18-01-2021

 ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ Λ.Σ ΠΑΣΣΑΚΟΥ Π. ΣΠ.. : 

"Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ -ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΝΕΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΣΤΟ ΛΣ - ΠΑΡΕΛΘΟΝ ..., ΠΑΡΟΝ..., ΜΕΛΛΟΝ ...! "

 Τις τελευταίες ημέρες, με αφορμή τη δημοσίευση της πρόσκλησης κατάταξης 45 Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ, επιτυχόντων διαγωνισμού το 2019 κάποιοι σπεύδουν να δηλώσουν την ικανοποίηση τους για την πρωτοβουλία εισαγωγής στο ΛΣ των Επιτυχόντων του διαγωνισμού κατάταξης έτους 2019 και παράλληλα να συγχαρούν τους νέους Δοκίμους Σημαιοφόρους .

Τους συγχαίρουμε λοιπόν  και τους καλωσορίζουμε σε έναν οργανισμό με επιτυχή δράση 100 ετών, one-stop shop, ζητούμενο για τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, με εξειδικευμένα στελέχη, μεγάλη τεχνογνωσία και εμπειρία αλλά και τεράστια προσφορά στην κοινωνία ,στην ασφάλεια στη ναυτιλία-ναυτικό.

Είναι δεδομένο  και ιστορικά καταγεγραμμένο ότι η πανεπιστημιακή -πολυτεχνική και ναυτική τους κατάρτιση σε συνδυασμό με τη ακαδημαϊκή και στρατιωτική εκπαίδευση που θα λάβουν στη ΣΝΔ αποτελούν  για τους νέους αυτούς σημαιοφόρους ΛΣ  εχέγγυα ώστε αποφοιτώντας να είναι αντάξιοι του υψηλού επιπέδου που διέκρινε τα στελέχη ΛΣ μέχρι την υιοθέτηση εισαγωγής στελεχών στο ΛΣ μέσω των πανελληνίων εξετάσεων για την κατάρτιση των οποίων σε στρατιωτικό και ακαδημαϊκό επίπεδο και τα εφόδια που θα αποκτήσουν στις σχόλες του Πολεμικού Ναυτικού κατά τα 4 έτη φοίτησής τους στην ΣΝΔ και τα 2 έτη στην ΣΜΥΝ  , θα μπορούμε να μιλήσουμε -συγκρίνουμε σε λίγα χρονια.


Από πλευράς ΠΕΑΛΣ επιμένουμε σε αυτό που  εξ αρχής δηλώναμε ότι δυστυχώς στο πλαίσιο γκρεμίσματος την προηγούμενη 5ετια  σε ότι ήταν «όρθιο» εντάχθηκε και το γκρέμισμα του «ναού» των Αξιωματικών ΛΣ δηλαδή της ακαδημαϊκής τους εκπαίδευσης σε πανεπιστήμια, πολυτεχνικές σχολές και ΑΕΝ και της κατόπιν φοίτησής τους στη σχολή ΣΝΔ,που αποτελούσαν για τους αξιωματικούς ΛΣ σημαντικό μέρος της ιστορίας τους, την περηφάνια τους και τα εχέγγυα να διοικούν το ΛΣ. αλλά και η ισοπέδωση του διαχρονικά υψηλού ακαδημαϊκού επίπεδου και του επαγγελματισμού των και δεν επεκτείνομαι στην απαξίωση -υποβάθμιση της ιεραρχικής τους εξέλιξης και μεταξύ αξιωματικών ιεραρχίας και όχι μόνο.

Παραμένουν  δε νωπά στη μνήμη μας τα  επιχειρήματά τους ,τα οποία δυστυχώς χειροκροτήθηκαν τόσο απο συνδικαλιστές οσο και εκ των έσω του ΛΣ υπηρεσιακούς παράγοντες , που οδήγησαν στην αναγκαιότητα αυτής της μεταρρύθμισης και οι εκφράσεις απαξίωσης του συστήματος εισαγωγής στο Σώμα μεχρι την υιοθέτηση των πανελληνίων , η προσπάθεια απαξίωσης των ικανοτήτων των στελεχών Λ.Σ., η απαξίωση του Λ.Σ. με δημόσιες τοποθετήσεις όπως:
"Μόνο με τις πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή στις σχολές του Λιμενικού Σώματος θα κλείσουμε την πόρτα στους ημετέρους"....,
"Μόνο με τις πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή στις σχολές του Λιμενικού Σώματος θα κλείσουμε την πόρτα στην αναξιοκρατία που κυριαρχούσε όλα αυτά τα χρόνια"....
"Μόνο με τις πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή στις σχολές του Λιμενικού Σώματος θα αναβαθμίσουμε την ποιότητα των στελεχών."....
"Μόνο με τις πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή στις σχολές του Λιμενικού Σώματος και νέα προγράμματα σπουδών τα νέα στελέχη του Σώματος θα μπορούν να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες και προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει σήμερα το Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ."....

 

 Έφτασαν δε στο σημείο να μας χαρακτηρίσουν από το βήμα της Βουλής ως ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΣ και ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΥΣ ενώ είδαμε ακόμα και συνδικαλιστές του ΛΣ να χειροκροτούν τις Πανελλήνιες εξετάσεις και να καλωσορίζουν τους νέους δοκίμους γιατί όπως δημόσια δήλωσαν θα ενισχύσουν το συνδικαλιστικό τους κίνημα.

Δυστυχώς,κάποιοι πριν σχεδόν 4 χρονια,  χωρίς καμιά μελέτη , χωρίς ουσιαστική διαβούλευση επέλεξαν την εισαγωγή των στελεχών Λ.Σ. μέσω Πανελληνίων Εξετάσεων,όπως εκ των μετέπειτα πράξεών τους αποδεικνύεται , μόνο και μόνο  για λόγους μικροπολιτικούς και μικροσυνδικαλιστικούς και όχι γιατί πίστευαν πραγματικά οτι η εν λόγω μεταρρύθμιση θα αναβάθμιζε και  προσέφερε στα στελέχη και το Σώμα.
 
Να σημειωθεί ότι τόσο πριν όσο και μετά την ψήφιση πριν 4 χρόνια της μεταρρύθμισης αυτής  , όχι μόνο δεν διαπιστώθηκε προσπάθεια των εμπνευστών της και των υποστηρικτών της συνδικαλιστων και εκ των έσω του ΛΣ  , για τη δημιουργία σχολών ΛΣ  αλλά ούτε για κατάλληλη κτιριακή υποδομή , για κατάλληλη εκπαιδευτική ύλη, για κατάλληλο εκπαιδευτικό ακαδημαϊκό -στρατιωτικό πρόγραμμα , Κανονισμό Εκπαίδευσης και καταρτισμένο εκπαιδευτικό προσωπικό, που θα έπρεπε να αποτελούν τα  εχέγγυα για την επιχειρούμενη μεταρρύθμιση .

ΜΕ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΕΧΤΙΖΑΝ ΑΝΩΓΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΩΓΙΑ

Η μοναδική προσπάθεια που είδαμε  και η οποία  επιβεβαίωσε την ΠΕΑΛΣ για τις επανειλημμένες παρεμβάσεις μας  αναφορικά με τις επιφυλάξεις μας ως προς τα προαπαιτούμενα για την επιτυχή εισαγωγή μέσω Πανελληνίων και την επιτυχή φοίτηση και αποφοίτηση νέων στελεχών ΛΣ. , ήταν προχειρότητα και απαξίωση  για την ρύθμιση ζητημάτων φοίτησης  στις Παραγωγικές Σχολές του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. , όπως έξυπνα τις ονόμασαν , η μεταφορά της έδρας της Σχολής Δοκίμων Λιμενοφυλάκων στις εγκαταστάσεις της Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού ,  ,κανονισμό-εκπαιδευτική ύλη που δεν αξίζει σχολιασμού  και ένα μεγάλο κενό που δημιούργησε η εισαγωγή στελεχών ΛΣ μέσω Πανελληνίων, τόσο χρονικά όσο και σε αριθμό και ειδικότητες, μέχρι την αποφοίτηση των Αξιωματικών ΛΣ και Λ/Φ από τις Σχολές, όπου σε  συνδυασμό με την παροχή άνευ μελέτης και υπηρεσιακού αντικρίσματος χορήγηση βαθμών την προηγούμενη 5ετια αλλά και την ήδη μειωμένη οργανική δύναμη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., δημιούργησε τεράστια προβλήματα στην στελέχωση και στις Υπηρεσίες του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ..και μεταξύ στελεχών .

