτή και το όραμα των στελεχών του Λιμενικού Σώματος άμεση στήριξη και έμπρακτη ουσιαστική ισχυρή αρωγή δόθηκε από στελέχη της «ακτοπλοΐας» που ακόμη και σήμερα συμμετέχουν ενεργά και με αμείωτο ενδιαφέρον στο Δ.Σ του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (Σ.Ε.Ε.Ε.Ν) αλλά και από άλλα αξιέπαινα και άριστα στελέχη της ακτοπλοΐας.

Στελέχη της Δνσης Θαλασσίων Συγκοινωνιών και του ΣΕΕΝ από κοινού στο πλαίσιο των δράσεων της ανάπτυξης των νησιωτικών μας περιοχών για την ουσιαστική άρση των όρων και προϋποθέσεων της απομόνωσης των ακριτικών μας συμπολιτών μας συνέβαλλαν αποφασιστικά και στο δικαίωμα του επιβάτη.

Ολοι συνέβαλλαν και συμβάλλουν, στο θαύμα αυτό της ανάπτυξης των απομονωμένων νησιωτικών και «μειονεκτικών», περιοχών μας σε τομείς και δράσεις ανάπτυξης, πολιτισμού, τουρισμού και ανάδειξης των νησιών μας ως δημοφιλείς τόποι παγκόσμιου προορισμού και ενδιαφέροντος, περιήγησης και αναψυχής.

Οι προπαρασκευαστικές σκέψεις και ενέργειες της ομάδας αυτής των στελεχών, «υπόθεσης και εργασίας» ήταν μεταβαλλόμενες κάθε φορά μέχρι την οριστικοποίησή των έχοντας υπόψη τη γνώση και εμπειρία της ελληνικής ακτοπλοΐας και τις ανάγκες του επιβάτη.

Οι αναφερόμενες στην ιστοσελίδα του ΥΝΑΝΠ/ Αρχηγείου Λ.Σ. -ΕΛ.ΑΚΤ, χρηστικές ερωτήσεις και απαντήσεις αποδεικνύουν τις προπαρασκευαστικές σκέψεις πολλών και υποθετικών περιπτώσεων για την κάλυψη των δικαιωμάτων ενός επιβάτη αλλά ταυτόχρονα και των υποχρεώσεων του έναντι των συνταξιδευόντων και έναντι των ακτοπλοϊκών εταιρειών και αναδεικνύουν την αποτελεσματικότητα αυτών σε σχέση με τους μεταβαλλόμενους και απρόβλεπτους παράγοντες του κλάδου των θαλασσίων μεταφορών επιβατών έναντι άλλων (τρένο, λεωφορείο, αεροπλάνο) .

Σήμερα μετά την πανδημία υπάρχει μια πρόκληση που πρέπει να αντιμετωπισθεί προς διασφάλιση των θαλασσίων μεταφορών και του τουρισμού.

Στο ΦΕΚ 1988/Β/23.5.20 δημοσιεύθηκε η KYA Δ1 α/Γ.Π.οικ. 32009/2020 «Κανόνες τήρησης αποστάσεων σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, δημόσιες υπηρεσίες και άλλους χώρους συνάθροισης κοινού στο σύνολο της Επικράτειας, προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19».

Εκτός των μέτρων και προφυλάξεων που έχουν να κάνουν πριν την επιβίβαση και κατά τη διάρκεια του ταξιδίου θα πρέπει σε συνεργασία με τις αρμόδιες Υπηρεσίες του ΥΝΑΝΠ , τις Υγειονομικές και Λιμενικές Αρχές και με την ενεργή συμμετοχή του ΣΕΕΝ,

να αναληφθούν ενέργειες ενδυνάμωσης και τόνωσης της τουριστικής οικονομίας, του θαλάσσιου τουρισμού και των θαλασσίων επιβατηγών μεταφορών υπό τη μορφή χάρτας δικαιωμάτων προστασίας των επιβατών που να δημιουργεί σε όλους αίσθημα ασφάλειας και προστασίας της υγείας των.

Μεταξύ αυτών των δράσεων τα υγειονομικά πρωτόκολλα όπως είναι: σχεδίου πρόληψης και διαχείρισης ύποπτων κρουσμάτων, ορισμού συντονιστή και ομάδας διαχείρισης, εκπαίδευσης του προσωπικού, παροχής ενημερωτικών φυλλαδίων βασικών υγειονομικών οδηγιών μεταφρασμένων, συμπληρωματικά, ή παροχής των οδηγιών αυτών μέσω ανάπτυξης εφαρμογής σε κινητά τηλέφωνα, τακτικής απολύμανσης των επιφανειών της υποδοχής (reception desk), αποφυγής συνωστισμού κατά το check-in/check-out, απολύμανσης των key cards, ενίσχυσης των υπηρεσιών υγιεινής σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους,

Συνδυασμός μέτρων όπως των παραπάνω θα συνέβαλλαν αισθητά στη διαμόρφωση ισχυρών συνθηκών ασφάλειας και προστασίας της υγείας του επιβάτη με προφανή αποτελέσματα στην τουριστική οικονομία της χώρας μας.

Με τις διατάξεις του ν. 4150/2013 έγιναν αποφασιστικά βήματα στην επικαιροποίηση και στον εκσυγχρονισμό της Χάρτας Δικαιωμάτων Επιβατών της ακτοπλοΐας, ισχυροποιώντας το νομικό πλαίσιο για την προστασία των επιβατών.

Χρόνος υπάρχει για στρατηγικής σημασίας λήψη αποτελεσματικών μέτρων αλλά και άμεσων βημάτων και στον τομέα της ασφάλειας και προστασίας των επιβατών από υγειονομικούς κινδύνους.

Κωνσταντίνος Γκώνιας

Υποναύαρχος Λ.Σ (ε.α)

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια