Αριθμ. Πρωτ.: Φ.100/Α/44/2025
Ανάκληση – Περιορισμός εγκεκριμένων κανονικών αδειών απουσίας θερινής περιόδου
Αναφορικά με την πληθώρα παραπόνων από συναδέλφους που έχει γίνει αποδέκτης η Ένωσή μας και αφορούν σε προφορικές εντολές ανάκλησης και τροποποίησης των ήδη εγκεκριμένων κανονικών αδειών θερινής περιόδου των στελεχών του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής, τονίζουμε ότι το ισχύον νομικό πλαίσιο που διέπει τα θέματα των αδειών απουσίας (π.δ. 80/2015) είναι απολύτως σαφές, ρητό και δεσμευτικό για όλους ανεξαιρέτως.
Τα στελέχη του Σώματος έχουν προγραμματίσει, με υπευθυνότητα και συνέπεια, τις κανονικές άδειες της θερινής περιόδου και οι σχετικές εγκρίσεις έχουν δοθεί εγκαίρως από τα αρμόδια κλιμάκια έκαστης Υπηρεσίας βάσει του άρθρου 2 παρ. 3. Το προσωπικό έχει ήδη δαπανήσει σημαντικά και μη ανακτήσιμα χρηματικά ποσά (έξοδα διαμονής, μετακίνησης κ.λπ.), από το υστέρημα του πολύτιμου οικογενειακού προϋπολογισμού. Είναι αυτονόητο οτι οι εν λόγω εγκρίσεις έχουν δοθεί κατόπιν αξιολόγησης των κατά περίπτωση απαιτήσεων έκαστης Υπηρεσίας με γνώμονα τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας και της εκπλήρωσης της αποστολής της.
Είναι ωστόσο τουλάχιστον ανορθόδοξο και δεν συνάδει με τις αρχές αλλά και το ήθος του Σώματος να ανατρέπεται εν μέσω θερινής περιόδου ο οικογενειακός και ο οικονομικός προγραμματισμός των Στελεχών του. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι η αναστολή ή η ανάκληση ή ο περιορισμός της χρονικής διάρκειας των αδειών απουσίας είναι επιτρεπτές μόνον στις περιπτώσεις γενικής ή μερικής επιφυλακής και αποκλειστικά κατόπιν επίσημης απόφασης του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. (άρθρο 16 παρ.1).
Η οποιαδήποτε απόπειρα ανατροπής κατοχυρωμένων νομικά και θεσμικά προστατευόμενων δικαιωμάτων των στελεχών του Σώματος εκτός των προβλεπομένων διαδικασιών, αποτελεί κόκκινη γραμμή για το προσωπικό και πλήττει πρωταρχικά το ίδιο το Σώμα και τις λειτουργίες του και δευτερευόντως την εμπιστοσύνη τόσο στο θεσμικό πλαίσιο όσο και τη Διοίκηση.
Ανεξάρτητα από τα παραπάνω δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε και στο γεγονός ότι οι κατέχοντες θέσης ευθύνης ζητείται να τροποποιήσουν τις άδειες τους θέτοντας πλαφόν ημερών διάρκειας άδειας σημαντικά χαμηλότερο έναντι των υπολοίπων. Η εν λόγω πρακτική συνιστά αδικαιολόγητη άνιση μεταχείριση μεταξύ των στελεχών και οδηγεί σε αίσθημα αδικίας, απαξίωσης της αναγνώρισης του ρόλου τους επηρεάζοντας αρνητικά το ηθικό και την αφοσίωσή τους. Πολύ περισσότερο δε όταν ο φόρτος που αναλαμβάνουν λόγω της αυξημένης ευθύνης που φέρουν, θα καθιστούσε ενδεχομένως επιτακτικότερη και αναγκαιότερη τη χορήγηση της μεγαλύτερης δυνατής άδειας.
Τέλος, θεωρούμε αυτονόητο και απολύτως επιβεβλημένο, ότι οποιεσδήποτε εντολές ή αποφάσεις που ενδέχεται να προκαλέσουν προσωπική, οικογενειακή ή οικονομική ζημία στα Στελέχη, οφείλουν να διατυπώνονται εγγράφως. Μόνο με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται η διαφάνεια, η λογοδοσία και η δυνατότητα των στελεχών να ασκήσουν τα νόμιμα δικαιώματά τους.
Ο σεβασμός στο θεσμικό πλαίσιο, στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια και στη δικαιοκρατική λειτουργία του Σώματος είναι αρχές ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΕΣ.
Είναι απολύτως βέβαιο: «ότι σπαρθεί, αυτό θα θεριστεί»
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Γραβάνης Γρηγόριος Φύκας Γεώργιος
0 Σχόλια