Δυστυχώς με μάτια κι αυτιά ερμητικά κλειστά  αποφάσισαν πριν 4 χρονια  οτι ένας αξιωματικός νομικός, οικονομικός  , ναυπηγός   με μεταπτυχιακό ,  διδακτορικό  , που ομιλεί 3 άλλες γλώσσες ή ένας πλοίαρχος ή μηχανικός Γ τάξης του Ε.Ν  , δεν μπορούσε να ανταπεξέλθει στη νέα  πραγματικότητα ,στη σύγχρονη εποχή και ανάγκες του ΛΣ και απαιτούνταν πρόσληψη μη στρατεύσιμων αποφοίτων λυκείου που θα εκπαιδεύει το ίδιο το ΛΣ  για να μπορεί να έχει στις τάξεις του αξιωματικούς που θα μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες του ΛΣ και της σύγχρονης εποχής , όπως μας έλεγαν...

Δεν άκουσαν ούτε την πρόταση μας ως ΠΕΑΛΣ περί  αύξησης του ποσοστού εισαγωγής Αξιωματικών ΛΣ, προερχομένων από ΑΕΝ στο 40%, λόγω επιτακτικών, υπηρεσιακών αναγκών ,ούτε την  πρόταση- αναγκαιότητα  τοποθέτησης Διοικητή στην Σχολή Δοκίμων Λιμενοφυλάκων στο βαθμό του Πλοιάρχου ΛΣ. και τοποθέτησης Διοικητή στη Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων ΛΣ στο βαθμό του Αρχιπλοιάρχου ΛΣ. δίνοντας τουλάχιστον κύρος στην αποτυχία τους .

Ευτυχώς παρά το εκ προοιμίου ναρκοθετημένο πεδίο από την προηγούμενη Πολιτική Ηγεσία και μάλιστα με χέρι βοηθείας συνδικαλιστων και εκ των έσω του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. και παρά τις ελάχιστες εναπομείνασες διεξόδους - δυνατότητες παρεμβάσεων ,  υπήρξαν από τη νέα Πολιτική και στρατιωτική Ηγεσία γρήγορα διορθωτικές πρωτοβουλίες παρεμβάσεις ώστε όσο το δυνατόν να προσεγγίσουμε στο ζητούμενο , δηλαδη  η εκπαίδευση να δίνει εχέγγυα να φέρει κάποιος  αξίωμα, το οποίο θα πρέπει να έχει αξία, και για να έχει αξία σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να διακρίνεται από ένα ορθολογικό πλαίσιο ιεραρχικής δομής -κρίσεων και ορθής -δίκαιης μετάθεσης του στελέχους , τα οποία ζητήματα βρίσκονται σε εξέλιξη.

Σε κάθε περίπτωση , επειδη όσο κι αν κάποιος προσπαθεί ,  το μέλλον  εξαρτάται πάντα και από το παρελθόν κι  επομένως κι από αυτούς που έδρασαν στο παρελθόν ωθούμενοι από τα "πάθη" τους και  τα "δεσμά της επιθυμίας του εγώ τους" και ότι δυστυχώς εξακολουθούν να υπάρχουν και σήμερα και φυσικά να ωθούνται από τα ίδια "πάθη" και επιθυμία  ... (μη ξεχνάμε ότι τα "πάθη" προέρχονται από το ρήμα «πάσχω»...) , "Ιδωμεν."

 
18-01-2021
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΕΑΛΣ
ΠΑΣΣΑΚΟΣ Π. ΣΠ.